Den har endast gått 7300mil och växellådan låter som f**. var hos 2 mekaniker idag och dom sa samma sak, tar jag det på försäkringen måste jag betala 35% av kostanderna..
Kan bli en hel del eftersom växellåda inte är så billigt precis...
Kan man vända sig till konsumentverket tro? Eller någon annan kanske har något tips till mig...
tar mer än gärna emot allt jag kan få, vill få bilen fixad
Grejen är den att min maskingaranti har ju löpt ut. Jag kan ta de på försäkringen men då måste ja betala 35% av kostanderna..
Betäckningen kan jag inte tyvärr, får man fråga varför du vill ha den?
Har den gått ut så är de väll bara att acceptera de 35% som de kommer att kosta? Det är precis likadant som för alla andra. Eller fiskar du efter att de ska vara ett produktionsfel?
Precis camaro67. En växellåda ska f** stå ut mer än 7000mil. Den är ju knappt körd, 2004års modell dessutom.
Knappt körd vet jag inte om jag kan hålla med om. 7k mil är ju fortfarande en bit. Jag vet inte hur du kör eller så men de går att få en låda att ta slut väldigt fort om man är sugen på de.
Jag säger inte att du har mördat den, men de kan vara välidgt svårt att få rätt då lådan faktist har hållt 7k mil
Kan du bevisa att det är ett fabrikationsfel och inte ett hadhavandefel, 7k mil är ändå en bra bit och kan du bevisa att det inte är du själv som orsakat slitaget?
Har garantin gått ut är det inte mkt att göra, 35% skulle nog låta som en dröm för många andra som bilar har gått sönder efter garantitiden gått ut.
nee men sluta 7000 mil bilen är ju precis inkörd.. lådan ska minst hålla 20 000 mil annars är det fabrikationsfel.. kontakta någon.. det där ska nog Volkswagen kunna ta på sej.. prata med rätt person bara å stå på dej
nee men sluta 7000 mil bilen är ju precis inkörd.. lådan ska minst hålla 20 000 mil annars är det fabrikationsfel.. kontakta någon.. det där ska nog Volkswagen kunna ta på sej.. prata med rätt person bara å stå på dej
De är fortfarande svårt att bevisa att de är fabrikationsfel eller om de är han som inte växlar riktigt snällt.
Har du kört bilen i 4 år och sedan förväntar du dig en ny växellåda gratis trots att garantierna har gått ut? Det finns många anledningar till varför en växellåda går sönder och visst, fabrikationsfel är en av dem. Men har den hållit i 7000mil borde dessa fabrikationsfel gjort sig påminda tidigare. Jag tycker att det låter som handhavande fel iaf.
Nåväl. Om det nu kostar 30k som en tidigare skribent sade så behöver du ju "bara" betala ca: 10000 kr. Vilket är snorbilligt för en ny låda med allt arbete inräknat.
joo men jag har snackat med verkstan och dom ska se om dom kan hitta en beg låda så blir det mkt billigare.. men nu talar det om att det kanske är kopplingen som kan ha gjort något dumt.. får väl hoppas att dom tar in bilen nästa veckan och tar en titt på det..
trist att golfens låda gått sönder,jag vet att polo och skodas växellådor är dåliga,men en golf på 7000mil borde ju pallat med lite längre... ! men vissa biltillverkare tar sitt ansvar och har förlängda garantier på vissa delar som dem vet är dåliga...värt att kolla upp?