Angående: Varberg:s träffar!

MrKerm Avstängd
30 maj 2008 · 1 557 Inlägg

Skulle ni hitta något är vi lätt på om bara dagen passar big_smile
Kan kanske vara bra ur ekonomisk synpunkt om det kommer fler smile ??

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
leander It´s better to rule in HELL, than serve in Heaven.
30 maj 2008 · 25 Inlägg

karlberg skrev:
Låter som att leander gav en bra ide.. smile Får då försöka genomföra det här då.. mer info kommer...

Fan va gött när man äntligen lyckas med nått!!!!big_smile

Om de är nått du behöver hjälp med Karlberg så är de bara att hojta till, skall i den mån av tid och utrymme hjälpa till så gott jag bara kan....wink

Mvh
Leander

Mycket vill ha mer........
Powered By J-SPEC SWEDEN
Mr_dOhC
1 juni 2008 · 214 Inlägg

bearrr skrev:
låter som en ball ide;). Men har pratat med dem som jobbar på falkenbergsbanan ocn dem säger att dem inte hyr ut banan tilll "små åker" längre eftersom det har satts en begränsning för hur många tävlingar dem får ha per år. Iår så var det ju snack om att inte ens stcc bilarna skulle få köra där vet inte om det blev så eller inte

Undrar lite vad du menar faktiskt. Jag var nere för inte så längesen och kollade när det va lite körning. Det var SportVagnsKlubbenGbg - SVKG som hade hyrt banan och vem som helst fick komma dit och köra för en 500:-

Så det verkar inte vara omöjligt att få köra, dock så gör dom ljudmätning som på så många andra banor, 95dB har jag för mig gäller. Det är klatrt att det kanske är så att det måste vara en klubb för att man ska få hyra. Gissar även på att man måste vara ute i väldigt god tid om man ska ha möjlighet att få en dag.

SVKG kommer ha en körning där senare iår också, samma förutsättningar då också. Verkar va en gött rolig bana så då borde man nästan passa på smile

leander skrev:
men eftersom snacket ofta går hur mycket effekt å dittan å dattan bla, bla, bla.....ja dom flesta vet nog vad jag snackar om......så hade de kanske varit kul med nått sånt här.

Mvh Leander

Effekt på bana, behövs ju knappt big_smile. Svänger det bara lite så spelar det inte så stor roll om man har mormors lada från -83 eller värsta trimmade åket wink

Senast redigerat av Mr_dOhC (1 juni 2008)

leander It´s better to rule in HELL, than serve in Heaven.
1 juni 2008 · 25 Inlägg

Mr_dOhC skrev:

bearrr skrev:
låter som en ball ide;). Men har pratat med dem som jobbar på falkenbergsbanan ocn dem säger att dem inte hyr ut banan tilll "små åker" längre eftersom det har satts en begränsning för hur många tävlingar dem får ha per år. Iår så var det ju snack om att inte ens stcc bilarna skulle få köra där vet inte om det blev så eller inte

Undrar lite vad du menar faktiskt. Jag var nere för inte så längesen och kollade när det va lite körning. Det var SportVagnsKlubbenGbg - SVKG som hade hyrt banan och vem som helst fick komma dit och köra för en 500:-

Så det verkar inte vara omöjligt att få köra, dock så gör dom ljudmätning som på så många andra banor, 95dB har jag för mig gäller. Det är klatrt att det kanske är så att det måste vara en klubb för att man ska få hyra. Gissar även på att man måste vara ute i väldigt god tid om man ska ha möjlighet att få en dag.

SVKG kommer ha en körning där senare iår också, samma förutsättningar då också. Verkar va en gött rolig bana så då borde man nästan passa på smile

leander skrev:
men eftersom snacket ofta går hur mycket effekt å dittan å dattan bla, bla, bla.....ja dom flesta vet nog vad jag snackar om......så hade de kanske varit kul med nått sånt här.

