Engla mordet

Rushman Evolution Garage
13 april 2008 · 1 299 Inlägg

Har noll förtroende för svenska rättsystemet, öga för öga, tand för tand kommer råda i detta alldeles för mesiga landet snart.

R.I.P. Engla

Sky´s the limit...
pippaaN
13 april 2008 · 987 Inlägg

vad är namnet?

i like it load
Lincoln Trucker
13 april 2008 · 234 Inlägg

Vem är så sjuk ihuvudet att man mördar en 10-årig flicka. Den sista idioten är inte född än.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
D_MAN ?
13 april 2008 · 1 038 Inlägg

pippaaN skrev:
vad är namnet?

A..... E.....

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
pippaaN
13 april 2008 · 987 Inlägg

Evo-Danne skrev:

pippaaN skrev:
vad är namnet?

A..... E.....

då gissar jag på att anders är första namnet.. läste något om det på ngn blogg ^^

i like it load
STriiiker
13 april 2008 · 609 Inlägg

Förstod att det var han, annars hade snuten låtit han gå efter första förhöret.. Tydligen erkänner han även Pernilla mordet

cool blue Åkeri ägare
13 april 2008 · 226 Inlägg

Fan man blir bara så Ledsen. Lider med föräldrar annhöriga och övriga när stående,

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
D_MAN ?
13 april 2008 · 1 038 Inlägg

pippaaN skrev:

Evo-Danne skrev:

pippaaN skrev:
vad är namnet?

A..... E.....

då gissar jag på att anders är första namnet.. läste något om det på ngn blogg ^^

Rätt.......

vilken blogg??

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
volvo_nicke3 Avstängd
13 april 2008 · 519 Inlägg

störd jävel, skära halsen av han med en slö matkniv... sad rip Engla sad

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
jonesono Personal- och beteendevetare
13 april 2008 · 1 082 Inlägg

Först och främst: r.i.p
För jävligt att det händer, men det är i det långa loppet ofrånkomligt... det har hänt förr och kommer hända igen.


xtreme_v70 skrev:
1. OM vi hade haft hårdare straff (dödstraff eller livstid med 0% chans att komma ut före man dör) skulle dessa brott minska med hälften - minst.

Oj, det här vill jag genast se källa på... för det låter ju riktigt briljant. Egen erfarenhet från typ Usa/Kina eller?

xtreme_v70 skrev:
2. Dödsstraff borde finnas i vissa speciella fall (tex. vid mord på barn eller våldtäkt). INTE vid skattebrott, rån, misshandel, mord på äldre människor (som kan ha en jävligt bra anledning att inte få leve) osv.

... härligt att gradera dödsstraff/inte dödsstraff efter hur gammal offret man berövar är.
Kanske kan upplysa dig nu om att dödsstraff per automatik inte leder till minskad grad av brott. Källa: (Giddens, 2003)
Statistik från just Usa visar på just detta. En kula, hängning, injektion etc är inget som avskräcker.

xtreme_v70 skrev:
3. Förklaring, jag har själv 2 döttrar i tonåren. Hade någon av dom råkat ut för våldtäkt eller något så sjukt som Engla-fallet. DÅ SVÄR JAG VID MITT LIV ATT JAG HADE JAGAT HONOM I EVIGHET. Så fort jag fått tag på honom hade jag skjutit fanskapet. Oavsett vitnen eller inte... och då skulle jag kunna tänka mig att sitta inne resten av livet - men i ett sådant fall är jag mot dödsstraff... (jag skulle alltså vilja leva i fängelse för mitt hämd-mord).
Hänger ni med i resonemanget? För övrigt går tankarna till Englas familj!

Förstår din bitterhet och revirtänk (ang att du har döttrar) och ja, det är förjävligt att sånt här händer.
Bara en sådan sak som vår psykvård (som ibland verkar vara ett skämt), kan och behöver rustas upp för att lättare fånga in människor som är på väg ner - innan det händer sånt här.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
mebben Troligen galen...
13 april 2008 · 567 Inlägg

Information om namn och adress på detta svin finns på flashback´s forum, som det verkar så är det bara en tidsfråga innan bilder på svinet publiseras...

NeonX
13 april 2008 ·

Om nån känner för att ge mig en rejäl känga för det här så har jag uppebarligen inte lyckats framföra min åsikt på rätt sätt...men jag provar endå.

jag håller med alla om att han är fruktansvärt sjuk och inte värd titeln människa överhuvudtaget, och att han borde behandlas på en jävla massa sätt... MEN faktum kvartstår att jag endå är motståndare till all form av tortyr och dödstraff....även för en sån här kille, om nån vill plocka honom på "fritid" eller i fängelse så visst...han har det kommande... men att ha riktiga dödstraff är fel sätt...kolla på texas tex, folk gör betydligt lindrigare brott där och får dödstraff för det, de slutar inte med brott trots att de vet vad som kan hämda dem. och MÅNGA som blir mördade av staten där är oskyldiga, det har de sälva kommigt på lite försent. så näe, dödstraff är inte lösningen. inte officellt iaf.
tillägger att även jag är imot hela bollibompa, glass och balong stuket som denne man kommer att dömmas till så att ingen misstolkar på de sättet.

även om bevisen är ytterst starka mot denna kille och jag inte tivivlar på att han gjorde det, så kan man inte skära kuken av varje snubbe som blir åtalad/dömd för våldtäkt eller skjuta nån för mord. även om det känns som det "rätta" och "enklaste" lösningen så måste man komma ihåg att folk släpps lite då och då när någon i efterhand erkänner att de inte alls va nån våldtäckt, eller att man hittar nått nytt bevis som omöjligör att den dömde är skyldig. skall ni då gå till hans familj och säga " vi trodde att...."

blacken
13 april 2008 ·

RIP Engla sad  Det är för dj""it att sådana individer får gå lösa.

easy
13 april 2008 · 63 Inlägg

Usch det är så jävla sjukt att man kan göra något sånt!
Lider med hennes anhöriga.
Vila i frid Engla!

Kim2000
13 april 2008 · 219 Inlägg

Kan ju inte mer än att säga att jag tänker på Englas familj och vänner.

mebben Troligen galen...
13 april 2008 · 567 Inlägg

www.flashback.info/showthread.php?t=653066&page=480 inlägg 5753 innehåller information om namn, adress och telefonnummer...

RPMDennis
13 april 2008 · 319 Inlägg

RIP Engla

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
13 april 2008 · 2 853 Inlägg

dödsstraff...på aset..
redan dömd för en massa skit varför släppa den sjuka jäveln..

lika o inse att de svenska rättsystemet suger nå jävulskt..

dock är dom fet stolta nu..när dom löst de men de hadde aldrig inträffat om dom hållt inne aset..o resten av asen..som dom släpper varje dag..

orka..ska man ta lagen i egna händer elr ?

fuck it

*RIP*

vevve Bilrecondare
13 april 2008 · 99 Inlägg

jag tänker på Englas familj och vänner

RIP Engla

Puts på bilen ? Nja jag är inte nöjd med den
Tommie740
13 april 2008 · 55 Inlägg

R.I.P Engla

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang