Pappan friades i Rödebymordet!

NeonX
7 maj 2008 ·

Jojje_ skrev:
– får tillbaka sitt gevär.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Jag flyttar härifrån nu!!!

Vilket jävla skämt vi lever i..

Hej då !big_smile





100% rätt..första gången på länge jag tycker att de dömmer rätt...

anvandare_12345
7 maj 2008 · 654 Inlägg

Mirano skrev:
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då? visst fan har ungdomarna gjort fel, ingen tvekan om saken, och familjen har säkert haft ett rent helvete, men är det tillräckligt för att få döda en annan människa? tror ni inte familjen till Simon kommer ha ett rent helvete nu? och tänk om pappan råkar få en allvarlig psykisk störning igen, om man kan få en sådan störning och inte veta vad man gör så borde man väll få vård så att det inte inträffar igen :S

Har du blivit mobbad/trakasserad/hotad varje dag? Vet du hur det känns?

supravolvo
7 maj 2008 · 35 Inlägg

Helt rätt att fria honom tycker jag.

Mirano
7 maj 2008 · 263 Inlägg

danhild skrev:

Mirano skrev:
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då? visst fan har ungdomarna gjort fel, ingen tvekan om saken, och familjen har säkert haft ett rent helvete, men är det tillräckligt för att få döda en annan människa? tror ni inte familjen till Simon kommer ha ett rent helvete nu? och tänk om pappan råkar få en allvarlig psykisk störning igen, om man kan få en sådan störning och inte veta vad man gör så borde man väll få vård så att det inte inträffar igen :S

Har du blivit mobbad/trakasserad/hotad varje dag? Vet du hur det känns?

nej men jag vet folk som har blivit det, och de har inte dödat någon...

Norde fotointresserad
7 maj 2008 · 2 307 Inlägg

I den ena tråden är det okej att mörda, i den andra inte..?

Har förståelse för pappan och att han tog till våld i den situation han befann sig i efter det att han och hans familj varit utsatt för trakasserier ett längre tag utan att få nån form av hjälp men känns som att det här gick lite för långt änd och att fria honom helt känns trots allt fel då han är vållande till en annans död, så någon form av straff anser iaf jag att han borde ha fått.

Senast redigerat av Norde (7 maj 2008)

Muttley
7 maj 2008 ·

detta är skrattretande faktiskt att ni löjlar er, jävla lekplats dessa trådarna. visa för fan lite respekt. synd om han som dog, att de tog fel människa.

men domen är helt rätt, hade de spärrat in pappan i tio år som åklagaren yrkade på så är sverige ännu sjukare.
pappan han handlade i självförsvar och inget annat.
polisen och socialen har gjort helt jävla fel när de aldrig brytt sig om dessa jävla problembarnen.

hade jag varit pappan i de fallet hade jag säkerligen gjort som han för att skydda min familj.

ENLIGT LAG är de tillåtet att använda de våld som behövs för att rädda sin familj och egendom för de som aldrig har läst lagen kan ni läsa den.

står på pappans sida och ungdomarna skulle haft ännu strängare straff, jag bryr mig fan inte om åldern på gärningsmännen.

anledning till att jag har min åsikt ???+ de hade ringt och hotat familjen att döda dem, de kom 6 stycken till gården med tillhyggen, och pappan blev trängd och hämtade geväret i självförsvar.

pappan och hans familj borde få skadestånd för alla år som hans son har blivit berövad sin umgdom.

för helvete sonen var handikappad.

Metalhero Mjölkpulver bonde
7 maj 2008 · 19 Inlägg

Jag tycker oxå att det var helt rätt att fria honom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1614024.ab

"Mannen berättade med en experts precision om dosering av medicin, och om hur han hela kvällen funderade på om han skulle toppa den avslappnande medicinen och sömntabletterna med en ångestdämpande nervtablett eller whisky. Han bestämde sig för whisky."

Blanda sömntabletter och Whiskey ska väl inte vara sådär jätte nyttigt vad jag fattat det. Går det verkligen att påstå att någon är vid sina sinnens fulla bruk efter en sån blandning?? frågan är om han inte  hadde handlat annorlunda om han inte hadde tagit tabletter och druckit whiskey.

Volvo V70 R AWD
Tega Yrkesförare
7 maj 2008 · 1 073 Inlägg

I detta fallet var det helt rätt, kändes skönt att han friades.

olirc
7 maj 2008 · 245 Inlägg

Mackanol skrev:

Jojje_ skrev:
– får tillbaka sitt gevär.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Jag flyttar härifrån nu!!!

Vilket jävla skämt vi lever i..

jag följer med dig, vart flyttar vi tongue

Flytta till USA då och gå in till grannen utan att förvarna så lär du få bly vinandes runt öronen roll för där skjuter dom innan dom frågar och har rätt att göra det om du beträtt annans mark utan tillstånd.

Tycker också det var rätt att pappan frikändes så snorungar i Svedala nu får lära sig att det kan bli dyrt att djävlas med folk utan anledning. Och ja har själv blivit mobbad under skoltiden och sen haft ett helvete att klara av arbetslivet så är idag sjukpensionär så några sympatier till mobbare ges inte av mig iaf.

Xuri One Man Clan
7 maj 2008 · 4 287 Inlägg

tycker de är klockrent att dom släpper honom.... men att dömma snorungarna te samhällstjänst....nja.....de är lite väl klent...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Mankan1978 Son Of Murphy
7 maj 2008 · 782 Inlägg

Stort grattis till pappan!!!
Bra att någon sade ifrån! Hade gjort samma sak, utan tvekan!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
KHRacing
7 maj 2008 ·

tkd_rille skrev:
detta är skrattretande faktiskt att ni löjlar er, jävla lekplats dessa trådarna. visa för fan lite respekt. synd om han som dog, att de tog fel människa.

men domen är helt rätt, hade de spärrat in pappan i tio år som åklagaren yrkade på så är sverige ännu sjukare.
pappan han handlade i självförsvar och inget annat.
polisen och socialen har gjort helt jävla fel när de aldrig brytt sig om dessa jävla problembarnen.

hade jag varit pappan i de fallet hade jag säkerligen gjort som han för att skydda min familj.

ENLIGT LAG är de tillåtet att använda de våld som behövs för att rädda sin familj och egendom för de som aldrig har läst lagen kan ni läsa den.

står på pappans sida och ungdomarna skulle haft ännu strängare straff, jag bryr mig fan inte om åldern på gärningsmännen.

anledning till att jag har min åsikt ???+ de hade ringt och hotat familjen att döda dem, de kom 6 stycken till gården med tillhyggen, och pappan blev trängd och hämtade geväret i självförsvar.

pappan och hans familj borde få skadestånd för alla år som hans son har blivit berövad sin umgdom.

för helvete sonen var handikappad.

Garagets bästa inlägg dena månad, kan bara hålla med dig til 100%.

Muttley
7 maj 2008 ·

KHRacing skrev:

tkd_rille skrev:
detta är skrattretande faktiskt att ni löjlar er, jävla lekplats dessa trådarna. visa för fan lite respekt. synd om han som dog, att de tog fel människa.

men domen är helt rätt, hade de spärrat in pappan i tio år som åklagaren yrkade på så är sverige ännu sjukare.
pappan han handlade i självförsvar och inget annat.
polisen och socialen har gjort helt jävla fel när de aldrig brytt sig om dessa jävla problembarnen.

hade jag varit pappan i de fallet hade jag säkerligen gjort som han för att skydda min familj.

ENLIGT LAG är de tillåtet att använda de våld som behövs för att rädda sin familj och egendom för de som aldrig har läst lagen kan ni läsa den.

står på pappans sida och ungdomarna skulle haft ännu strängare straff, jag bryr mig fan inte om åldern på gärningsmännen.

anledning till att jag har min åsikt ???+ de hade ringt och hotat familjen att döda dem, de kom 6 stycken till gården med tillhyggen, och pappan blev trängd och hämtade geväret i självförsvar.

pappan och hans familj borde få skadestånd för alla år som hans son har blivit berövad sin umgdom.

för helvete sonen var handikappad.

Garagets bästa inlägg dena månad, kan bara hålla med dig til 100%.

jag tackar, och är glad att så många håller med och är nöjda med domen mot pappan.

vill att vi håller denna tråden ren från dumma inlägg, och förstår att detta fallet inte alls var någon gärningsman som var i uppsåt till att döda utan att försvara. hoppas att alla inser de någon dag.!!

tack för mig

FEEDME Gentlemen Racing Club
7 maj 2008 · 155 Inlägg

Jag tycker det var helt rätt.
Om inget annat hjälper, så måste man få försvara sin familj och sin egendom. Jag hade också gjort samma sak som pappan, om jag varit i hans situation!

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
TRYIT Teddan
7 maj 2008 · 2 495 Inlägg

FEEDME skrev:
Jag tycker det var helt rätt.
Om inget annat hjälper, så måste man få försvara sin familj och sin egendom. Jag hade också gjort samma sak som pappan, om jag varit i hans situation!

Ja man gör ju det, den som inte försvarar sin familj har förmodligen större problem än han som försvarar.
Familjen har ju haft problem under längre tid med dessa personer.


hoppas hovrätten går på tingsrättens linje så pappan blir friad även där.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Only-volvo
7 maj 2008 · 685 Inlägg

FEEDME skrev:
Jag tycker det var helt rätt.
Om inget annat hjälper, så måste man få försvara sin familj och sin egendom. Jag hade också gjort samma sak som pappan, om jag varit i hans situation!

Håller med. Man hade säkert reagerat likadant  själv. Domen var helt rätt tycker jag!

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Xuri One Man Clan
7 maj 2008 · 4 287 Inlägg

nått jag fortfarande inte fattar är hur familjerna kunde kräva skadestånd...de är ju fan inte farsan som har gjort fel här... familjerna och deras ouppfostrade ungar har ju gjort fel.... gå mot rött vid ett rödljus och stäm föraren som kör på dig...jävla nollor...skäms dom inte?

skönt att han slapp skadestånd men vi får väl se vad hovrätten fastslår ....

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Muttley
7 maj 2008 ·

Xuri skrev:
nått jag fortfarande inte fattar är hur familjerna kunde kräva skadestånd...de är ju fan inte farsan som har gjort fel här... familjerna och deras ouppfostrade ungar har ju gjort fel.... gå mot rött vid ett rödljus och stäm föraren som kör på dig...jävla nollor...skäms dom inte?

skönt att han slapp skadestånd men vi får väl se vad hovrätten fastslår ....

nej de är sjukt de vill ha det.
då de är pappans familj som borde ha skadestånd.. han ångrar att han gjort de ju och kan inte fatta de själv, men så blir de ju när man får en blackout och blir så stressad i en sådan situation.

Karemil
7 maj 2008 · 79 Inlägg

Mirano skrev:
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då? visst fan har ungdomarna gjort fel, ingen tvekan om saken, och familjen har säkert haft ett rent helvete, men är det tillräckligt för att få döda en annan människa? tror ni inte familjen till Simon kommer ha ett rent helvete nu? och tänk om pappan råkar få en allvarlig psykisk störning igen, om man kan få en sådan störning och inte veta vad man gör så borde man väll få vård så att det inte inträffar igen :S

Känns väl kanske inte som att det faller under rubriken "mobbing" riktigt....

Läs igenom artiklarna ordentligt så förstår du nog att detta inte handlade om någon mobbing.

CarpeDiem German Engineering
8 maj 2008 · 9 082 Inlägg

Först Riccardo-fallet och nu det här! Vad har vi för lagstiftning egentligen??? Jag blev förvånad att han blev frikänd.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang