Volvo V40 2.0T [2013-04-21]

V40:n införskaffades som tilltänkt pendlarbil men med planer på att bygga om den lite. Nu är målet att den ska vara en fungerande familjebil men ändå inte helt orginal. Får se vad som händer framöver
  • 5 Följare
  • 112 969 Visningar
  • Uppdaterades senast 6 oktober 2014
Rallyhalle
2 augusti 2008 · 4 299 Inlägg

De ser bra ut smile Va ju astufft program du fått tag på tongue
Kjolpaketet kommer passa skitbra sen när de e färdigt, ska bli spännande o få se hur de kommer bli i skuffen smile

Kämpa på smile
//Jacob

gentoo
2 augusti 2008 · 569 Inlägg

Rallyhalle skrev:
De ser bra ut smile Va ju astufft program du fått tag på tongue
Kjolpaketet kommer passa skitbra sen när de e färdigt, ska bli spännande o få se hur de kommer bli i skuffen smile

Kämpa på smile
//Jacob

Tack du smile

Programmet i sig känns lite irriterande och onödigt svåranvänt om man vill se realtidsinfo när man kör, i framtiden blir det till att programmera ett eget interface, vet ju att det fungerar nu iallafall :-)

Satt nyss i skuffen med pensel, polyester och glasfiber.. ska gå ut och köra en vända till innan dagen tar slut.. sedan måste jag nog en sväng förbi biltema innan jag kan fortsätta.. passade på att tvätta bilen lite idag också, nu när vädret är så bra, slipper myggen åtminstone big_smile Rotade fram ett par stövlar och en regnjacka..

Björn J - Projekttråd V40
The_simpsons
6 augusti 2008 · 55 Inlägg

ser ut att bli bra något man kommer följa! lycka till!

By_Alfzone
20 september 2008 · 679 Inlägg

Nu har det vare tomt på uppdateringar länge björn.....tongue

gentoo
21 september 2008 · 569 Inlägg

maniac_man84 skrev:
Nu har det vare tomt på uppdateringar länge björn.....tongue

Haha, ja, lika tomt som i plånboken! Händer inte mycket nu. Bilen ska in på service hos Rejmes i veckan.. Snart kanske det kommer lite kul på posten, får se om ekonomin tillåter det vid den här lönen. Är ju snart jul med allt vad julklappar och dyr julmat heter sad

Björn J - Projekttråd V40
Muninet
9 oktober 2008 · 769 Inlägg

gillar vad som gjorts med bilen hittils! Vad har du för idéer kring ljudbygget ?

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590
gentoo
11 oktober 2008 · 569 Inlägg

Muninet skrev:
gillar vad som gjorts med bilen hittils! Vad har du för idéer kring ljudbygget ?

Tack! Idéerna är många. Har snickrat mig en tillfällig baslåda just nu, ska modifiera den lite till imorgon. Får se om det ska bli något seriösare baslåddebygge eller om jag ska börja byta ut orginalhögtalarna först. Tror nästan på det sistnämda. Har alltid trott att det var mycket bas jag ville ha, börjar sakta men säkert inse att jag hellre vill ha bra ljud istället för mycket dunk. Givetvis blir jag inte ledsen om det blir både bra och mycket smile


Upptäckte idag att mina kromade ventilhattar är borta, bilen stog parkerad två nätter hos mina föräldrar i ett bostadsområde i Örebro och vips var någon klåfingrig jävel där och snodde dem.. Knappt värt att bli arg, bara tragiskt.. säkert några moppesnorungar (det finns gott om dessa i Örebro, givetvis kör inte alla snorungar moppe). Får leta reda på några gummiploppar istället, syns ju knappt om man inte sitter på huk bredvid bilen.

Passade på att slänga in xenonkittet igen när en av mina halogenlampor gick sönder, måste säga att det blev en enorm skillnad nu när det är lite mörkare ute..

Senast redigerat av gentoo (11 oktober 2008)

Björn J - Projekttråd V40
Muninet
11 oktober 2008 · 769 Inlägg

Trist när folk inte kan skilja på mitt och ditt. Jag hade bytt ut org högtalarna till GAS men nu har jag ruttnat totalt på ljudet och bygger nytt helt efter eget huvud med Kicker prylar och pioneer steg, har fått lite inspiration efter att jag för 2 år sedan på Elmia såg en ford mustang cab med enormt bra ljud, han spelade AC/DC Thunderstruck och ljudet var så bra att nackhåret reste sig, så där är väl lite av min inspiration :-) Xenon gör en himmla skillnad på x40 bilarna som inte har det orginal, tror reflektorerna eller ljusen är lite feldimensionerade. Lycka till med allt :-)

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590
gentoo
11 oktober 2008 · 569 Inlägg

Muninet skrev:
Trist när folk inte kan skilja på mitt och ditt. Jag hade bytt ut org högtalarna till GAS men nu har jag ruttnat totalt på ljudet och bygger nytt helt efter eget huvud med Kicker prylar och pioneer steg, har fått lite inspiration efter att jag för 2 år sedan på Elmia såg en ford mustang cab med enormt bra ljud, han spelade AC/DC Thunderstruck och ljudet var så bra att nackhåret reste sig, så där är väl lite av min inspiration :-) Xenon gör en himmla skillnad på x40 bilarna som inte har det orginal, tror reflektorerna eller ljusen är lite feldimensionerade. Lycka till med allt :-)

Jag vet inte riktigt vad man skulle satsa på för högtalare i dörrarna fram, det är de jag tänkte byta först. Har bestämt mig för 6,5", men inte vilken modell eller märke ännu.. beror mest på vad man kan få tag på för ett vettigt pris smile

