2558
Sök

Bilder: Skogsfynd & Skogsvrak

Fotograf
1 319 Inlägg
22 oktober 2012
mycket vackert man får se här..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 283 Inlägg
22 oktober 2012
Cryck skrev:
Okej tack för bilderna, gick bara igenom lite snabbt smile

Skickar en länk som jag fann i en amerikansk biltidning. De hade hittat en muskelbils skrot som ingen visste om. Vad de skrev.
http://s214.photobucket.com/albums/cc114/bkl89/

Man undrar ju hur många av dom där bilarna en gång i tiden hamnat där. Många av dom ser ju okrockade ut osv

112 Inlägg
22 oktober 2012
Vita_Vargen skrev:
Cryck skrev:

Skickar en länk som jag fann i en amerikansk biltidning. De hade hittat en muskelbils skrot som ingen visste om. Vad de skrev.

Man undrar ju hur många av dom där bilarna en gång i tiden hamnat där. Många av dom ser ju okrockade ut osv

Jo det är otäckt men se det ifrån våran sida, hur många bilar som bara står var inte fräscha när de ställdes?
Dock tyckerjag det e roligare att finna en dodge charger 68än en volvo 240 men det är ju ändå samma sk att bara ställa en bil

1 283 Inlägg
23 oktober 2012
Cryck skrev:
Vita_Vargen skrev:
Cryck skrev:

Jo det är otäckt men se det ifrån våran sida, hur många bilar som bara står var inte fräscha när de ställdes?
Dock tyckerjag det e roligare att finna en dodge charger 68än en volvo 240 men det är ju ändå samma sk att bara ställa en bil

Nu vet jag inte hur lågt chargers legat i pris men känns inte som en bil man tog till skroten för att den fick nedslag på bes som man kanske gör med en 240, så jag tänkte smile
Fast det finns ju dom som skrotar bilar i bra skick, vet att det skrotades en DMC DeLorean pga trasigvattenpump här i Sthlm för nått år sen. Som tur var räddades den tror jag, såg den när den stod på skroten men dom som jobbade där hade lagat den och höll på och försökte regga in den i systemet igen.

7 488 Inlägg
23 oktober 2012
Vita_Vargen skrev:
Cryck skrev:
Vita_Vargen skrev:

Nu vet jag inte hur lågt chargers legat i pris men känns inte som en bil man tog till skroten för att den fick nedslag på bes som man kanske gör med en 240, så jag tänkte smile
Fast det finns ju dom som skrotar bilar i bra skick, vet att det skrotades en DMC DeLorean pga trasigvattenpump här i Sthlm för nått år sen. Som tur var räddades den tror jag, såg den när den stod på skroten men dom som jobbade där hade lagat den och höll på och försökte regga in den i systemet igen.

hmm OM dem som jobbade där inte ville skrota den så hade det ju bara varit att göra vanligt ägarbyte;) meo ej fylla i skrotning i papperet wink

snickare
612 Inlägg
23 oktober 2012
Vita_Vargen skrev:
Cryck skrev:
Vita_Vargen skrev:

jag har för mig att förr i tiden fick många ungdomar en charger borta i staterna och som alla vet gas glada ungar med mycke power slutade med en hel del dödolyckor och då blev försäkringen dyrare än bilen, ungefär som dagen sverige när en 18 åring ska köpa en bmw och stå som ägare,bilen kan kosta tex 10.000 o köpa men kostar närmare 30.000 och försäkra varje år.

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

1 283 Inlägg
23 oktober 2012
allenalle skrev:
Vita_Vargen skrev:
Cryck skrev:

jag har för mig att förr i tiden fick många ungdomar en charger borta i staterna och som alla vet gas glada ungar med mycke power slutade med en hel del dödolyckor och då blev försäkringen dyrare än bilen, ungefär som dagen sverige när en 18 åring ska köpa en bmw och stå som ägare,bilen kan kosta tex 10.000 o köpa men kostar närmare 30.000 och försäkra varje år.

Just det som jag tyckte var konstigt, att dom är inte såg krockade ut. Hade dom varit buckliga och så i karossen hade man ju haft misstankar att dom krockats och sen skrotas men dom här verkar ju bara skrotats medans dom fortfarande var i körbartskick.

2 126 Inlägg
23 oktober 2012
Vita_Vargen skrev:
allenalle skrev:
Vita_Vargen skrev:

Just det som jag tyckte var konstigt, att dom är inte såg krockade ut. Hade dom varit buckliga och så i karossen hade man ju haft misstankar att dom krockats och sen skrotas men dom här verkar ju bara skrotats medans dom fortfarande var i körbartskick.

Många muskelbilars värde (och andra USA bilar för den delen med) sjönk som en sten under oljekrisen på 70-talet...

Sen är ju Chargerna ökända för att vara svårkörda...
Kolla bara på Inspelningen ifrån Dukes of Hazard (2005), detta var stuntförare som hade stora problem med att hålla dom på vägen big_smile
För att inte tala om hur många Chargers som original serien kvaddade.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 372 Inlägg
23 oktober 2012
Big_JN skrev:
Vita_Vargen skrev:
allenalle skrev:

Många muskelbilars värde (och andra USA bilar för den delen med) sjönk som en sten under oljekrisen på 70-talet...

Kolla bara på Inspelningen ifrån Dukes of Hazard (2005), detta var stuntförare som hade stora problem med att hålla dom på vägen big_smile

Men nu är inte Chargers byggda att gå i skogen som en rallybil! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

112 Inlägg
23 oktober 2012
Nä men jag tror det e lite som ni skrev tidigare att de blev för dyra att bruka och de ställdes undan. Sen det där med DMC är ju tragiskt om de skrota den men kolla bara på Osby skroten. De skrotar ju en hel del riktigt fina bilar och enligt mej tar de sjukligt höga priser på att sälja. Känns inte som att de har så stort bilintresse då i stort sett allt nytillverkas i usa just till jänkare. Jag blir mest sur på dem när man ser deras bilder.

Nu har jag ingen scanner så kan inte bevisa det jag ska skriva men har foton på det.
Tänkte på det med trasig vattenpump. En kompis utanför Jönköping som sysslar mycket med Mopar bilar satt o deppa i deras klubbgarage då en snubbe kom in. Efter att ha pratat bilar en stund så säger denna killen till kompisen att han hade n konstig bil hemma med spetsig nos och hög vinge men viste inte vad de hette.
Visade sej vara en PLYMOUTH SUPERBIRD!!! Han hade importerat den 74 för att dricka öl i. Ett år senare gick automatlådan sönder och bilen ställdes. Detta är nog 10 år sedan och jag var och titta på den när kompisen skulle renovera den åt ägaren. Det var fältlackering, slotmags och krossa knarket och spola kröken dekaler.
Dock visste inte ägaren värdet på bilen och en vän till han lurade av honom bilen tyvärr. Vet inte vart den finns nu men enligt rykten står den med ett överdrag i ett garage o samlar damm igen.

En annan artikel jag läste på internet för några år sn var om en alkoholist som bara var nykter på lördag kvällarna för att då skulle han köra street race med sin DODGE DAYTONA!!! Bilen blev sedan ståendes på 80-talet pga sitt supande och slumpades iväg för en skit summa. Idag står den hos en riktig Mopar renoverare. Men det sjuka är att även udda bilar finns här.
Fixar ni en scanner så fixar jag bilderna på fågeln

112 Inlägg
23 oktober 2012
Vettemannen skrev:
Big_JN skrev:
Vita_Vargen skrev:

Men nu är inte Chargers byggda att gå i skogen som en rallybil! wink

/Benny

Du får nog säga det till de i Australien, de kör med sina chargers som rallybilar wink

141 Inlägg
23 oktober 2012
Mindre snack nu och mer bilder!

Jag fixar din A/C, skicka PM

1 067 Inlägg
24 oktober 2012
Grejen med mustang, camaro, chavelle, charger osv är att alla såldes inte med herrejösses v8 och grejer utan en hel del såldes med plåtfälgar och v6or..  Sådana bilar har inget egentligt värde..  De som är värda pengar är de med monstermotorer och rätt options samt dokumentation..

Flesta chargers såldes med 283 smallblock v8 eller liknande..  Det som gör R/T bilarna så värdefulla är att de tillverkades rätt få nya och att de är så charmigt livsfarliga med för mycket motor, för lite väghållning och alldeles för lite bromsar smile

Sedan så dammsög svenska entusiaster USA på sent 70 och tidigt 80tal..  Då var dessa  bilar "gammalt skrot" och var jättebilliga..   Det släpades hem tusentals bilar i alla kulörer och skick..

På 80talet var det ballt att hänga på eskort skärmbreddare på en GT500 mustang Cab och sedan spränga originalmotorn på ett rejs..     Sedan så började de bli värda pengar..   Då ångrade sig många..

112 Inlägg
24 oktober 2012
Hool skrev:
Grejen med mustang, camaro, chavelle, charger osv är att alla såldes inte med herrejösses v8 och grejer utan en hel del såldes med plåtfälgar och v6or..  Sådana bilar har inget egentligt värde..  De som är värda pengar är de med monstermotorer och rätt options samt dokumentation..

Flesta chargers såldes med 283 smallblock v8 eller liknande..  Det som gör R/T bilarna så värdefulla är att de tillverkades rätt få nya och att de är så charmigt livsfarliga med för mycket motor, för lite väghållning och alldeles för lite bromsar smile

Sedan så dammsög svenska entusiaster USA på sent 70 och tidigt 80tal..  Då var dessa  bilar "gammalt skrot" och var jättebilliga..   Det släpades hem tusentals bilar i alla kulörer och skick..

På 80talet var det ballt att hänga på eskort skärmbreddare på en GT500 mustang Cab och sedan spränga originalmotorn på ett rejs..     Sedan så började de bli värda pengar..   Då ångrade sig många..

Jo men precis det är så sant att de med små motorer 383 och neråt egentligen inte var värd något i samlarvärde men idag är även en med 6:a coolt. Såg en challenger 70 i örebro för några år sen. svart med flames. soffa i fram, 3vxl rattväxel om jag inte minns fel o 6:a. skit fränt.Men idag har ju jänkefolket upptckt sina misstag och vill ju köpa tillbaka sina bilar och en med liten motor är värd pengar idag med vilket är roligt som katten

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
24 oktober 2012
TheMPG skrev:
Mindre snack nu och mer bilder!

Kan bara hålla med, är detta en bildtråd eller?!?! roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-6573ec1c864f99b07a7519bbc34a5c5d.jpg
Bild från oktober 2009, innan jag hämtade hem vraket cool . En VW -50 eller -51

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

640 Inlägg
24 oktober 2012
cheva_raggare skrev:
nån som vet om nån impala 58 till 64 ? ståendes i skogen ?

Beg. bildelar i Norrköping har fått in en -58 för några månader sedan.cool

112 Inlägg
24 oktober 2012
BlownT23 skrev:
cheva_raggare skrev:
nån som vet om nån impala 58 till 64 ? ståendes i skogen ?

Beg. bildelar i Norrköping har fått in en -58 för några månader sedan.cool

Åh tusan, något som bara stått alltså? Du får fota big_smile Impala 58 är de snyggaste Chevorna.

112 Inlägg
24 oktober 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139104/139104-40bf979f366fb80c463d23f8818b6343.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139104/139104-0262d52c3046ead437e47d3653a53708.jpg

Dåliga bilder men fann en Ford Consul bakom en industri. Jag prata med ägaren en månad senare och bilen var då såld. Var påbörjat dragrace bygge med fullbur, 9" ford bakaxel och ja komplett utan motor och låda som bara stått där i flea år. De hade sålt den till en annan som skulle få ordning på den sa de

7 488 Inlägg
24 oktober 2012
Cryck skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/140/139104/139104-40bf979f366fb80c463d23f8818b6343.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/140/139104/139104-0262d52c3046ead437e47d3653a53708.jpg

Dåliga bilder men fann en Ford Consul bakom en industri. Jag prata med ägaren en månad senare och bilen var då såld. Var påbörjat dragrace bygge med fullbur, 9" ford bakaxel och ja komplett utan motor och låda som bara stått där i flea år. De hade sålt den till en annan som skulle få ordning på den sa de

hade varit nått för mig sad wink

112 Inlägg
24 oktober 2012
granadadr skrev:
Cryck skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/140/139104/139104-40bf979f366fb80c463d23f8818b6343.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/140/139104/139104-0262d52c3046ead437e47d3653a53708.jpg

hade varit nått för mig sad wink

Jag var själv intresserad av den men mest att tagit vissa delar till min ford och sedan sålt resten till någon som varit intresserad.
Jag fråga vad de sålt den för och de hade fått 15.000kr för den men de trodde inte den var värd mer än 2.000kr så de hade kunnat sålt den ill mej för det priset om jag kommit in en vecka tidigare. Lite trisst

Sök