nu har jag äntligen fått lite tid över då jag har blivit sjuk...
den andra sidan med diodslingan ska sättas fast och så här gick det till denna gången:)
började denna gången med att pejpa så att det inte allt för mycket lim hamnar på själva fronten.
slingan på plats:)
kommer se såå arg ut när det är lite mörkt ute i sommar:D
så ser det ut när det är klart:) Har även vaxat fronten, där av lite ludd:)
Sen tänkte jag börja med att bygga om facken vid dörrsidorna.. men jag övervägde den idén då jag inte längre mådde så bra.. och desutom inte hade någon plast hemma..
så ni får hålla tillgodo med detta så länge.. garaget är ockuperat så jag kommer inte in med bilen heller..
denna gången var det operation vattenläckage som gällde:P
upptäckte dock efter en liten stund vad felet var.. ingen plast på högerdörren.. vattnet droppade ifrån fönstret ned och in i bilen..
detta löstes med plats:)
plasten limmades fast med tec7 och sedan en fin liten ram med tejp:)
sen skruvade jag bort ventilkåpan, den såg verkligen ut som en påsemås:/
ventilkåpan
undersidan, var ju tvungen att göra rent.
bort med den där plåtbiten som skyddar vevhusventilationen, massa oljereseter där också
oljan borta:)
ventilkåpan nerslipad:)
tejp för skydd mot fägen
lack, dock så blev det inte skit bra.. men nu när det första lagret torkat så ska jag slipa ner det igen, blev lite bubblor osv i lacken, trots att jag torkade rent med metanol..
Grymt jobb du gör på bilen. Många små grejer som får helheten att bli super nice.. keet it up !!
tackar så mycket=) hehe jaa nu är det i princip bara smågrejjer kvar på bilen, tycker det är roligt att hitta på lite små prylar som gör stor skillnad:)
nu har det hänt massor i garaget:) känns riktigt bra att vara igång igen:) man vill bara göra mer och mer:)
ventilkåpan är i allafall på plats, klar.
lite bilder:
började slipa ner den svarta färgen på "sträcken" som sticker upp
ventilkåpan klar:)
Efter som jag använde svart värmebeständig färg så var jag tvungen att värma på färgen då den härdar vid 200grader..
på plats:)
ett stag till insuget, lite skruttigt tyckte jag, harmoniserade inte så bra med denfina ventilkåpan.
slipar ner
på plats, med nya skruv och muttrar:)
ventilkåpan, insugsatteraljer osv får nya bultar och muttrar:)
När jag var färdig så konstaterade jag att insuget verkligen såg ut som skit! inte heller orkar jag polera upp det. så jag slipade lite och sedan slängde jag på lite färg:)
här kommer resultatet:)
började med att plaocka bort gasvajjern:)
Lite grejjer bortplockade
usch! blir till att göra rent gasspjället:P
lite mer grejjer ändå bortplockade:)
dax för lite färg:D
är grymmt nöjd:D
målade så gott jag kunde, långt ner bland slangar och penaler.. så man ser ingen skarv eller liknande någonstans:)
blev ju bättre än innan iallafall:P
hade denna legat på botten av ett har i 100år?
här ska det rengöras:)
har även lackat baljan i bagaget och tagit bort pinnen i mitten:)
det var nog allt jag hade för idag:) sak montera ihop allt när jag kommer hem från skolan idag:)