Crossen trycker ut vatten ur kröken.

caseih
24 maj 2008 · 296 Inlägg

hej!

köpte en yz 250cc idag.

körde den lite idag å den går skit bra.

men nu är det såhär att det kommer vatten ur cylinder öppningen där kröken går in. Det droppar inte bara utan de rinner snarare. känner inte att hojjen går dåligt eller så men de känns ju inge bra att det rinner vatten.

gjorde en liten snabb felsökning och såg att dräneringsslangen till kylaren var helt ihop klämd, kan det göra så att det blir över tryck eller nått? naturligvis ska jag dra om slangen så att den inte klämms, men jag fattar ändå inte varför det skulle komma ut vatten ur kröken för det..?

så hjälp mig är ni snäll!

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
tommie87
24 maj 2008 · 349 Inlägg

topplockspackningen skitlätt och billigt att byta

caseih
25 maj 2008 · 296 Inlägg

okej, det kan inte va nått lopp i cylindern eller topplocket som åkt?

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
tommie87
25 maj 2008 · 349 Inlägg

caseih skrev:
okej, det kan inte va nått lopp i cylindern eller topplocket som åkt?

99% chans på topplockspackningen

fish Allfixare
25 maj 2008 · 1 475 Inlägg

skulle oxå tro på toppackningen, har du en jävla otur kan cyl ha spruckit. men chansen är mindre än topp packningen. och missminner jag mig inte helt så tror jag toppackningen består av 2 oringar bara!

caseih
25 maj 2008 · 296 Inlägg

ok tack för svaren:D

själv tror jag inte att nått lopp i cylinder har åkt eftersom cylindern är nyrenoverad..
men har ni koll på hur man lyfter av cylindern när den har avgasport?? har aldrigt mekat med avgasport förrut....

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
Koop
25 maj 2008 · 1 867 Inlägg

Har du riktigt otur så har avgaskanalen spruckit ut mot vattenmanteln, då blir det cylinderbyte.^
Är det vajerstyrd avgasventil på sånadär eller länkage från själva motorn?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Kurisuchianu
25 maj 2008 · 47 Inlägg

Defekt kylarlock eller ihopsatt dräneringsslang är problemet. Eftersom crossar till 99% inte har något expansionskärl. Den måste ju trycka ut övertrycket någonstans eller hur? Oftast toppen.

caseih
25 maj 2008 · 296 Inlägg

okey... det är en länkage styrd avgasport...

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
tommie87
25 maj 2008 · 349 Inlägg

du behöver inte lyfta på cylindern för att byta topplockspackningarna

caseih
26 maj 2008 · 296 Inlägg

nej jag vet men de kan vara ctlinderfotspackningen oxå.. lika bra att lyfta på cylindern å kolla, då får man ju sig en titt på kolven oxå..

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang