3394
Sök

PPC Tuning System??

Rohdin
8 januari 2006
Trådstartare
vad gör det för skillnad och har någon här nån som helst aning hur kopplar in "det"?? det står att det är lätt,men ja undra om nån vet hur mkt effekt en sån här "sak" ger,den var ju löjligt dyr

http://www.mhstyling.se/e-handel.htm

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
8 januari 2006
Jag vet inte om jag har förstått det rätt. Men själva "grejen" är inte nåt trim i sig själv, utan är väl ett verktyg som man kopplar in sig i bilens dator med så att man kan enkelt ladda in ny programvara.

Men dom där 7900:- kan väl egentligen betala sig rätt fort om man håller på å pillar mycket. Skriver egna program osv. istället för att pilla dit nytt chip för x antal 1000kr stup i kvarten..

mvh//tompa

Rohdin
8 januari 2006
Trådstartare
turbotompa skrev:
Jag vet inte om jag har förstått det rätt. Men själva "grejen" är inte nåt trim i sig själv, utan är väl ett verktyg som man kopplar in sig i bilens dator med så att man kan enkelt ladda in ny programvara.

Men dom där 7900:- kan väl egentligen betala sig rätt fort om man håller på å pillar mycket. Skriver egna program osv. istället för att pilla dit nytt chip för x antal 1000kr stup i kvarten..

mvh//tompa

mja mjo,jag fattar inte heller det riktigt men det står så här:

"PPC Tuning System® innebär att bilen enkelt förses med ett trimprogram på några minuter via bilens original diagnosuttag.
Fullständig manual gör det enkelt att själv utan förkunskaper snabbt utföra programmeringen."

ja tycker det verkade skumt bara =/
tur att jag inte håller på och pilla mycket då wink

Mvh//rohdin

Supraman
2 300 Inlägg
8 januari 2006
Grejen med ppc är att slippa göra lödningar i boxen och bara ladda i ny programvara men även att byta tillbaka programvaran om man t,ex ska låna ut bilen.
t,o,m en kille med tummen mitt i handen klarar det men är man analfabet ska man nog avstå wink

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök