4224
Sök

viltolycka

erixon89
10 april 2008
Trådstartare
krockade med ett rodjur idag!!kan säga att det va riktigt otäckt den flög upp på huven och genom vindrutan mitt i ansiktet på mej sammtidigt så fick ja fullt av glassplitter och hår i hela ansiktet och i bilen det någon annan som råkat ut för samma sak?

534 Inlägg
10 april 2008
aaaj... nej, men man har ju varit ruskigt nära ett antal gånger att klippa ett rådjur..

/Martin

341 Inlägg
10 april 2008
Nej, men gick det bra med dig?

Drive it like you stole it

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
10 april 2008
12 rådjur på 8 år big_smile

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

1 418 Inlägg
10 april 2008
1 rådjur i år har det hunnit blivit för min del

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

erixon89
10 april 2008
Trådstartare
jo tack det gick bra fick bara en massa splitter och hår på mej i hela ansiktet sen vart jag lite chockad

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 april 2008
Demolerade ett rådjur, tror det var ett kid eller en fjolårskalv för den såg lite för liten ut för att vara fullvuxen, med mn gamla 9000 CD -89 för ett år eller 1½ år sedan och stackarn flög bokstavligt talat iväg, tillbaka till skogen den kom uppspringande ifrån.

Hade tur att den var ganska liten och att den inte kom springande någon sekund tidigare för den träffade precis första "hålet" i grillen med huvudet och knäckte grillen, halsen träffade typ vänster lykta och resten av kroppen vek sig runt framskärmen, tror att han skar upp buken med på den rostiga skärmkanten för hela vänstersidan av bilen var alldeles grön efteråt :S

Jag hade tur den gången, det hade inte rådjuret hmm

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

erixon89
10 april 2008
Trådstartare
erixon89 skrev:
jo tack det gick bra fick bara en massa splitter och hår på mej i hela ansiktet sen vart jag lite chockad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53204/310975_rz7gu2.jpg
otrevligt

1 311 Inlägg
10 april 2008
aj synd ..där kom köttpaket på motorhuven big_smile

men hoppas du mår bra!

Forummoderator
26 598 Inlägg
10 april 2008
Glansen skrev:

men hoppas du mår bra!

Kallas även för "Drive-in"...*skrattar*
Nej seriöst. Tur det gick bra för dig Erixon.
Plockade själv ett rådjur nu i vintras men det gick bra..så pass liten
smäll att det sprang utan problem, ut till skogs igen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

erixon89
10 april 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
Glansen skrev:

men hoppas du mår bra!

Kallas även för "Drive-in"...*skrattar*
Nej seriöst. Tur det gick bra för dig Erixon.
Plockade själv ett rådjur nu i vintras men det gick bra..så pass liten
smäll att det sprang utan problem, ut till skogs igen.

haha aa jo ja klarar mej hade vart värre med en stor älg

Muttley
10 april 2008
Trådstartare
enda jag har tagit är en grävling men de kom ju inte upp på huven såklart.
är skitglad att jag sluppit rådjur dock var de nära för någon månad sedan att plocka 2 stycken.

här har du de grävlingen gjorde på min bil, i 90km/h, han inte bromsa in alls då de kom direkt från vägkanten, tur som jag hade ändå var att jag inte tog frugan eller mannen då de var 2 stycken. 

http://www1.garaget.org/archive/26271/6 … 805661.jpg

23 får jag nya grejer  är så glad att man har en djurförsäkring med .
Senast redigerat av tkd_rille (10 april 2008)

375 Inlägg
10 april 2008
Tråkigt att höra sad men huvudsaken är att du klarade dej!

erixon89
10 april 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
är skitglad att jag sluppit rådjur dock var de nära för någon månad sedan att plocka 2 stycken.

här har du de grävlingen gjorde på min bil, i 90km/h, han inte bromsa in alls då de kom direkt från vägkanten, tur som jag hade ändå var att jag inte tog frugan eller mannen då de var 2 stycken. 

Tråkigt  ja dom är ju stenhårda men ett ganska roligt hål ser ut som ett grävlingsgryt:) tur att det inte vart värre och att du inte körde av vägen

Troligen galen...
567 Inlägg
10 april 2008
Tur att det gick bra för dig. Otrevligt med objudna besökare inne i bilen...

Lite off topic: brorsan har aldrig klippt något djur tidigare, men i påskas var det dags. Och vad kör han på? Jo en Lo katt. De flesta har aldrig sett en sån, men jag såg 2 och brorsan körde på ett av dem...

Till saken hör att vi bara nån timme innan diskuterat risken att köra på djur på mörka vintervägar i norrland, och vi konstaterade att det djur som var minst risk att köra på var just en Lo katt, vi missbedömde tydligen riskbilden lite... smile
Senast redigerat av mebben (10 april 2008)

2 126 Inlägg
10 april 2008
Har väl lyckats undvika de större djuren (Älg ,hjort, vildsvin och rådjur) även om det har varit nära några gånger!  Men det roligaste var att jag körde på en fasantupp som tydligen tyckte att min fälg såg ut som en annan fasan och försökte sig på ett våldsamt anfall som resulterade i att han vinglade tillbaks till skogs efter att ha kört huvudet i fälgen big_smile

Muttley
10 april 2008
Trådstartare
erixon89 skrev:
tkd_rille skrev:

Tråkigt  ja dom är ju stenhårda men ett ganska roligt hål ser ut som ett grävlingsgryt:) tur att det inte vart värre och att du inte körde av vägen

haha jo de gör de smile hade extrem tur med min olycka att den enbart tog plastdetaljer och inget med motorn eller kylaren eller andra viktiga delar så jag kunde ju köra direkt.  och de var ganska nära att jag körde av då bilen lyfte i samband med smällen :S

men du måste ju haft ditt hjärta nästan uppe i halsgropen ??

Bildrulle
499 Inlägg
10 april 2008
Inget stort än i år, men en hare för 2 veckor sen som jag tyvärr aldrig fick tag på. Stackarn mådde verkligen skit efter den smällen, men var fortfarande för snabb. Tror den sprang till skogs och senare dog av invärtes blödningar. För det fanns mycket blod på platsen där det hände.

Värsta med större djur är ju anmälningsplikten. Sen ofta få vänta på bärgare. Tråkigt värre att sitta i skogen i 2 timmar medans man väntar på bärgare. Fast jägaren visade sig vara trevlig, även fast han inte sköt djuret som låg och ryckte vid sidan av vägen (Vildsvin den gången).

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

1 161 Inlägg
10 april 2008
fick hjälpa en för några år sedan att plocka ett rådjur ur fälgen på hans BMW han hade kört på de o de hade sugits in under bilen o huvudet fastnade i fälgen på nått vänster o slog sönder allt va bromsar heter o när han fick stopp på bilen så va ju rådjuret såklart längst upp så de va dels kilat med huvudet i fälgen o kroppen mellan däck och skärm.. vi slet rätt bra innan vi fick loss det så han kunde få undan bilen ifrån vägen..

Sök