4425
Sök

Konstigt centrallås saab 9000

97 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Mitt centrallås på min$ saab 9000 92 cc är konstigt. Ibland funkar det och ibland inte, kallt som varmt verkar inte spela någon större roll. Senaste morgnarna när jag sätter mig i bilen så funkar inte centrallåset men jag kommer ändå in i förardörren när jag vrider om. När jag sedan startar bilen och det går ca 3-5 sekunder så låser alla dörrar upp sig och centrallåset funkar. På nått sätt inbillar jag mig att det har med vänster bakdörr att göra, den verkar trigga på nått sätt ibland och då kanske inte dom andra dörrarna heller fungerar. Går centrallåset runt bilen från förardörr till vänster bak osv? Nån som har tips på ideer för felsökning och lösning? smile
Senast redigerat av Reakan (13 maj 2008)

97 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
okej tack för svar smile det borde väll funka med vanliga startkablar till en bil som står bredvid på tomgång? Isåfall provar jag det nästa gång det inte funkar. Sen då är det bara smörja med 5-56 på lite lämpliga ställen? För jag tror att batteriet ska vara i hyffsad form. smile
Senast redigerat av Reakan (14 maj 2008)

97 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Reakan skrev:
okej tack för svar smile det borde väll funka med vanliga startkablar till en bil som står bredvid på tomgång? Isåfall provar jag det nästa gång det inte funkar. Sen då är det bara smörja med 5-56 på lite lämpliga ställen? För jag tror att batteriet ska vara i hyffsad form. smile

Ja bara man ser att spänningen är så hög som när du startat din bil så bör det funka. Jag skulle först och främst misstänka att det sitter i A-stolpen, OM det nu finns ett kontaktstycke där. Annars inne i dörren.
Ja, prova med nån form av kontaktspray. Eftersom du inte verkar ha några startproblem så bör batteriet vara okej.

Okej men varför misstänker du a stolpen? Är det standar att det sitter där? Visserligen ligger det en larmdosa där som blinkar när larmet är igång, men det startar man bara med dosa och använder jag aldrig. Får kika lite i stolpen och se om ja blir nå klokare då smile

97 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Svarta centrallås styrningen ovanför kopplingen bytt från skroten löste allt för den som är intresserad smile

Sök