3921
Sök

Turboladdad Bmw 325 E30.

118 Inlägg
7 oktober 2009
#581
fint med turbo smile dock tycker jag att du ska tänka över de där med vingen ett par gånger innan du monterar den! tongue


287 Inlägg
7 oktober 2009
#582
4kezon skrev:
tackar! hehe jaa de gör de verkligen!smile

nä bottendelen väntar jag med tills nästa vinter.. då blir de förmodligen strokning 2.8L

kompsänkandet gör jag genom att fräsa ur förbrännignsutrymmena i toppen.
Har du gjort liknande?

ahh okej, ja man hinner ju bara få det å funka innan man redan smider nya planer på mer effekt!wink

naa jag har strokat till 2.7l  då blir det ju kompsänkt automatiskt med dieselveven, 130mm stakar å originalkolvarna.. riktigt smidigt..


lycka till med byggandet!

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

saab nörd
309 Inlägg
7 oktober 2009
#583
nyss tittat igenom allt o ser bra ut som fan. tycker personligen att du ska på med en större snurra;)

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

718 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
#584
Henk3: OKEJ för mej så funka de skit bra!smile
hehe förstår det:) ska bli kul att se vad de blir av de hela!
KUMAz: ja:G haha ja vi får väl se=)
nosskirenibor: hahah precis=) jo precis, tar man dieselveven (m50b52) så blir de 2831cc=)

brokensunday: hehe tackar! hehe jo de kommer! ska bara få det att funka först i princip=)

mvh


718 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
#585
tja!

håller på att byta spindelleden på vänster sida ifram, haha de är kul;)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/74437/780598_6rs9bq.jpg
fick först kapa av tappen, sen ska den pressas ur, de gick inte i vårat bauta skruvstäd utan de får ja ta på jobbet=) lägga på några ton kanske:P

har även hittat en kul grejj:P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/74437/780599_dkv6sv.jpg
fint va?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/74437/780602_j7i677.jpg

mvh


DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
10 oktober 2009
#586
ajsing du, ser inte så bra ut, men de har du tid att fixa wink

keep it up

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Speed Freak
258 Inlägg
11 oktober 2009
#587
Nu kan du ju kasta dit några hockeypuckar wink billigt och hårt wink


718 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
#588
HPaddict: ja då=) funderar på alu uphängning:)
FreakY: haha  de är ju ett alternativ:P

hur som helst.. är det någon som har provat att svarva till motorkuddar i alu? funkar det? håller det? eller är de bäst att köra med vanliga orginal?


Behöver även lite hjälp med mitt lmm byte, ska ju byta elektroniken från 325ans, till 535ans.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/74437/780975_pkzg5p.jpg
skillnaden, ska allt flyttas över? även kugghjulet, kretskortet, kontaktstycket osv?

den enda grejjen jag hittade som gör att det inte går att plocka isär delarna är det här...:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/74437/780979_9b9fdr.jpg
i ringen så ser ni 2 st smala trådar, de går upp i från kretskortet och till kontaktstycket. nere vid kretskortet går det ej att löda på dessa om man klipper av dem, men dock så ska de nog gå uppe vid kontaktstycket.. dessa 2 trådar gör alltså så man inte kan plocka ur kretskortet.

ska även det stora kugghjulet ur, eller är det bara armen och kretskortet?


Tacksam för tips och trix!!


mvh henke


6 Inlägg
11 oktober 2009
#589
Fy Fan vilket grymt bygge!!!smile Full pott!big_smile


DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
12 oktober 2009
#590
att köra med alu bussningar som motor kuddar, kmr inte bli så skönt du tongue

kör me hockeypuckar, de har jag hört att de ska funka dock får du ju mer ljud i cupen så klart.

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

OEM <3
6 957 Inlägg
12 oktober 2009
#591
Hockeypuckar funkar finfint big_smile

Gillar idén med turbo, plus att du inte överdriver utan åker med lite lagom effekt..du kommer ju kunna
använda den till både bana och rakt-fram-åkning big_smile men jag undrar hur längre toppen orkar med?
Inte direkt kända för att hålla tongue

Men fint blire

Mvh

OEM <3

vinnarskalle!
907 Inlägg
12 oktober 2009
#592
Bjork skrev:
men jag undrar hur längre toppen orkar med?
Inte direkt kända för att hålla tongue

Dom brukar hålla för 0,4-0,6bars laddtryck utan svetsning av kylkanaler (läste lite på PPF). Om man svetsar så vet jag inte vad dom pallar? Över eller runt omkring 1 bar kanske? Och det brukar ju räcka för dom flesta smile Man får ju ut rätt mycket effekt med rätt prylar..


Slav
1 454 Inlägg
12 oktober 2009
#593
M5micke här på garaget har då kört en hel sommar med osvetsad topp och närmare 1.5 bar en hel sommar. inga ras där iaf. men de e en säkerhet att svetsa den.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

718 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
#594
opel_z: åh tackar !!smile

HPaddict: haha nä de får bli hockey puckar!smile

Bjork: tackar! jaa de är ju de som är poängen:) fan 250hk räcker långt=) i en lätt bil!

Casy: de beror precis på, har du högkomps kolvarna så håller de väl för något sånt, annars runt 0.9, men det är verkligen TILL OCH FRÅN:P

Henka_: ja precis!smile då är ju de problemet ur vägen senare i tiden:P

har ialla fall varit inne och besiktigtat bilen idag=) de va bara prima! tongue

nu kan ja snart ställa av bilen=)
ska bara fixa till vinterbilen först:P

mvh


369 Inlägg
15 oktober 2009
#595
Topparna i standard motorerna och orginalsprut håller för att köra med 0.4-0.5 efter det sp rasar det. du kan säkert ladda mer men då håller det inte länge tongue

Edit Det finns att beställa chip som sänker tändningen då kan du ladda kring 1 bar men då måste du sänka kompet.
Senast redigerat av Henk3 (15 oktober 2009)


Slav
1 454 Inlägg
15 oktober 2009
#596
Förlåt, glömde sätta mig in i fallet.. ja misstänker att du ska köra med original sprut efter du bråkar med lmm, är de inte bättre att slänga ut 5k på ett MS installerat och klart, då har du ju mkt större möjligheter att få motorn och hålla längre även lättare att reglera effekt m.m smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

287 Inlägg
15 oktober 2009
#597
Alukuddar är finfint! Polaren har gjort aluminiumkuddar till sin E30 till motor, låda och diffbussning. Funkar hur bra som helst.. blir lite mer vinande i kupén med diffbussningen dock.. själv åker jag med delrin rakt igenom..

toppen kan nog vara värd och svettsa då man ändå kommer vilja göra det i framtiden ändå.. sen håller det bra!:)en kompis åker föresten med original sprut och chip och laddar på 1.1bar med hx40.. garanterat över 350hk, så det går ju å få bra med mos med originalsprut me! så sprut kan du nog vänta med tills du ska stroka motorn..

lycka till!

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

34 Inlägg
16 oktober 2009
#598
snurrbo åke de gillar vi ! big_smile ja får dra förbi tibro nån dag o kolla smile


OEM <3
6 957 Inlägg
17 oktober 2009
#599
Sedärja, där fick man lära sig nåt nytt om E30-toppar tongue Trimma, se hur länge de håller big_smile

OEM <3

718 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
#600
Henk3: jao preics, vi får väl se hur länge de håller med svetsat=)

Henka_: hahah nej förhelvete sånt trams orkar ja inte pilla med, krånglar ju bara:P

nosskirenibor: okej bra där!smile fast de får nog bli lite hockeypuckar ändå=)

gubbaraecer: hehe jaa;) hur gåre med bmwn då?

Bjork: haha precis:P

håller förövrigt på att laga upp vinterbilen nu så den kan gå igenom besiktiningen:)
huhu 3, 2or:P

mvh!



Sök