Om du ska köra seriöst på bana så räkna med nya stötdämpare och nya fjädrar (ej några sänkningsfjädrar utan riktiga racefjädrar) eller kanske rent av coilovers, hårdare bussningar, bättre koppling, stora bromsar, ny bromsvätska, R-däck och de är dyra, du kan ju knappast köra med gamla vinterdäck och tro att det ska gå bra.. Det finns mängder av saker förutom det jag nämnt som måste bytas för att det ska bli en bra bil. Det finns många bilar som är lämpliga i den prisklassen. Din egen V70 kan bli en bra bild om du får på H&R-fjädrar och gula Konistötdämpare
Om din budget är 100k så köp en bil för max 60k så du har råd att bygga om den till banutförande. Det är dyrt med väghållning och anna som måste köpas. Någon påpekade att M3 redan är byggd för bana, jag tror du blir sjösjuk med orginalfjädrar mm på bana..
Om du ska köra seriöst på bana så räkna med nya stötdämpare och nya fjädrar (ej några sänkningsfjädrar utan riktiga racefjädrar) eller kanske rent av coilovers, hårdare bussningar, bättre koppling, stora bromsar, ny bromsvätska, R-däck och de är dyra, du kan ju knappast köra med gamla vinterdäck och tro att det ska gå bra.. Det finns mängder av saker förutom det jag nämnt som måste bytas för att det ska bli en bra bil. Det finns många bilar som är lämpliga i den prisklassen. Din egen V70 kan bli en bra bild om du får på H&R-fjädrar och gula Konistötdämpare
Om din budget är 100k så köp en bil för max 60k så du har råd att bygga om den till banutförande. Det är dyrt med väghållning och anna som måste köpas. Någon påpekade att M3 redan är byggd för bana, jag tror du blir sjösjuk med orginalfjädrar mm på bana..
Allt beror på vilken bil man väljer... Många undrar varför jag har gått från en Skyline till en gammal Civic? En skyline går ju att hålla i normala kostnader om man bara kör lite gata då och då, men kör du mer aktivt så blir det helt enkelt för dyrt. Fördelarna med en Civic jämfört med en större, tyngre bil med mer effekt är många. Du behöver som du skriver inte byta kopplingen på en civic, då den håller för orginaleffekten och lite till. Bromsvätska är ju inte ens lönt att nämna då vanig DOT 4 kostar en hundralapp. R-däck är inte heller hela världen om man kör en mindre bil, jämför priserna på Toyos R888 i 195/50 15" och 225/40 17". Jag betalar 720:- för mina R-däck styck (visst är det billigare än marknadspris men ni förstår vad jag menar).
Mitt hetaste tips om du vill leka lite bana med en anständig ekonomi i behåll är att satsa på en liten bil. Stora bilar blir för dyra i allt, däck, soppa, slitagekostnader mm för det är otroligt dyrt att leka på bana, det ska ni veta. Därför får man försöka att minimera kostnaderna så gott det går iom val av bil...
Men visst, du kanske har stora resurser efter dessa 80-100k att lägga på bilen?
Nej, mitt tips är som många andra. Köp en liten GTi bil och bygg på den...
Om du ska köra seriöst på bana så räkna med nya stötdämpare och nya fjädrar (ej några sänkningsfjädrar utan riktiga racefjädrar) eller kanske rent av coilovers, hårdare bussningar, bättre koppling, stora bromsar, ny bromsvätska, R-däck och de är dyra, du kan ju knappast köra med gamla vinterdäck och tro att det ska gå bra.. Det finns mängder av saker förutom det jag nämnt som måste bytas för att det ska bli en bra bil. Det finns många bilar som är lämpliga i den prisklassen. Din egen V70 kan bli en bra bild om du får på H&R-fjädrar och gula Konistötdämpare
Om din budget är 100k så köp en bil för max 60k så du har råd att bygga om den till banutförande. Det är dyrt med väghållning och anna som måste köpas. Någon påpekade att M3 redan är byggd för bana, jag tror du blir sjösjuk med orginalfjädrar mm på bana..
Allt beror på vilken bil man väljer... Många undrar varför jag har gått från en Skyline till en gammal Civic? En skyline går ju att hålla i normala kostnader om man bara kör lite gata då och då, men kör du mer aktivt så blir det helt enkelt för dyrt. Fördelarna med en Civic jämfört med en större, tyngre bil med mer effekt är många. Du behöver som du skriver inte byta kopplingen på en civic, då den håller för orginaleffekten och lite till. Bromsvätska är ju inte ens lönt att nämna då vanig DOT 4 kostar en hundralapp. R-däck är inte heller hela världen om man kör en mindre bil, jämför priserna på Toyos R888 i 195/50 15" och 225/40 17". Jag betalar 720:- för mina R-däck styck (visst är det billigare än marknadspris men ni förstår vad jag menar).
Mitt hetaste tips om du vill leka lite bana med en anständig ekonomi i behåll är att satsa på en liten bil. Stora bilar blir för dyra i allt, däck, soppa, slitagekostnader mm för det är otroligt dyrt att leka på bana, det ska ni veta. Därför får man försöka att minimera kostnaderna så gott det går iom val av bil...
Men visst, du kanske har stora resurser efter dessa 80-100k att lägga på bilen?
Nej, mitt tips är som många andra. Köp en liten GTi bil och bygg på den...
Om du ska köra seriöst på bana så räkna med nya stötdämpare och nya fjädrar (ej några sänkningsfjädrar utan riktiga racefjädrar) eller kanske rent av coilovers, hårdare bussningar, bättre koppling, stora bromsar, ny bromsvätska, R-däck och de är dyra, du kan ju knappast köra med gamla vinterdäck och tro att det ska gå bra.. Det finns mängder av saker förutom det jag nämnt som måste bytas för att det ska bli en bra bil. Det finns många bilar som är lämpliga i den prisklassen. Din egen V70 kan bli en bra bild om du får på H&R-fjädrar och gula Konistötdämpare
Om din budget är 100k så köp en bil för max 60k så du har råd att bygga om den till banutförande. Det är dyrt med väghållning och anna som måste köpas. Någon påpekade att M3 redan är byggd för bana, jag tror du blir sjösjuk med orginalfjädrar mm på bana..
Allt beror på vilken bil man väljer... Många undrar varför jag har gått från en Skyline till en gammal Civic? En skyline går ju att hålla i normala kostnader om man bara kör lite gata då och då, men kör du mer aktivt så blir det helt enkelt för dyrt. Fördelarna med en Civic jämfört med en större, tyngre bil med mer effekt är många. Du behöver som du skriver inte byta kopplingen på en civic, då den håller för orginaleffekten och lite till. Bromsvätska är ju inte ens lönt att nämna då vanig DOT 4 kostar en hundralapp. R-däck är inte heller hela världen om man kör en mindre bil, jämför priserna på Toyos R888 i 195/50 15" och 225/40 17". Jag betalar 720:- för mina R-däck styck (visst är det billigare än marknadspris men ni förstår vad jag menar).
Mitt hetaste tips om du vill leka lite bana med en anständig ekonomi i behåll är att satsa på en liten bil. Stora bilar blir för dyra i allt, däck, soppa, slitagekostnader mm för det är otroligt dyrt att leka på bana, det ska ni veta. Därför får man försöka att minimera kostnaderna så gott det går iom val av bil...
Men visst, du kanske har stora resurser efter dessa 80-100k att lägga på bilen?
Nej, mitt tips är som många andra. Köp en liten GTi bil och bygg på den...
'
WORD eisenhut kan det här
Är du lite små pilsk på eisenhut Terazzi? Hihi Nej men tycker han har helt rätt. Funderar själv på att preppa preluden lite om den inte åker ut till försäljningen dem närmsta dagarna. Vi får se, har varit sugen länge på att prova bana ialf
Allt beror på vilken bil man väljer... Många undrar varför jag har gått från en Skyline till en gammal Civic? En skyline går ju att hålla i normala kostnader om man bara kör lite gata då och då, men kör du mer aktivt så blir det helt enkelt för dyrt. Fördelarna med en Civic jämfört med en större, tyngre bil med mer effekt är många. Du behöver som du skriver inte byta kopplingen på en civic, då den håller för orginaleffekten och lite till. Bromsvätska är ju inte ens lönt att nämna då vanig DOT 4 kostar en hundralapp. R-däck är inte heller hela världen om man kör en mindre bil, jämför priserna på Toyos R888 i 195/50 15" och 225/40 17". Jag betalar 720:- för mina R-däck styck (visst är det billigare än marknadspris men ni förstår vad jag menar).
Mitt hetaste tips om du vill leka lite bana med en anständig ekonomi i behåll är att satsa på en liten bil. Stora bilar blir för dyra i allt, däck, soppa, slitagekostnader mm för det är otroligt dyrt att leka på bana, det ska ni veta. Därför får man försöka att minimera kostnaderna så gott det går iom val av bil...
Men visst, du kanske har stora resurser efter dessa 80-100k att lägga på bilen?
Nej, mitt tips är som många andra. Köp en liten GTi bil och bygg på den...
'
WORD eisenhut kan det här
Är du lite små pilsk på eisenhut Terazzi? Hihi Nej men tycker han har helt rätt. Funderar själv på att preppa preluden lite om den inte åker ut till försäljningen dem närmsta dagarna. Vi får se, har varit sugen länge på att prova bana ialf
haha ne darkie men det stämmer ju som han säger jag skulle faktiskt inte ens rekommendera 200an här, säger väl en del då? ^^ haha... men inte en prelude på bana du måste skojja ultmata vore en Civic EG med K20 men det kostar ju utav bara helvete..
Är du lite små pilsk på eisenhut Terazzi? Hihi Nej men tycker han har helt rätt. Funderar själv på att preppa preluden lite om den inte åker ut till försäljningen dem närmsta dagarna. Vi får se, har varit sugen länge på att prova bana ialf
haha ne darkie men det stämmer ju som han säger jag skulle faktiskt inte ens rekommendera 200an här, säger väl en del då? ^^ haha... men inte en prelude på bana du måste skojja ultmata vore en Civic EG med K20 men det kostar ju utav bara helvete..
Njea, jag skojjar då inte ens litegrann. Som jag skrev tidigare i tråden så har preluden detta ->
Kraften överförs elektroniskt till ytterhjulet i kurvor, i stället förinnerhjulet som på vanliga bilar vilket tillåter hård acceleration i kurvor utan att förlora fästet som andra framhjulsdrivna bilar.
Har provat den ganska hårt i svängar osv och det går djävulskt bra redan i orginal utförande BMW M3 (polarens) som jag körde med i svängarna kunde inte hänga med preluden när det började svänga.
Tror faktiskt den hade fungerat väldigt bra på bana med lite seriösa "ban delar" i framvagns osv..
Alla verkar tro att Hondor är överlägsna på banor. En Mazda 323Gtr. 4X4 och turbo, den är ganska liten och lär vara en grym banbil. Annars en Mazda Miata, vi var och körde bana en gång å då var där en sån. Inte många som hängde på den fast den var mer eller mindre original. Liten som fan, kort hjulbas, bakhjulsdrift och låg vikt!
Är du lite små pilsk på eisenhut Terazzi? Hihi Nej men tycker han har helt rätt. Funderar själv på att preppa preluden lite om den inte åker ut till försäljningen dem närmsta dagarna. Vi får se, har varit sugen länge på att prova bana ialf
haha ne darkie men det stämmer ju som han säger jag skulle faktiskt inte ens rekommendera 200an här, säger väl en del då? ^^ haha... men inte en prelude på bana du måste skojja ultmata vore en Civic EG med K20 men det kostar ju utav bara helvete..
Njea, jag skojjar då inte ens litegrann. Som jag skrev tidigare i tråden så har preluden detta ->
Kraften överförs elektroniskt till ytterhjulet i kurvor, i stället förinnerhjulet som på vanliga bilar vilket tillåter hård acceleration i kurvor utan att förlora fästet som andra framhjulsdrivna bilar.
Har provat den ganska hårt i svängar osv och det går djävulskt bra redan i orginal utförande BMW M3 (polarens) som jag körde med i svängarna kunde inte hänga med preluden när det började svänga.
Tror faktiskt den hade fungerat väldigt bra på bana med lite seriösa "ban delar" i framvagns osv..
hahahahah typiskt dig darke ^^ men det e ju bara en bmw NE men säger Evo1-3 alt nissan 200sx så opartisk som man e liten o med mycket kraft ska du ha
Alla verkar tro att Hondor är överlägsna på banor. En Mazda 323Gtr. 4X4 och turbo, den är ganska liten och lär vara en grym banbil. Annars en Mazda Miata, vi var och körde bana en gång å då var där en sån. Inte många som hängde på den fast den var mer eller mindre original. Liten som fan, kort hjulbas, bakhjulsdrift och låg vikt!
GTX & GTRén är en bra bil men lådan tål inte pisk. Annars är det bra bilar som man kan hitta för 40-100 000:- Fördelen är lättskrämda motorer som håller riktigt bra utan at behöva öppna maskinen.
Miatan är oxå en vettig och en känd motorfamilj att byta till om orginal effekt inte duger.
Sen finns Renault, äldre eller nyare Clio. V-tec motor men kallad VVT som går in vid 5000rpm
Om du ska köra seriöst på bana så räkna med nya stötdämpare och nya fjädrar (ej några sänkningsfjädrar utan riktiga racefjädrar) eller kanske rent av coilovers, hårdare bussningar, bättre koppling, stora bromsar, ny bromsvätska, R-däck och de är dyra, du kan ju knappast köra med gamla vinterdäck och tro att det ska gå bra.. Det finns mängder av saker förutom det jag nämnt som måste bytas för att det ska bli en bra bil. Det finns många bilar som är lämpliga i den prisklassen. Din egen V70 kan bli en bra bild om du får på H&R-fjädrar och gula Konistötdämpare
Om din budget är 100k så köp en bil för max 60k så du har råd att bygga om den till banutförande. Det är dyrt med väghållning och anna som måste köpas. Någon påpekade att M3 redan är byggd för bana, jag tror du blir sjösjuk med orginalfjädrar mm på bana..
Allt beror på vilken bil man väljer... Många undrar varför jag har gått från en Skyline till en gammal Civic? En skyline går ju att hålla i normala kostnader om man bara kör lite gata då och då, men kör du mer aktivt så blir det helt enkelt för dyrt. Fördelarna med en Civic jämfört med en större, tyngre bil med mer effekt är många. Du behöver som du skriver inte byta kopplingen på en civic, då den håller för orginaleffekten och lite till. Bromsvätska är ju inte ens lönt att nämna då vanig DOT 4 kostar en hundralapp. R-däck är inte heller hela världen om man kör en mindre bil, jämför priserna på Toyos R888 i 195/50 15" och 225/40 17". Jag betalar 720:- för mina R-däck styck (visst är det billigare än marknadspris men ni förstår vad jag menar).
Mitt hetaste tips om du vill leka lite bana med en anständig ekonomi i behåll är att satsa på en liten bil. Stora bilar blir för dyra i allt, däck, soppa, slitagekostnader mm för det är otroligt dyrt att leka på bana, det ska ni veta. Därför får man försöka att minimera kostnaderna så gott det går iom val av bil...
Men visst, du kanske har stora resurser efter dessa 80-100k att lägga på bilen?
Nej, mitt tips är som många andra. Köp en liten GTi bil och bygg på den...
Det är helt sant. Jag menar bara att det kostar om du ska köra på bana. Sedan är det helt vilken nivå man lägger sig på. Du kan ju köra på bana och bara testa bilen eller så väljer du att köra stenhårt, det blir ju stor skillnad på vilka saker du behöver. Om man vill köra mer seriöst så måte (vanligtvis) väghållningen och bromsarna förbättras. Du kan ju köra på bana med en BMW 635 som någon skrev i tråden men räkna inte med att kunna ta kurvorna bra, få någon bra tid eller att bromsarna tar efter två varv. Jag håller med dig om att bästa tipset är en liten bil. Precis som du säger skilljer det mycket i pris och en stor bil har ofta ingen chans mot en liten bil i kurvtagning och i starten. Jag tror ju du får problem med din bil jämfört med en Skyline på rakorna.
Efter som budgeten är rätt begränsad hade ja nog kört på en Honda crx o bytt till en integra motor och försökt få tag på ett par begagnade coilovers ja menar en bil på 1000 kg med 200 hk går ju inte dåligt
Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Efter som budgeten är rätt begränsad hade ja nog kört på en Honda crx o bytt till en integra motor och försökt få tag på ett par begagnade coilovers ja menar en bil på 1000 kg med 200 hk går ju inte dåligt
precis.. tyvärr är de så.. man ska inte surfa på garaget på fyllan. crx ar nog rolig men rostar tyvärr Precis som alla andra 8o-tals japaner
()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)