Eclipsen tappar kraft, hostar fram, vad kan de vara?

EclipseJenny
27 april 2008 ·

Min eclipse har börjat hoppa o hosta fram som en kängru, den får ingen kraft emellan åt.
Tror jag har en läcka fram i grenröret plus att lamdavärdet va på gränsen på besiktingen. Kan de möjligen ha med det att göra? tändstiften byta jag förra året o dom skulle hålla fyra år så tvivlar på att det är dom.
Nån som vet?

chilibyte
27 april 2008 · 338 Inlägg

Kan mycket väl ha något med din läcka att göra, dra på lite avgaslagning och prova om det hjälper något.

davidfock Anställd.. =)
27 april 2008 · 126 Inlägg

Hmm BERU stiften på mekonomen som ska hålla jättelänge fungerade i tre veckor för mig...
Köper billiga stift och byter ofta istället...
Men det lär nog inte va dom som e problemet ändå..
Läckan borde du både höra och se resterna av..
gör en insprutnings rengöring det kan återställa spridarna... men hur långt har den gått??

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
EclipseJenny
28 april 2008 ·

davidfock skrev:
Hmm BERU stiften på mekonomen som ska hålla jättelänge fungerade i tre veckor för mig...
Köper billiga stift och byter ofta istället...
Men det lär nog inte va dom som e problemet ändå..
Läckan borde du både höra och se resterna av..
gör en insprutnings rengöring det kan återställa spridarna... men hur långt har den gått??

Den har gått ca 14000 mil....

olirc
28 april 2008 · 245 Inlägg

Kolla stiften iaf så inte nått har spruckit. Mät upp tändkablarna för att se om det är nån som gett sig? Om nu inte tätning av avgasläcka fixar problemet?

Deathcore Master
31 augusti 2010 · 179 Inlägg

Har samma problem med min 91a.. Så nästa projekt är alltså att leta tjuvluft från grenröret och bakåt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang