tack för er support, dock gick bilen INTE igenom besiktningen idag , fick 2st 2or vilket var :
- rost vid huvudbalk , ett litet svetsjobb behövs där, verkligen synd att jag inte fick bottnet massat i tid, då skulle jag sluppit detta skit
- stötdämpare vänster, fram. dämpverkan ej tillräcklig. den ska alltså bytas ut..
ska imorgon köra bilen (enda dagen jag lagligt får köra den före jag har den besiktad) till en annan verksta som nästa vecka skulle fixa det, hoppas jag inte behöver vänta så länge för det var verkligen jäkla skönt att få köra den denna varma vårdag
Nu är rostskadan undertill åtgärdad, en bekant svetsade dit ny plåt nu är det dämparna ännu som ska bytas, ska beställa den idag så räknar med att den kommer på plats i början av nästa vecka.. är ju trots allt ingen brådska med tanke på att det har börjat snöa igen här
Den ser mycket fin ut. Synd med besiktningen, där brukar man aldrig ha någon tur , av 5 gånger som jag har varit och besiktat bilar har bara en gått igenom på första besöket (min Bora) och det var väl bara för att den var på märkes verkstad före
Den ser mycket fin ut. Synd med besiktningen, där brukar man aldrig ha någon tur , av 5 gånger som jag har varit och besiktat bilar har bara en gått igenom på första besöket (min Bora) och det var väl bara för att den var på märkes verkstad före
tack! , det du säger stämmer hittar de inga fel så ser de till att hitta , skämtosido. ska bara byta ut ena stötdämparn nu så går den igenom.. synd så är märkesverkstäder aldrig spec. billiga annors skulle man lätt föra dit före besiktning ;D
Om du har lite mekvana och verktyg byter du den stötdämparen själv ganska enkelt, ända "specialverktyg" du behöver är fjäderklämmor. Hade själv en slutkörd dämpare när jag köpte min 200:a och det tog bara 15min att byta fast då med lufttrycksverktyg och jag bytte hela fjäderbenet så slapp plocka av och på fjädern.
Om du har lite mekvana och verktyg byter du den stötdämparen själv ganska enkelt, ända "specialverktyg" du behöver är fjäderklämmor. Hade själv en slutkörd dämpare när jag köpte min 200:a och det tog bara 15min att byta fast då med lufttrycksverktyg och jag bytte hela fjäderbenet så slapp plocka av och på fjädern.
min polare slängde på sänkfjädrarna här ganska nyligen så vi har haft upp det tidigare, hade dock lite problem med just höger fram då så hoppas det går mera problemfritt nu..
dämparn är nu beställd och kommer att komma imorgon eller övermorgon sen blir det att prova!
det där med att bilar inte går igenom bess är en myt.. min audi gick igenom utan anmärkning, Men han sa till mig att spindelleden glappade, lite rost, några bromsrör och lite annat pill... Inte ens en "bra att veta", allt va muntligt så det handlar om att ha tur
Lycka till på nästa bess, redigt cool bil som förtjänar att vara på gatorna och rita!
det där med att bilar inte går igenom bess är en myt.. min audi gick igenom utan anmärkning, Men han sa till mig att spindelleden glappade, lite rost, några bromsrör och lite annat pill... Inte ens en "bra att veta", allt va muntligt så det handlar om att ha tur
Lycka till på nästa bess, redigt cool bil som förtjänar att vara på gatorna och rita!
Hehe jepp, det har rätt så mycket med tur att göra, gäller att få rätt bes-gubbe tack för din kommentar
Idag kom äntligen stötdämparen så ska se när den kmr på plats, min polare som får lov att hjälpa är tyvärr sjuk nu så blir väl på måndag.. sen är det ombesiktning som gäller!
Gött, hoppas nu det går igenom. Av dom bilar jag haft har ingen gått igenom med blankt papper första besiktningen. Min 244a var upprostad, pissade olja, dåliga spindelleder, dåliga lyktor osv xDDD Golfen var det alltid CO halten :S
Fast jag körde in med en Passat 1.8T -03 i förrgår för min mamma kompis och den gick igenom utan bekymmer. Med äldre bilar har jag alltid fått gå med under bilen osv för att kolla felen xDD
Aja nog om mina "erfarenheter" om besiktning, hoppas din går igenom och att vi får se ett par feta sträck på bild snart
Gött, hoppas nu det går igenom. Av dom bilar jag haft har ingen gått igenom med blankt papper första besiktningen. Min 244a var upprostad, pissade olja, dåliga spindelleder, dåliga lyktor osv xDDD Golfen var det alltid CO halten :S
Fast jag körde in med en Passat 1.8T -03 i förrgår för min mamma kompis och den gick igenom utan bekymmer. Med äldre bilar har jag alltid fått gå med under bilen osv för att kolla felen xDD
Aja nog om mina "erfarenheter" om besiktning, hoppas din går igenom och att vi får se ett par feta sträck på bild snart
hehe mjo, verkar vara problem med äldre bilar av "nån" anledning , hade också problem med min förra mondeo med avgasvärdena och allt möjligt annat. men jo , bara att hoppas att den går igenom, ser ingen orsak att den inte skulle göra det sen kommer det bilder på "feta sträck" , jag lovar
hehe mjo, verkar vara problem med äldre bilar av "nån" anledning , hade också problem med min förra mondeo med avgasvärdena och allt möjligt annat. men jo , bara att hoppas att den går igenom, ser ingen orsak att den inte skulle göra det sen kommer det bilder på "feta sträck" , jag lovar
Nu är nya stötdämparen på plats! efter en del motgångar dock, började med att muttrarna till fälgarna typ hade spänt sig själva som fan så en blev rund. Dock hade vi tur och fick bort den med en mindre hylsa påslagen.. en annan mutter igen hade blivit helt vind. Måste säga att det var 0 kvalite på muttrarna som kom med fälgarna, blir att köpa nya hastigt.
Ivarjefall så fixade det sig till slut och IMORGON är det ombesiktning samt ändringsbesiktning för att jag har större fälgar än tillåtet. Kl 15:00 är klockslagen så får hoppas på att de inte har något att gnälla på denna gång!
Glädjens dag! idag blev bilen anmärkningsfritt ombesiktad och ändringsbesiktad har även tagit den i bruk nu, riktigt kul att se hur folk verkar tappa ögonen när man kommer körande och låter dumpen sjunga haha
nu till "påsklovet" ska jag försöka få xenonet tillbaka samt nismo streamern på plats, ska även försöka hinna tona baklyktorna (bättre)