Eisenhut skrev:
Som vissa kanske vet så jobbar jag på det stora polishuset i Malmö, och är dagligen i polisens garage. Jag kan bara säga att ni är totalt rökta om ni endast går på dessa kriterierna på hur en civilare ska se ut. Det finns ALLT där nere!
Det finns spaningsbilar som tom är leasade eftersom det inte ens ska stå att det är polisen som äger dom om man slår på regnummret, dessa bilar är totalt oidentifierbara. Inga blåljus i rutan, ingen dragkrok, ingen radio i bilen mm mm. Kort sagt en helt vanlig bil.
Dom gamla klassikerna "vit V70 med tonade rutor och 10 antenner på taket" kan man glömma. Vi har en rolig snut hos oss som har en Toyota landcruicer som tjänstebil. Den åker han runt i, polisklädd varje dag, precis som en vanlig radiobil.
Låter som en hälig moralkaka va? Kör försiktigt! Det blir bara svårare och svårare att spåra dom.

Personligen så tycker jag att det är bra att de varierar märkena så att man inte så lätt kan känna igen en civilbil (Trots mitt körsätt).
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.