Björn J - Projekttråd V40
V40ThoppE Bilar, datorer och hundar
11 oktober 2008 · 187 Inlägg

hur har det gått med kjolpaketet?
skit nyfiken ju ;0)

gentoo
12 oktober 2008 · 569 Inlägg

V40ThoppE skrev:
hur har det gått med kjolpaketet?
skit nyfiken ju ;0)

Måste sätta kapen i framspoilern igen, blev lite snett vid förra inpassningen så det blir nog till att fixa när snön smälter i vår. Baken tror jag inte ska bli något problem, måste modifiera ändröret lite bara. Köpte kjolpaketet på avbetalning så det positiva är ju att det snart är färdigbetalt, då har jag råd med lackering smile

Björn J - Projekttråd V40
Muninet
16 oktober 2008 · 769 Inlägg

Har du kollat på Kicker ? annars så är väl DLS fina. Köpte mina 6,5" från Kicker för 798kr. Du kan kika på dbakuten.se

gentoo skrev:

Muninet skrev:
Trist när folk inte kan skilja på mitt och ditt. Jag hade bytt ut org högtalarna till GAS men nu har jag ruttnat totalt på ljudet och bygger nytt helt efter eget huvud med Kicker prylar och pioneer steg, har fått lite inspiration efter att jag för 2 år sedan på Elmia såg en ford mustang cab med enormt bra ljud, han spelade AC/DC Thunderstruck och ljudet var så bra att nackhåret reste sig, så där är väl lite av min inspiration :-) Xenon gör en himmla skillnad på x40 bilarna som inte har det orginal, tror reflektorerna eller ljusen är lite feldimensionerade. Lycka till med allt :-)

Jag vet inte riktigt vad man skulle satsa på för högtalare i dörrarna fram, det är de jag tänkte byta först. Har bestämt mig för 6,5", men inte vilken modell eller märke ännu.. beror mest på vad man kan få tag på för ett vettigt pris smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590
gentoo
6 december 2008 · 569 Inlägg

Nu börjar besiktningen närma sig så det var dags att fixa lyktorna

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76263/515553_u8621w.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76263/515554_0x7k4b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76263/515555_nfafj2.jpg

Lika bra att sätta tillbaka torkarbladen nu när det är vinter och mörkt i skogarna.

Muninet skrev:
Har du kollat på Kicker ? annars så är väl DLS fina. Köpte mina 6,5" från Kicker för 798kr. Du kan kika på dbakuten.se

Jag kan ha hittat ett par högtalare, inga kicker eller DLS visserligen, måste börja skissa på dörrsidorna. Ska höra med skroten om de har några dörrsidor liggandes så jag slipper kappa i orginalet smile

Björn J - Projekttråd V40
V40ThoppE Bilar, datorer och hundar
7 december 2008 · 187 Inlägg

blev riktigt bra det där

Rallyhalle
7 december 2008 · 4 299 Inlägg

Det va ett tag sen de va en update här smile
Ser ut som att det blir kanon med den där lyktan smile Snyggaste lyktorna på S/V40 smile

Lycka till på besiktningen!
//Jacob

_Fredrik
7 december 2008 · 2 788 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Det va ett tag sen de va en update här smile
Ser ut som att det blir kanon med den där lyktan smile Snyggaste lyktorna på S/V40 smile

Lycka till på besiktningen!
//Jacob

Kan inte göra annat än att hålla med, grymt snygga lyktor smile Arbetet med fronten ser bra ut med cool Lycka till med allting!

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
V40ThoppE Bilar, datorer och hundar
7 december 2008 · 187 Inlägg

jag har spanat in devils eyes´n på hova och realcar, men jag tänker nog fega lite tills jag sett någon bil med dem monterade. så att man får se dem "live".

gentoo
7 december 2008 · 569 Inlägg

V40ThoppE skrev:
blev riktigt bra det där

V40ThoppE skrev:
jag har spanat in devils eyes´n på hova och realcar, men jag tänker nog fega lite tills jag sett någon bil med dem monterade. så att man får se dem "live".

Kul att höra! Jag satt också och fegade lite, mest för att jag ville ha en fas2-version, men nu när besiktningen stundar så beslutade jag mig för dessa, tänkte borra lite i dem senare istället smile

Rallyhalle skrev:
Det va ett tag sen de va en update här smile
Ser ut som att det blir kanon med den där lyktan smile Snyggaste lyktorna på S/V40 smile

Lycka till på besiktningen!
//Jacob

Tack så mycket! Tyvärr finns det ju inte direkt en uppsjö med lyktor att välja på, men jag gillar det svarta stilrena utseendet smile

_Fredrik skrev:
Kan inte göra annat än att hålla med, grymt snygga lyktor smile Arbetet med fronten ser bra ut med cool Lycka till med allting!

Kul med lite kommentarer, nu blev jag glad smile

Lite mer värme i garaget och några lediga dagar skulle sitta fint, blir sugen på att fixa klart fronten nu..

Björn J - Projekttråd V40
gentoo
11 december 2008 · 569 Inlägg

Bilen rullade igenom besiktningen imorse, kändes bra. Väldigt trevlig kille på bilprovningen, inte alls som de gamla rävarna jag har råkat ut för förut. Fick låna insektsnyckel och justera halvljusen då bägge var för lågt riktade men annars var alltid i sin ordning. Frid och fröjd, jag är nöjd..

Björn J - Projekttråd V40
David91 bor i
11 december 2008 · 529 Inlägg

Riktigt fint

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang