Passat mot Saab ?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 april 2008 · 6 170 Inlägg

Garfield skrev:
Det har fortfarande inte framgått om det är den gamla "og9-3'an" eller den nya "9-3SS/SC" det handlar om.

AnesGunic skrev:
Det är en -03

Vilket betyder SS/SC.


EDIT: Såg nu även att TS hade redigerat första inlägget, det handlar alltså om en 9-3 SS 2.0t -03 smile

Senast redigerat av TBOC_Razor (9 april 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Garfield
9 april 2008 · 1 019 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Garfield skrev:
Det har fortfarande inte framgått om det är den gamla "og9-3'an" eller den nya "9-3SS/SC" det handlar om.

AnesGunic skrev:
Det är en -03

Vilket betyder SS/SC.


EDIT: Såg nu även att TS hade redigerat första inlägget, det handlar alltså om en 9-3 SS 2.0t -03 smile

(Halv OT) Inte nödvändigtvis, og9-3 gjordes även -03.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 april 2008 · 6 170 Inlägg

Garfield skrev:

TBOC_Razor skrev:

Garfield skrev:
Det har fortfarande inte framgått om det är den gamla "og9-3'an" eller den nya "9-3SS/SC" det handlar om.

AnesGunic skrev:
Det är en -03

Vilket betyder SS/SC.


EDIT: Såg nu även att TS hade redigerat första inlägget, det handlar alltså om en 9-3 SS 2.0t -03 smile

(Halv OT) Inte nödvändigtvis, og9-3 gjordes även -03.

Hmm, ja jag kan ju inte kolla eftersom jag bara har WIS för 9-3 9440 och 9-5 9600 installerat på denna datorn.

Kollade bara 9-3 SS/SC i wis och såg att första året var -03.

Har WIS för dom andra saab-modellerna på andra datorn men den har tappat minnet så den går inte att starta för tillfället tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
vitafaran
9 april 2008 · 142 Inlägg

Garfield skrev:

TBOC_Razor skrev:

Garfield skrev:
Det har fortfarande inte framgått om det är den gamla "og9-3'an" eller den nya "9-3SS/SC" det handlar om.

AnesGunic skrev:
Det är en -03

Vilket betyder SS/SC.


EDIT: Såg nu även att TS hade redigerat första inlägget, det handlar alltså om en 9-3 SS 2.0t -03 smile

(Halv OT) Inte nödvändigtvis, og9-3 gjordes även -03.

Haha, du va ingen rymdforskare du inte tongue "Funderar på att byta min Passat 1.8T mot en Saab 9-3 2.0t Ss". Ss = SS fast med en versal mer big_smile

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 april 2008 · 6 170 Inlägg

vitafaran skrev:

Garfield skrev:

TBOC_Razor skrev:

Garfield skrev:
Det har fortfarande inte framgått om det är den gamla "og9-3'an" eller den nya "9-3SS/SC" det handlar om.

Vilket betyder SS/SC.


EDIT: Såg nu även att TS hade redigerat första inlägget, det handlar alltså om en 9-3 SS 2.0t -03 smile

(Halv OT) Inte nödvändigtvis, og9-3 gjordes även -03.

Haha, du va ingen rymdforskare du inte tongue "Funderar på att byta min Passat 1.8T mot en Saab 9-3 2.0t Ss". Ss = SS fast med en versal mer big_smile

Vem är egentligen inte en rymdforskare ??

Läs igenom mina poster en gång till och ta en till titt på TS's första inlägg så ser du vem som är rymdforskaren wink





lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
vitafaran
9 april 2008 · 142 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

vitafaran skrev:

Garfield skrev:

(Halv OT) Inte nödvändigtvis, og9-3 gjordes även -03.

Haha, du va ingen rymdforskare du inte tongue "Funderar på att byta min Passat 1.8T mot en Saab 9-3 2.0t Ss". Ss = SS fast med en versal mer big_smile

Vem är egentligen inte en rymdforskare ??

Läs igenom mina poster en gång till och ta en till titt på TS's första inlägg så ser du vem som är rymdforskaren wink





lol

Unge man, som du kanske såg så citerade jag Garfields senaste post och hänvisade därför till att han inte var någon rymdforskare. Du fattade vinken med att det var en ng9-3 utifrån den informationen som gavs. bra. Så summa sumarum, det var Garfield forskaregenskaper jag tvivlade på.

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
Garfield
9 april 2008 · 1 019 Inlägg

vitafaran skrev:
Unge man, som du kanske såg så citerade jag Garfields senaste post och hänvisade därför till att han inte var någon rymdforskare. Du fattade vinken med att det var en ng9-3 utifrån den informationen som gavs. bra. Så summa sumarum, det var Garfield forskaregenskaper jag tvivlade på.

Om du synar tråden lite noggrannare så ser du att trådskaparen redigerade sitt första inlägg tre minuter efter att jag frågat om det var en SS eller og9-3. wink

vitafaran
9 april 2008 · 142 Inlägg

Garfield skrev:

vitafaran skrev:
Unge man, som du kanske såg så citerade jag Garfields senaste post och hänvisade därför till att han inte var någon rymdforskare. Du fattade vinken med att det var en ng9-3 utifrån den informationen som gavs. bra. Så summa sumarum, det var Garfield forskaregenskaper jag tvivlade på.

Om du synar tråden lite noggrannare så ser du att trådskaparen redigerade sitt första inlägg tre minuter efter att jag frågat om det var en SS eller og9-3. wink

bra forskat. 3 jordnötter till dig big_smile

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
Spelis
9 april 2008 · 1 926 Inlägg

Jag skulle ha haft kvar passaten. Dels för den är finare i mina ögon, den är större och dels för att jag inte gillar saab. Men de är ju jag wink

mrlarssa
9 april 2008 · 101 Inlägg

Inte för att vara elak, men om man köper en saab så måste man väl köpa en extra turbo i reserv och om man köper en passat så måste man ha en extra framvagn redo wink ?

Syst3m
9 april 2008 · 1 079 Inlägg

Lätt 9-3:an framför en sketen Passat. Motorn kan man trimma, så tänk på vilken bil du vill ha om du tänker bort motorn ett tag. Kvalité, utseende, inredning, mm.

Tompa Wheel whore
9 april 2008 · 215 Inlägg

Jag skulle åkt Passat.Är inne på min andra nu och som det känns nu så är det inte den sista.

Angående detta med att den ena är snyggare än den andra.Det kan ingen mer än den som är spekulat utala sig om.

Men JAG är inget större fan av saabs menlösa och tråkiga instrumenthus.Fy så tråkigt.Men reseten är väll som vilken annan bil somhälst tycker jag.Förutom det som stör mig mäst av allt.Att tändningslåset sittet på kardantunneln.

Passatens intreör är jag grymmt förtjust i (specielt  sportvarianten som jag har i min.Hadde även den i den förra).Känns ombonat och hemtrevligt.

Men det är para trådskaparen i detta fall som kan bestämma vad denne vill åka.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 april 2008 · 6 170 Inlägg

vitafaran skrev:

Garfield skrev:

vitafaran skrev:
Unge man, som du kanske såg så citerade jag Garfields senaste post och hänvisade därför till att han inte var någon rymdforskare. Du fattade vinken med att det var en ng9-3 utifrån den informationen som gavs. bra. Så summa sumarum, det var Garfield forskaregenskaper jag tvivlade på.

Om du synar tråden lite noggrannare så ser du att trådskaparen redigerade sitt första inlägg tre minuter efter att jag frågat om det var en SS eller og9-3. wink

bra forskat. 3 jordnötter till dig big_smile

Det var detta jag försökte påpeka med min quote, inte att jag trodde att du trodde att jag trodde att det var mig du klagade på gamle man (om jag nu är "unge man" wink ).

Lika bra att vi lägger ner och helt enkelt enas om att garaget är fyllt med rymdforskare, alla forskar bara inte på samma vis smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Mattias_J
9 april 2008 · 14 Inlägg

Saab såklart smile

Saab 93 Aero 2.0 TS
Fredrik-79
9 april 2008 · 2 164 Inlägg

De finns en hel del skillnader mellan motorerna.
1,8t/2,0t är i stort sett samma motor.
2,0T/2,0TS (210 hk) har samma effekt men klarar lite mer effekt i grunden än 1,8t (150 hk)/2,0t (175 hk).
Om mat tar OG9-3 så har den en lite bättre motor från början om de inte vore för kolvarna men chassit på NG9-3an är klart mycket bättre.
Men som sagt så är motorstyrningen väldigt avancerad för att motorn alltid ska kunna prestera vad den klarar av och inte gå över gränsen.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Polyphony
10 april 2008 · 60 Inlägg

Jag skulle jobbat på min Passat om jag va du! Svenska bilar känns plastiga och är plastiga. Körde min polares trimmade Saab för inte så länge sen och det känns som hela chassit vrider sig när man drar på, känns som att "NYA" svenska bilar är alldeles för klena i förhållande till motorn och då vill jag inte ens gå in på Volvo. Har kört min GTi ett bra tag nu och det är kanske därför jag känner så stor skillnad när jag hoppar ur mina Recaro stolar och sätter mig i en 9-3 2.0T som inte känns det minsta sportig. Fortsätt du köra på din tyska bil istället, det är STABILA grejjer inget snack om saken imo.



German Shit ska det vara!!! Jämför bara andra hands värdet på en Saab och en VW det säger sig självt.

Senast redigerat av Polyphony (10 april 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang