Prisvärda 6,5" Mellanregister\Bas kring 1000kr+/-

LiNx
20 april 2008 · 424 Inlägg

Hejs!

Tänkte köpa nya 6,5or (mellanreg.\bas) till mina främre dörrsidor..

Utbudet är ju enormt, i alla möjliga prisklasser & fabrikat men jag är ute efter nåt som är prisvärt kring 1000 kr +/- eftersom jag lyssnar enbart mellan jobbet -> hemmet o vice versa så har inget behov riktigt att lägga ut 5 loppor el så..

Har ni nåt tips som skulle kunna passa mej!

Tittat lite på märken som:

*Infinity
*Alpine
*DLS
*Pioneer

ev. ev.. ((mds)) lol

Är Ground Zero, Impact, Hertz nåt att ha??
Känner inte en kotte som har nåt av dessa 3 märken så vet nada om dom!

Uppskattar alla tips smile

Ha de!!

dreamcore
20 april 2008 · 82 Inlägg

groundzero har iaf slagit mej med slägga i huvudet för att ha dömt ut okända märken innan jag har lyssnat på dom! är ett riktigt bra märke som spelar högt över alla förväntningar för priset på grejerna! vet inte om jag får lägga upp länkar men kolla på bilstereohornan.se dom har GZ grejer och massa annat dumt!

Volvo v70 t5 "reaktor" (1999)
Morre_W Mr Kock =)
20 april 2008 · 199 Inlägg

Impact kör ju HerrNilsson med i sin Volvo iaf. Sen vilken serie o vad det kosta låter jag vara osagt..smile

Jag kör i min bil med SinusLive: http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=269 (Fast jag kör 5,25"..)  O de spelar på bra för de pengarna, ända ner till 50 Hz, och ändå fullt tillräckligt högt utan att låta illa... Sitter monterade i en förstärkt baffel, rakt ut i dörren, utan låda...

Väljer du bland de stora märkena så får man ju deras lägsta serier, visst de låter säkert bra, men tar du ett mindre märke så får du betala mindre för märket, o får mer ljud för pengarna...  Försök åka runt o lyssna, i andras bilar o i butiker o jämför...

Annars har jag hört JL Audios 6W0 i lyckade installationer, finns på bl.a. www.nardik.se
Men de vill nog ha låda att sitta i, men sen, vad ska det drivas med, stereon eller slutsteg..?

Senast redigerat av Morre_W (20 april 2008)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
LiNx
20 april 2008 · 424 Inlägg

http://www.ground-zero-audio.com/13_download/gznk.pdf

"Torture Tested" ...hahaha, say what??

Hoppas dom menar väl inte att ljudet är så gräsligt att de uppfattas som ren tortyr X)

LiNx
20 april 2008 · 424 Inlägg

http://www.blekingebilradio.se/default.aspx har dom lite GZ, Impact o DLS för ganska humana priser!

Tittat lite på: DLS MS6A för 1299 riksdaler

Men ibland undrar jag om Dls inte är lite överskattat, el är dom verkligen så bra som folk tycker som har dom!
Verkar nästan nån "trend" att ha Dls i bilen..

Kanske har jag fel?

Senast redigerat av LiNx (20 april 2008)

LiNx
20 april 2008 · 424 Inlägg

Morre_W

..dom ska drivas me slutsteg!

AreeZ Golf mk3 LOUD
20 april 2008 · 515 Inlägg

Jag har Ground Zero Uranium 5.25" på instrumentbrädan och kan lova dig att dom rockar grymt bra !

Tyvärr kostar ju 6.5" Uranium 1800kr men kan verkligen rekomendera dessa om du vill lägga 800kr extra !

Senast redigerat av AreeZ (20 april 2008)

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
TT-Avant
20 april 2008 · 6 851 Inlägg

Är det enbart 6½" midbasar du söker, eller helt kitt med diskant och filter?
Hur vill du att det ska låta?Vill du ha mycke bas, tydligt mellanregister, mycke midbas?
Hur ser ditt system ut i övrigt?
Det går inte rekomendera en högtalare om man inte vet vad du lyssnar på eller vill ha för karaktär på ljudet.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Bamse940Ltt
20 april 2008 ·

impact är riktigt grymma grejer.. spelar riktigt fint.. kör med impact framsystem i min bil o är jätte nöjd

wildcat7
21 april 2008 · 47 Inlägg

Tjena,
Ett par 6,5 or som jag verkligen kan rekomendera är de som man kan köpa på clas ohlson, Bochmann.
Billiga och spelar kanonfint ;-)

Köp en Opel, bli belåten.
Se naturen genom plåten
Spiike
21 april 2008 · 1 196 Inlägg

ja skulle faktis kolla in på msn, har alltid kört med deras grejer och jag har aldrig blivit missnöjd

TT-Avant
21 april 2008 · 6 851 Inlägg

Spiike skrev:
ja skulle faktis kolla in på msn, har alltid kört med deras grejer och jag har aldrig blivit missnöjd

msn?hmm
Menar mds kanske?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang