5000
Sök

Dåligt ljud i baslåda

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#1
Har kopplat in slutsteg och baslåda, men ljudet låter väldigt dåligt, när jag hade det i min andra bil var det ett jävla drag, nu är det typ mörk och dovt och knappt någon bas alls

Har nån jävla Clarion stereo, slutsteget kommer jag inte ihåg vad det hette.
Men saken är ju den att det funkade förr, hade då exakt samma problem men bytte plats på aux sladdarna, nu funkar därimot inte det längre... så det är ju något som är fel
Senast redigerat av Strappado666 (21 april 2008)

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#2
bump eller nått

Avstängd
122 Inlägg
21 april 2008
#3
kollat över jorden?

Noiseprojekt
21 april 2008
#4
Vad är det för bil du har det i nu?
och vad satt dom i förut!?

Konstruktör
1 053 Inlägg
21 april 2008
#5
Jag skulle chansa på att du har råkat vända på plus och minus-kablarna.

Kolla det iaf!


15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#6
Noiseprojekt skrev:
Vad är det för bil du har det i nu?
och vad satt dom i förut!?

Det är alltså en lös baslåda och ett slutsteg som jag kopplat in den i.
Hade grejerna i en Jetta nu i en Golf 2:asmile

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#7
NdL skrev:
Jag skulle chansa på att du har råkat vända på plus och minus-kablarna.

Kolla det iaf!

Hmm, Du kan kanske ha rätt, ska kika på det i morgon!
Har iof inte ändrat några kablar till slutsteget, spelar det någon roll hur dom sitter bak i baslådan?

Som ni märker är jag inte direkt något proffs -.-
Senast redigerat av Strappado666 (21 april 2008)

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#8
m_ster skrev:
kollat över jorden?

Hade jorden på samma ställe som med min förra bil, får kolla igenom det ännu en gång!

Noiseprojekt
21 april 2008
#9
Strappado666 skrev:
NdL skrev:
Jag skulle chansa på att du har råkat vända på plus och minus-kablarna.

Kolla det iaf!

Hmm, Du kan kanske ha rätt, ska kika på det i morgon!
Har iof inte ändrat några kablar till slutsteget, spelar det någon roll hur dom sitter bak i baslådan?

Som ni märker är jag inte direkt något proffs -.-

Hur har du baslådan vänd??
I golf 2 ska den spela bakåt mot luckan!

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#10
Noiseprojekt skrev:
Strappado666 skrev:
NdL skrev:
Jag skulle chansa på att du har råkat vända på plus och minus-kablarna.

Kolla det iaf!

Hmm, Du kan kanske ha rätt, ska kika på det i morgon!
Har iof inte ändrat några kablar till slutsteget, spelar det någon roll hur dom sitter bak i baslådan?

Som ni märker är jag inte direkt något proffs -.-

Hur har du baslådan vänd??
I golf 2 ska den spela bakåt mot luckan!

Är vänd mot luckan, testat båda hållen.
Är något annat som är fel.
Har massa AUX uttag bak på stereon, Lila, Gråa, Röd/Vit, Rosa.
Har testat alla uttag, när jag kör på Gröna blir det typ max volym och låter skit.

Alla dom andra har samma ljud ungefär, men det är dovt, låter typ som en låt med väldigt dålig ljudkvalité.

Noiseprojekt
21 april 2008
#11
Strappado666 skrev:
Noiseprojekt skrev:
Strappado666 skrev:

Hmm, Du kan kanske ha rätt, ska kika på det i morgon!
Har iof inte ändrat några kablar till slutsteget, spelar det någon roll hur dom sitter bak i baslådan?

Som ni märker är jag inte direkt något proffs -.-

Hur har du baslådan vänd??
I golf 2 ska den spela bakåt mot luckan!

Är vänd mot luckan, testat båda hållen.
Är något annat som är fel.
Har massa AUX uttag bak på stereon, Lila, Gråa, Röd/Vit, Rosa.
Har testat alla uttag, när jag kör på Gröna blir det typ max volym och låter skit.

Alla dom andra har samma ljud ungefär, men det är dovt, låter typ som en låt med väldigt dålig ljudkvalité.

Låter som en gammal Clarion om du har dom färgerna på lågnivåkablaget!

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#12
Noiseprojekt skrev:
Strappado666 skrev:
Noiseprojekt skrev:

Hur har du baslådan vänd??
I golf 2 ska den spela bakåt mot luckan!

Är vänd mot luckan, testat båda hållen.
Är något annat som är fel.
Har massa AUX uttag bak på stereon, Lila, Gråa, Röd/Vit, Rosa.
Har testat alla uttag, när jag kör på Gröna blir det typ max volym och låter skit.

Alla dom andra har samma ljud ungefär, men det är dovt, låter typ som en låt med väldigt dålig ljudkvalité.

Låter som en gammal Clarion om du har dom färgerna på lågnivåkablaget!

Aa vet inte alls jag, en kompis fick den med i en 940 när han köpte den för ca 1 år sen. Så några år gammal är den nog allt. Ska ta reda på lite mer fakta i morgon om grejerna.

Så jävla mysko att det är exakt samma problem som förra gången, men då låste jag det bara genom att byta uttag, tror jag körde i LILA då. Nu vill det inte alls.

Noiseprojekt
21 april 2008
#13
Strappado666 skrev:
Noiseprojekt skrev:
Strappado666 skrev:

Är vänd mot luckan, testat båda hållen.
Är något annat som är fel.
Har massa AUX uttag bak på stereon, Lila, Gråa, Röd/Vit, Rosa.
Har testat alla uttag, när jag kör på Gröna blir det typ max volym och låter skit.

Alla dom andra har samma ljud ungefär, men det är dovt, låter typ som en låt med väldigt dålig ljudkvalité.

Låter som en gammal Clarion om du har dom färgerna på lågnivåkablaget!

Aa vet inte alls jag, en kompis fick den med i en 940 när han köpte den för ca 1 år sen. Så några år gammal är den nog allt. Ska ta reda på lite mer fakta i morgon om grejerna.

Så jävla mysko att det är exakt samma problem som förra gången, men då låste jag det bara genom att byta uttag, tror jag körde i LILA då. Nu vill det inte alls.

Okej, låter som en gammal Clarion jag hade förut..
en fult tips!
koppla en lågnivåkabel mellan dom andra 2 utgångarna så blir det kraftigare i basen;)

15 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
#14
Noiseprojekt skrev:
Strappado666 skrev:
Noiseprojekt skrev:

Låter som en gammal Clarion om du har dom färgerna på lågnivåkablaget!

Aa vet inte alls jag, en kompis fick den med i en 940 när han köpte den för ca 1 år sen. Så några år gammal är den nog allt. Ska ta reda på lite mer fakta i morgon om grejerna.

Så jävla mysko att det är exakt samma problem som förra gången, men då låste jag det bara genom att byta uttag, tror jag körde i LILA då. Nu vill det inte alls.

Okej, låter som en gammal Clarion jag hade förut..
en fult tips!
koppla en lågnivåkabel mellan dom andra 2 utgångarna så blir det kraftigare i basen;)

haha hmm, du får förklara lite hur du menar, jag är som sagt helt nybörjare. En kompis hjälpte mig förra gången och jag har typ bara flyttat över det som det såg ut då.

Vilka 2 utgångar menar du? =]

BilstereoNörd
576 Inlägg
22 april 2008
#15
Strappado666 skrev:
NdL skrev:
Jag skulle chansa på att du har råkat vända på plus och minus-kablarna.

Kolla det iaf!

Hmm, Du kan kanske ha rätt, ska kika på det i morgon!
Har iof inte ändrat några kablar till slutsteget, spelar det någon roll hur dom sitter bak i baslådan?

Som ni märker är jag inte direkt något proffs -.-

Finns det fler än en anslutsningsterminal på lådan?
Ifall det finns tex 4 poler så att det är dubbla högtalare i lådan så har det stor betydelse hur du kopplar.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

391 Inlägg
22 april 2008
#16
gör som så ta en bild på baksidan av huvudenheten.

15 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#17
BAE skrev:
Strappado666 skrev:
NdL skrev:
Jag skulle chansa på att du har råkat vända på plus och minus-kablarna.

Kolla det iaf!

Hmm, Du kan kanske ha rätt, ska kika på det i morgon!
Har iof inte ändrat några kablar till slutsteget, spelar det någon roll hur dom sitter bak i baslådan?

Som ni märker är jag inte direkt något proffs -.-

Finns det fler än en anslutsningsterminal på lådan?
Ifall det finns tex 4 poler så att det är dubbla högtalare i lådan så har det stor betydelse hur du kopplar.
// Tommy

Finns bara 2.

På slutsteget finns det 4. R +- L+-

Har kopplat R+ och L-

Noiseprojekt
22 april 2008
#18
Strappado666 skrev:
BAE skrev:
Strappado666 skrev:

Hmm, Du kan kanske ha rätt, ska kika på det i morgon!
Har iof inte ändrat några kablar till slutsteget, spelar det någon roll hur dom sitter bak i baslådan?

Som ni märker är jag inte direkt något proffs -.-

Finns det fler än en anslutsningsterminal på lådan?
Ifall det finns tex 4 poler så att det är dubbla högtalare i lådan så har det stor betydelse hur du kopplar.
// Tommy

Finns bara 2.

På slutsteget finns det 4. R +- L+-

Har kopplat R+ och L-

Som tidigare talare, ta ett kort på anslutningsterminalerna på stereon och baslådan!!

15 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#19
Noiseprojekt skrev:
Strappado666 skrev:
BAE skrev:
Finns det fler än en anslutsningsterminal på lådan?
Ifall det finns tex 4 poler så att det är dubbla högtalare i lådan så har det stor betydelse hur du kopplar.
// Tommy

Finns bara 2.

På slutsteget finns det 4. R +- L+-

Har kopplat R+ och L-

Som tidigare talare, ta ett kort på anslutningsterminalerna på stereon och baslådan!!

Okej ska fixa det, har för tillfället ingen kamera idag, och troligen inte den här veckan heller.
Senast redigerat av Strappado666 (22 april 2008)

15 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#20
Fixade skiten nyss. Bytte strömkabel, måste vart nått jävla fel på den, efter det funkade det iallafall.
väldigt mysko


Sök