Du kanske skulle döpa om tråden projektet till "min bror´s bmw 325ik E30 projekt"
du tror givetvis att det är han som gör allt;)
vad jag har hört å sett så aa det tror jag. inget fel på det alltså! gött med någon som hjälper
hehe de kanska man kan tro... men han har bara hjälpt mig några få gånger.... själv så har jag tillbringat ca 8-11 timmar om dagen i garaget sedan sommarlovet bärjade!
nja ja kan ju meddela till alla att det är en ful jävla volvo i garaget förtillfället:P huhu .. den står upp pallad utan varken turbo eller bakvangn...så möjligheten är inte så stor att mecka.. dock så ska den in till bmw verkstaden på tisdag för kamremsbyte sen på onsdag ska kylet ner.. måste hitta ett nytt sådant igen:( startmotorn kanske kan bytas i veckan med..
imorgon ska den tvättas och vaxas ordentiligt så då kommer det väl en uppdatering!
tankarna som ligger i huvudet just nu är väl mest valet av front.. satt här nu och hittade en GRYMMT snygg variant.. enligt mig iaf, ni får komentera vad ni tycker!!
va tror ni om denna?
många tycker säkert att ja ska sätta på ett m-tech packet.. det vill jag med.. men om ja ska ha något så ska de vara ett komplett m-tech 2 och det är dyrt!
så på grund av tajt ekonomi så får det rulla på, på detta viset!..
jadu .. ang fronten så tycker jag eftersom du kör me e36 bakfångare. att du ska klämma på en m3 e36 frontfångare me de e riktigt snyggt. lite jobb men då har du nått som inte alla andra har.. bara min åsikt.. anledningen till mitt tycke är att de sitter en smal list på bakfångaren .. men inte på den där *läs silvriga* fronten .. roligt att följa längtar till nästa uppd. mvh olle
jadu .. ang fronten så tycker jag eftersom du kör me e36 bakfångare. att du ska klämma på en m3 e36 frontfångare me de e riktigt snyggt. lite jobb men då har du nått som inte alla andra har.. bara min åsikt.. anledningen till mitt tycke är att de sitter en smal list på bakfångaren .. men inte på den där *läs silvriga* fronten .. roligt att följa längtar till nästa uppd. mvh olle
trevligt med en bra åsikt=) jo, de hade sannerligen varit coolt:P men frågan är om..... tål att tänka på helt klart! dock så ska ju listen på e36ans bakkjol läggas igen osv så...
Nu så har bilen återvänt från bmw verkstaden:) Gick som en klocka när ja starta=) Motorn kändes mjuk och fin på något sätt=) Ska ringa å höra med dom imorn och se om den gamla kamremen var sliten..
Eric(bmw mekanikern) som förövrigt hade fixat bilen passade även på att beställa hem en slang till kylaren som hade börjat spricka. Han satte även dit ett plast skydd som var borta tidigare=)
igår så skickade jag ett mejl till GE Motorsport och skrev så här:
Hejsan!
Har nu monterat ett 'chassi kit' från er på min Bmw e30 325 -87. Jätte nöjd med väghållning osv men tycker att den är på TOK för hög ibak. Satsen jag monterade innehöll en 60/40 sänkning..
Jag bifogar nu en bild som visar höjden på bilen ibak.
Vad jag har kunnat mäta mig fram så har bilen "bara??" sänkts 15-20mm ibak..
Något förslag på vad man ska göra åt detta? plocka ner fjädrarna och skicka tillbaka dem till er, och ni skickar ett par 60mm sänknings fjädrar?
Svaret jag fick var mer än bra:D Det tyckte att den såg onekligen hög ut så de skickar ett par 60mm sänkiningsfjädrar samt en retur avi som jag får skicka tillbaka de "gamla" fjädrarna med=)
de kallar jag service=)
även mionterat mina centrum kåpor:D blev as bra enligt mig:)
allt för idag! nu ska 360n mucklas ihop sen kan jag börja fixa med min.