Henk3: OKEJ för mej så funka de skit bra! hehe förstår det:) ska bli kul att se vad de blir av de hela! KUMAz: ja:G haha ja vi får väl se=) nosskirenibor: hahah precis=) jo precis, tar man dieselveven (m50b52) så blir de 2831cc=)
brokensunday: hehe tackar! hehe jo de kommer! ska bara få det att funka först i princip=)
HPaddict: ja då=) funderar på alu uphängning:) FreakY: haha de är ju ett alternativ:P
hur som helst.. är det någon som har provat att svarva till motorkuddar i alu? funkar det? håller det? eller är de bäst att köra med vanliga orginal?
Behöver även lite hjälp med mitt lmm byte, ska ju byta elektroniken från 325ans, till 535ans.
skillnaden, ska allt flyttas över? även kugghjulet, kretskortet, kontaktstycket osv?
den enda grejjen jag hittade som gör att det inte går att plocka isär delarna är det här...:
i ringen så ser ni 2 st smala trådar, de går upp i från kretskortet och till kontaktstycket. nere vid kretskortet går det ej att löda på dessa om man klipper av dem, men dock så ska de nog gå uppe vid kontaktstycket.. dessa 2 trådar gör alltså så man inte kan plocka ur kretskortet.
ska även det stora kugghjulet ur, eller är det bara armen och kretskortet?
Gillar idén med turbo, plus att du inte överdriver utan åker med lite lagom effekt..du kommer ju kunna använda den till både bana och rakt-fram-åkning men jag undrar hur längre toppen orkar med? Inte direkt kända för att hålla
men jag undrar hur längre toppen orkar med? Inte direkt kända för att hålla
Dom brukar hålla för 0,4-0,6bars laddtryck utan svetsning av kylkanaler (läste lite på PPF). Om man svetsar så vet jag inte vad dom pallar? Över eller runt omkring 1 bar kanske? Och det brukar ju räcka för dom flesta Man får ju ut rätt mycket effekt med rätt prylar..
M5micke här på garaget har då kört en hel sommar med osvetsad topp och närmare 1.5 bar en hel sommar. inga ras där iaf. men de e en säkerhet att svetsa den.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Topparna i standard motorerna och orginalsprut håller för att köra med 0.4-0.5 efter det sp rasar det. du kan säkert ladda mer men då håller det inte länge
Edit Det finns att beställa chip som sänker tändningen då kan du ladda kring 1 bar men då måste du sänka kompet.
Förlåt, glömde sätta mig in i fallet.. ja misstänker att du ska köra med original sprut efter du bråkar med lmm, är de inte bättre att slänga ut 5k på ett MS installerat och klart, då har du ju mkt större möjligheter att få motorn och hålla längre även lättare att reglera effekt m.m
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Alukuddar är finfint! Polaren har gjort aluminiumkuddar till sin E30 till motor, låda och diffbussning. Funkar hur bra som helst.. blir lite mer vinande i kupén med diffbussningen dock.. själv åker jag med delrin rakt igenom..
toppen kan nog vara värd och svettsa då man ändå kommer vilja göra det i framtiden ändå.. sen håller det bra!:)en kompis åker föresten med original sprut och chip och laddar på 1.1bar med hx40.. garanterat över 350hk, så det går ju å få bra med mos med originalsprut me! så sprut kan du nog vänta med tills du ska stroka motorn..