Viktminskning av 200sx

Static
17 januari 2006 · 208 Inlägg

Är lite nyfiken på vad man kan göra..
Baksätet är ungefär som i en Audi S2, dvs typ 4-5kg.. nästan ingenting. Vad mer kan man slänga ut? durkmattan? :S

Sharky
17 januari 2006 · 10 287 Inlägg

Massor. Hur mycket bekvämlighet vill du ha kvar?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
JE
17 januari 2006 · 227 Inlägg

Ta ur isoleringen...ligger som mattor under inredning väger massor så du vinner nog i viktminskning, men förlorar i komfort (låter som fan om du har 3 tums system, typ Motoria)

Dum spiro, spero...
Nissan 200sx s13 "Ozunu" (1992)
BMW E36 325i "BabyBlåBär" (1991)
Kraniel Senilingenjör
17 januari 2006 · 33 Inlägg

Kasta ut all inredning och alla ljuddämpnings- och asfaltmattor, ut med originalstolarna och sätt in racingstolar. Go all the way!

http://www.garaget.org/archive/3560/2965/3004-4062-7407.jpg

Mercedes 300 SEL "Röda Svinet" (1989)
Juka
17 januari 2006 · 74 Inlägg

Plocka bort AC:n borde väl ge några kg om du inte redan gjort det.

Static
17 januari 2006 · 208 Inlägg

hade mina funderingar.. AC är skönt i ha när sommarn blir för olidligt varm.. därimot racingstolar, där har vi ngt som jag ska åtgärda. Men de kostar big_smile

JohnnyN Rutinerad medlem
17 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Kasta ut allt vad som heter stereo tongue ut med hatthyllan, elhissar, reservdäcket, på med däck som har stor profil på däcken (gummi väger mindre än aluminium), ut med inredning, byt ut fönstren mot plast-fönster, ut med alla säten, i med kolfiber sportstolar.
Det finns hur mycket som helst att slita ut tongue Det beror bara på vad du vill ha för komfort i bilen!

Sharky
17 januari 2006 · 10 287 Inlägg

.....plåtrent underrede, tömda kofångare som bara är plastskal, hålborra,....

Har man gett sig in i lättningssvängen så kan man ändå glömma att ha bilen som daily-driver.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ripley333
21 maj 2006 · 638 Inlägg

skrota dörrarna big_smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
terazzi
15 juni 2006 ·

Jag ska lätta sen när jag köpt en 200a wink allt som väger ska ut,den ska bli totalrensad=D!!
samma dag som jag köpt den, så åker baksätet o diverse annat.. hehe wink

tecman
17 juni 2006 · 1 741 Inlägg

har hört att bakluckan väger endel + bakspoilern goffy här på garaget har t.ex gjort en egen bakkjol i plåt och svetsat den då blev bilen 7 kg lättare. det säger ju kanske endel :-P hehe

men bakluckan på s13 är en ganska så bärande del som jag har fattat det.

sen så finns det ju nog en massa el att slita ut. elspeglar, el rutor, abs, m.m

finns ju även kolfiber huvar att köpa dom bör vara lättare än blyklumpen där fram. en annan sak är som sagt att slita ut allt som har med ac att göra det är ca 13 kg har jag för mig att det blev.

baksäte, ac, rutor, massa el, abs, servo, stereo, huven, modda spoilers och ett mc batteri(om du rensar ut elen ordentligt och inte ska köra på hellyset m.m) eller ett litet batteri men lite kraftfullare. sen är den ganska ordentligt lättad

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Drönirettab
17 juni 2006 · 21 761 Inlägg

Motorn väger en hel del, plocka bort den så väger bilen betydligt mindre.

BuckNaked
17 juni 2006 · 91 Inlägg

Inga planer på att trimma istället? Så kan slipper du ha en bil som ser ut som den blivit slaktad tongue

Nissan 200sx S13 "spackelhoran" (1993)
Chevrolet Corvette C5 "rasgas" (2000)
tecman
18 juni 2006 · 1 741 Inlägg

creatix skrev:
Inga planer på att trimma istället? Så kan slipper du ha en bil som ser ut som den blivit slaktad tongue

men man får ju inte samma känsla i en bara trimmad bil som en trimmad & extremt viktlättad. och får man ner vikten beter sig bilen på helt annat sätt åxå. så det kan ju vara det som man är ute efter big_smile

hade jag haft råd med en bruksbil samtidigt så hade jag utan tvekan strippat min bil så mycket som möjligt. bilen blir ju så ruggigt mycke tuffare då. helbur, fia godk. stolar och viktlättad otroligt mycket.

otroligt snyggt!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang