Fan va najs åke, nu börjar det verkligen hända saker.
hehe tackar!
jaa de kan man verkligen säga.. börjat bli high på att plasta nu vettu så;) ne skämt och sido. bara massa spackel på bakkjolen, byggskum och sen är den färdig för lack=)
fixat lite mer med innerskärmkanterna på bakkjolen, dvs lagt på glasfiberspackel samt byggskumm, har öven skärt ut skummet så att allt passar på bilen, tec7 ( typ silicon) kommer läggas över byggskummet sen.
jag har även svetsat lite... detta gör att bakkjolen i överkant inte böjjer sig neråt.. om man tex böjjer lite i plasten.
efter det så passade jag på att börja med angle eyesen.. efter som det följde med bilen så tänkte jag att de va lika bra att sätta dit dem.. ringarna lades på lampan och sattes fast med hjälp av tec7, lackade även ringen runt lampan som tidigare var silver så den blev svart.
lade även en transparant silicon sträng i runt insidan av ringen så inte vatten osv lägger sig där.
lackade ögonlocken en gång till:)
så ser det ut från sidan, detta är den sämsta av de 4..
ögonlocken på..
angleeye:)
så ser det ut=) tycker ni??
till angleeyesen så har jag även lekt lite elare.. satt en knapp som växlar mellan positonsljuset och ringarna, inte så att de är inkopplade samtidigt.. utan att man kan välja vilket man vill ha.
komentera på nu=) imorgon blir det spackel på bakkjolen och konbanekörning med 360n:D
nepp. dessa sätter man utanför... delar man lyktabn och sedan sätter ihop den så drabbas man typ garanterat av imma osv som annars är väldigt vanligt på bmw..
blir bra detta tillslut:), dock synd att förstöra en så fin e30 me kjolpaket ...
tackar! jaa ja håller med.. men ja vill göra något eget.. något som inte någon annan har. sen kan man ju alltid byta kjolar, de sitter ju inte där för evigt;)
nu har jag efter lite bravader i trafiken... lyckats lägga på ett till lager spackel:D
vinkelslip fungerar föresten perfekt för ändamålet att få bort grovspackel;)
lite bilder:
lite slarvigt pålagt spckel:P
fin fint med vinkelslipen:D dock krävs mycket koncentration och fingertoppkänsla... spackelt försvinner fort!
efter som kjolen fick kapas av mot däcket så fick även listen kapas av så den fick rätt längd.. här byggs det en kant mot listen..
lite former:D
sitter perfekt ut med bilen nu=) tack vare lite distanser osv=)
här syns det bättre! massor att slipa kvar på insidan givetvis
en liten överblick:)
här syns det bättre angående listen:)
3" dischle stukat:P
ska man ha kvar plasen som den är.. ? eller ska man anpassa den bättre för just detta röret? har man kvar de som de är så kan man ju lätt bygga andra ändrör....