Ni som har köpt kameror (inkl försäkring) jag hoppas ni är medvetna om att ni slängt pengar i sjön, för att Konsumentköplagen och hemförsäkringen gör samma jobb som "försäkringen"
Beror på, tex elgigantens försäkring har varken självrisk på 1500kr eller avskrivning på värdet som hemförsäkringen har.
Hur mycket går en sån försäkring på då? Ta t.ex killen som köpte en 500D för 7800:-? Kollade nyss priset på den kameran på en fotoaffär (www.rajalacamera.se) och där låg den för strax under 6k..
Hur mycket går en sån försäkring på då? Ta t.ex killen som köpte en 500D för 7800:-? Kollade nyss priset på den kameran på en fotoaffär (www.rajalacamera.se) och där låg den för strax under 6k..
När jag köpte min tv så gav jag ca 1000kr för försäkringen och då gäller den under 3år. Tvn kostade väl en 9000-10000kr..
Tror att priset för försäkringen varierar beroende på hur länge den skall gälla samt vad det är för vara och vad den kostade.
När jag köpte min tv så gav jag ca 1000kr för försäkringen och då gäller den under 3år. Tvn kostade väl en 9000-10000kr..
Tror att priset för försäkringen varierar beroende på hur länge den skall gälla samt vad det är för vara och vad den kostade.
Kul att veta är att butiken bara betalar 125kr för att sälja försäkringen. Så nästa gång.. pruta på försäkring. Funkar nästan garanterat