Mvh Leander

Effekt på bana, behövs ju knappt big_smile. Svänger det bara lite så spelar det inte så stor roll om man har mormors lada från -83 eller värsta trimmade åket wink

Nope, är ju precis de jag menar!!!!....smile

Sen för övrigt kan jag tilläga för alla som tänkt köra bana iår att:

VIKTIGT! Nytt för i år är att förarlicens/förarförsäkring i SMA (Svenska Motorsport Alliansen - www.slc.se/SMA) krävs för all körning på banan. Licensen innehåller olycksfallsförsäkring vilket ger dig en trygghet vid eventuell olycka med personskador. Licensen går att teckna på plats alternativt via SMA’s webbplats. Årslicens (omfattar samtliga evenemang under SMA) kostar 300 kr, engångslicens för Japmeet kostar 200 kr.

(Tagit från skyline.se)

Väldigt viktigt då din vanliga bilförsäkring inte täcker bankörning å för att du/ni troligtvis inte ens kommer bli insläppta på banan om ni inte har denna licens.......

Mvh
Leander

Senast redigerat av leander (1 juni 2008)

Mycket vill ha mer........
Powered By J-SPEC SWEDEN
leander It´s better to rule in HELL, than serve in Heaven.
1 juni 2008 · 25 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37825/361404_uoev87.jpg
Bonusbild!!

Bonusbild nr2!!!!!!

smile

Mvh Leander

Mycket vill ha mer........
Powered By J-SPEC SWEDEN
Mr_dOhC
1 juni 2008 · 214 Inlägg

leander skrev:
Sen för övrigt kan jag tilläga för alla som tänkt köra bana iår att:

VIKTIGT! Nytt för i år är att förarlicens/förarförsäkring i SMA (Svenska Motorsport Alliansen - www.slc.se/SMA) krävs för all körning på banan. Licensen innehåller olycksfallsförsäkring vilket ger dig en trygghet vid eventuell olycka med personskador. Licensen går att teckna på plats alternativt via SMA’s webbplats. Årslicens (omfattar samtliga evenemang under SMA) kostar 300 kr, engångslicens för Japmeet kostar 200 kr.

(Tagit från skyline.se)

Väldigt viktigt då din vanliga bilförsäkring inte täcker bankörning å för att du/ni troligtvis inte ens kommer bli insläppta på banan om ni inte har denna licens.......

Mvh
Leander

Jag antar att du syftar på specefika evenemang via SMA ?

Licenskrav har funnits sen flera år beroende på arrangör, och då har det varit via SBF/SvenskaBilsportFörbundet.

Finns också även försäkringsbolag vars försäkring täcker allt även på bana så länge det enbart är frågan om körträning, dock ej inför tävling, och att tidtagning ej förekommer.

OCH att dina vanliga olyckfallsförsäkring inte skulle gälla har jag svårt att tro, däremot är det inte säkert att tredjepart (om du kör sönder räcken m.m) och vagnsskada gäller. Det låter som dom där SMA vill tjäna pengar på att folk inte har riktigt koll.. men givetvis ska man kolla upp att man har skydd ordentligt oavsett vad nån annan säger, inkl mig

Själv har jag racinglicens utfärdad av SBF så jag behöver inte va orolig..

Senast redigerat av Mr_dOhC (1 juni 2008)

karlberg Yeaaahh
1 juni 2008 · 257 Inlägg

Mr_dOhC skrev:

leander skrev:
Sen för övrigt kan jag tilläga för alla som tänkt köra bana iår att:

VIKTIGT! Nytt för i år är att förarlicens/förarförsäkring i SMA (Svenska Motorsport Alliansen - www.slc.se/SMA) krävs för all körning på banan. Licensen innehåller olycksfallsförsäkring vilket ger dig en trygghet vid eventuell olycka med personskador. Licensen går att teckna på plats alternativt via SMA’s webbplats. Årslicens (omfattar samtliga evenemang under SMA) kostar 300 kr, engångslicens för Japmeet kostar 200 kr.

(Tagit från skyline.se)

Väldigt viktigt då din vanliga bilförsäkring inte täcker bankörning å för att du/ni troligtvis inte ens kommer bli insläppta på banan om ni inte har denna licens.......

Mvh
Leander

Jag antar att du syftar på specefika evenemang via SMA ?

Licenskrav har funnits sen flera år beroende på arrangör, och då har det varit via SBF/SvenskaBilsportFörbundet.

