Bensinpris och bensinmack - två väldigt olika saker...

FireTraXX DFFL
23 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Mackanol skrev:
tydlgen inte alla :S

Jag har 250kr i min bakficka just nu, den som kommer hit och vill ha prisökningsersättning får en hel månads ersättning direkt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
g_b
23 maj 2008 · 100 Inlägg

FireTraXX skrev:

Mackanol skrev:
tydlgen inte alla :S

Jag har 250kr i min bakficka just nu, den som kommer hit och vill ha prisökningsersättning får en hel månads ersättning direkt.

kan man inte få dom in på kontot direkt? big_smile

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
Mortalis VW-nörd?
23 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Räkna ut den där 50 lappen på ett år, då får du nånting å lipa över.

Jag vill bara ha bort momsen på bensinen som jag ser som onödig

Och du g_b, jag kan säga att pengarna inte går till miljöforskning, det går till annat

Ja, skatt på pris å moms på skatt+pris e ju helt absurt, ta bort momsen åtminstone liksom...

Mange_900
23 maj 2008 · 93 Inlägg

kevlar_soul skrev:
För den som undrade av AdBlue är så är det en miljövänlig tillsats som många yrkesförare väljer att hälla i tanken på sina lastbilar!smile

Hoppas verklingen inte att de häller detta i dieseltanken, gör nog mer skada än nytta där tongue

Mackanol
23 maj 2008 · 2 079 Inlägg

FireTraXX skrev:

Mackanol skrev:
tydlgen inte alla :S

Jag har 250kr i min bakficka just nu, den som kommer hit och vill ha prisökningsersättning får en hel månads ersättning direkt.

jag dubblar, det är bara att komma å hämta (gäller till klockan 16 är inte pengarna borta då så handlar jag upp dom)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Mange_900
23 maj 2008 · 93 Inlägg

Mortalis skrev:
Märkte en sak som den här som skapat PDF- filen om bojkotten inte tänkt till om.
Statoil äger Jet och Hydro...så vad har vi kvar o tanka på, Uno-X som finns i 1% av landet tongue

Statoil äger inte Jet, affären är inte klar, tidigast i september om det nu blir något.
Men Uno-x ägs av Hydro som har gått samman med Statoil tongue
Så ni får tanka på Gulf istället. big_smile

NJ_
23 maj 2008 · 2 118 Inlägg

Auton skrev:
http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sdh&state=sdh_dynamic&viewid=1951470

till alla er som kör diesel..
det är ju egentligen så tragiskt som det kan bli, flera köper dieselbilar, men vad bra då höjer vi priserna på diesel... suck...

förresten, någon somvet vad adblue är ?
http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sd … owMenu=1_1

adblue är till för lastbilar och det ska du inte hälla i tanken wink det är ett medel som prutas in i ljuddämparen för att ta bort allt dåligt som finns i avgaserna.. (blir nån kemisk reaktion som jag inte riktigt förstår mig på tongue )

D.i.l.l.i.g.a.f
Niklas1987 NO
23 maj 2008 · 2 182 Inlägg

FireTraXX skrev:

Niklas1987 skrev:
Räkna ut den där 50 lappen på ett år, då får du nånting å lipa över.

Jag vill bara ha bort momsen på bensinen som jag ser som onödig

Och du g_b, jag kan säga att pengarna inte går till miljöforskning, det går till annat

Tankar fullt en gång i veckan.
52 veckor på ett år gånger 50kr är 2600kr.

Det har ALLA råd med.

Ja kanske det, men skulle kunna ha mycket roligare för dem 2600:- än att lägga dem på bensin.
Bort med momsen på bensin sen ä ja nöjd:cool:

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Aruzo Ace Ventura
23 maj 2008 · 1 240 Inlägg

Du får väl prioritera!? Och vad är roligare än att köra bil?

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
camaro67 Meister
23 maj 2008 · 6 763 Inlägg

g_b skrev:
exakt!!! en 50-lapp e fan inte mkt att bråka om egentligen.Iofs blir det ju mer räknat på ett år men...

Personligen skulle jag gärna betala 25kr/litern om pengarna verkligen och oavkortat används till att förbättra miljön/miljöforskning.Det är ju det officiella skälet till höjningarna av soppaskatten så det är väll rimligt att kräva att pengarna ska användas så.

Precis. Hade pengarna gått till miljön så hade de varit okej men de gör de inte så de är inte okej mad

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Volvofreak89 Volvo Nörd
23 maj 2008 · 85 Inlägg

Bättre om alla plockar bort katt å allt va ljuddämpare heter å kör me raka rör åsså kör vi så sparar ju lite bensin väl har ja för majj ? Ingen som bryr sig om miljön endå för om dom hade gjort det hade dom fått fram bättre saker än att höja priset bara för vi ska ge bort pengar till andra länder å sånt piss säger skit i det och spara pengarna å sänk priserna här skit i dom andra länderna !!!!!!!!!!!!! å behåll pengarna i Sverige !

Tack så mycket alla dumma jävlar som gick på Alliansens smörja tillochmed min lillbrosa som va 9 då fattade att de bara va smörja sommm dom snacka, vad har blivit bättre ??? Nä ni borde fanimej be om Ursäkt fanimej !!!!

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
Mortalis VW-nörd?
23 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Hoppa inte på alliansen kanske, gillar inte heller dom, men med den röd-gröna röran hade de blivit ännu värre. Hade de gröna satt sig på tvären om ALLT för att annars har ju inte soc. majoritet, tills de fått igenom ännu värre saker mot bilisterna...men visst, de lurade ju en på höjningen..

NeonX
23 maj 2008 ·

740_mannen skrev:
Bättre om alla plockar bort katt å allt va ljuddämpare heter å kör me raka rör åsså kör vi så sparar ju lite bensin väl har ja för majj ? Ingen som bryr sig om miljön endå för om dom hade gjort det hade dom fått fram bättre saker än att höja priset bara för vi ska ge bort pengar till andra länder å sånt piss säger skit i det och spara pengarna å sänk priserna här skit i dom andra länderna !!!!!!!!!!!!! å behåll pengarna i Sverige !

Tack så mycket alla dumma jävlar som gick på Alliansens smörja tillochmed min lillbrosa som va 9 då fattade att de bara va smörja sommm dom snacka, vad har blivit bättre ??? Nä ni borde fanimej be om Ursäkt fanimej !!!!

Jag är normalt sätt inte killen som kaxar mig bakom en skärm, eftersom jag inte är speciellt tyken av mig i vanliga fall. Så jag ska försöka skriva så snällt jag kan.
Men de där va nog i särklass det mest omogna jag läst någonsin.

För det första, vad är det du snackar om att vi " ger bort pengar till andra länder och sånt piss", exakt vad syftar du på då?

För det andra: Vill du plocka bort din katt och ljuddämpare så varegod, men nån soppa lär du inte spara.
Att säga att ingen bryr sig om miljön är jäkligt fel, det finns massa folk som bryr sig, sen hurvida våra politiker gör det eller inte är en annan sak. Personligen är jag övertygad om att de bryr sig, men är på tok för okunniga för att bestämma något i frågan.


Inget illa ment som sagt, bara nyfiken på ditt resonemang.

zeg CNC-operatör
23 maj 2008 · 39 Inlägg

rickylicious skrev:
När vi ändå är igång. Det är ju väldigt hög skatt på cigaretter och snus nu för tiden, ska vi inte bojkotta Ica och Konsum för det? Jag menar, dom säljer ju ändå tobak.

Yeah...

Hehe...
Nu idiot förklara du dig själv och jag hoppas verkligen du inte är så pantad så du tycker det jämförelsen är rättvis
Sen är det inte bara skatter som gör att bensinpriset är högt men till stor del. Tycker det är så jävla svinigt av mackarna att höja under semestern bara för folk tankar mer. Nackskott borde det vara.

BMW 535d "Dieseln" (2008)
BMW 745i Turbo "Bensinarn" (1981)
Mortalis VW-nörd?
23 maj 2008 · 4 332 Inlägg

De lät mer menat som ett skämt..

200_sx Besiktningstekniker
23 maj 2008 · 275 Inlägg

Det är inte "mackarna" själv som höjer priset till semester, det är oljebolagen.

Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
mackeHed
23 maj 2008 · 13 Inlägg

jag tycker det är dags att protestera rejält så dom fattar. Utan bilen stannar Sverige . Utan bränsle stannar bilen

Senast redigerat av mackeHed (23 maj 2008)

Jokk3
23 maj 2008 · 377 Inlägg

tycker precis som mackeHed, vi måste göra något drastiskt så att de kanske händer ett och annat.

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
23 maj 2008 · 5 753 Inlägg

vare inte 23-26e dom skulle demonstrera? jag tankade iaf på statoil imorrse tongue lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
rickylicious Webbutvecklare
23 maj 2008 · 2 369 Inlägg

zeg skrev:
Tycker det är så jävla svinigt av mackarna att höja under semestern bara för folk tankar mer. Nackskott borde det vara.

Efterfrågan höjer priserna, svårare än så är det inte. Det gäller i dom flesta branscher så vitt jag vet.

Senast redigerat av rickylicious (23 maj 2008)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang