Nä men jag tror det e lite som ni skrev tidigare att de blev för dyra att bruka och de ställdes undan. Sen det där med DMC är ju tragiskt om de skrota den men kolla bara på Osby skroten. De skrotar ju en hel del riktigt fina bilar och enligt mej tar de sjukligt höga priser på att sälja. Känns inte som att de har så stort bilintresse då i stort sett allt nytillverkas i usa just till jänkare. Jag blir mest sur på dem när man ser deras bilder.
Nu har jag ingen scanner så kan inte bevisa det jag ska skriva men har foton på det.
Tänkte på det med trasig vattenpump. En kompis utanför Jönköping som sysslar mycket med Mopar bilar satt o deppa i deras klubbgarage då en snubbe kom in. Efter att ha pratat bilar en stund så säger denna killen till kompisen att han hade n konstig bil hemma med spetsig nos och hög vinge men viste inte vad de hette.
Visade sej vara en PLYMOUTH SUPERBIRD!!! Han hade importerat den 74 för att dricka öl i. Ett år senare gick automatlådan sönder och bilen ställdes. Detta är nog 10 år sedan och jag var och titta på den när kompisen skulle renovera den åt ägaren. Det var fältlackering, slotmags och krossa knarket och spola kröken dekaler.
Dock visste inte ägaren värdet på bilen och en vän till han lurade av honom bilen tyvärr. Vet inte vart den finns nu men enligt rykten står den med ett överdrag i ett garage o samlar damm igen.
En annan artikel jag läste på internet för några år sn var om en alkoholist som bara var nykter på lördag kvällarna för att då skulle han köra street race med sin DODGE DAYTONA!!! Bilen blev sedan ståendes på 80-talet pga sitt supande och slumpades iväg för en skit summa. Idag står den hos en riktig Mopar renoverare. Men det sjuka är att även udda bilar finns här.
Fixar ni en scanner så fixar jag bilderna på fågeln