Finns också även försäkringsbolag vars försäkring täcker allt även på bana så länge det enbart är frågan om körträning, dock ej inför tävling, och att tidtagning ej förekommer.

OCH att dina vanliga olyckfallsförsäkring inte skulle gälla har jag svårt att tro, däremot är det inte säkert att tredjepart (om du kör sönder räcken m.m) och vagnsskada gäller. Det låter som dom där SMA vill tjäna pengar på att folk inte har riktigt koll.. men givetvis ska man kolla upp att man har skydd ordentligt oavsett vad nån annan säger, inkl mig

Själv har jag racinglicens utfärdad av SBF så jag behöver inte va orolig..

Jätte kul att många skriver.. men det är sånt här vi kan ta på tisdags träffarna:) så kom på lite idér som vi kan diskutera på tisdag:)
hoppas på mycket folk!

Lev Livet Man Lever Bara En Gång!!!!
Linusj
1 juni 2008 · 367 Inlägg

Jag kommer iaf smile

Poshy
1 juni 2008 · 10 Inlägg

Ska ni träffas på tisdag?
Jag och en tjejkompis är i stan några dagar så vi kanske svänger förbi med Aeron!

Honda Civic "1.8 Executive" (2007)
karlberg Yeaaahh
2 juni 2008 · 257 Inlägg

Poshy skrev:
Ska ni träffas på tisdag?
Jag och en tjejkompis är i stan några dagar så vi kanske svänger förbi med Aeron!

Japp det är vi.. De e bara att komma:)

Lev Livet Man Lever Bara En Gång!!!!
j0nas Lastbilschaffis
3 juni 2008 · 811 Inlägg

Vart blir det nu? vid Cheapy parkeringen eller?  tänkte försöka komma & kika förbi smile

karlberg Yeaaahh
3 juni 2008 · 257 Inlägg

kaxxen skrev:
Vart blir det nu? vid Cheapy parkeringen eller?  tänkte försöka komma & kika förbi smile

japp det blir vid cheapy parkeringen kl 18:00. Ja det e bara att komma:)

Lev Livet Man Lever Bara En Gång!!!!
j0nas Lastbilschaffis
3 juni 2008 · 811 Inlägg

dåså... hoppas bara flytten av alla möbler blir klart i tid smile

Poshy
3 juni 2008 · 10 Inlägg

Fast nu blev det lite ändrade planer för oss.. Så vi är nog inte tillbaka i vbg förräns tidigast runt 20.. Träffas ni så länge? Eller vart tar ni vägen sen??

Svarar ingen så får vi köra å leta lite ist wink

Honda Civic "1.8 Executive" (2007)
Jimm
3 juni 2008 · 1 661 Inlägg

Poshy skrev:
Fast nu blev det lite ändrade planer för oss.. Så vi är nog inte tillbaka i vbg förräns tidigast runt 20.. Träffas ni så länge? Eller vart tar ni vägen sen??

Svarar ingen så får vi köra å leta lite ist wink

Dom brukar hänga vid fästningen, nu är de på Tre toppar i Träslövsläge men där stannar de nog inte hela kvällen.

j0nas Lastbilschaffis
3 juni 2008 · 811 Inlägg

det var en trevlig träff... några kände man visst smile & glassen på tre toppar satt som en smäck smile tror vi delade upp oss runt 20 tiden

Linusj
4 juni 2008 · 367 Inlägg

Nästa tisdag kommer inte jag för då tar jag studenten smile

karlberg Yeaaahh
5 juni 2008 · 257 Inlägg

Linusj skrev:
Nästa tisdag kommer inte jag för då tar jag studenten smile

Jag är också på studenten nästa tisdag de hade jag glömt av.. Men bara för att jag inte är där så blir det jue träff som vanligt ändå..;P

Lev Livet Man Lever Bara En Gång!!!!
j0nas Lastbilschaffis
5 juni 2008 · 811 Inlägg

dessa studenter tongue  man känner sig riktigt gammal nu

karlberg Yeaaahh
5 juni 2008 · 257 Inlägg

kaxxen skrev:
dessa studenter tongue  man känner sig riktigt gammal nu

du är inte ensam:) hehe..

Lev Livet Man Lever Bara En Gång!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang