Porsche har som känt bakmonterade motorer i flertalet av sina modeller och har därför inte en vanlig "trunk" den går under namnet "frunk" i stället

Om man håller in lås/upplås knappen på Porsche 996 nyckeln så kan du öppna/stänga fönsterna!
För att öppna dörren på en Porsche 996 enklast ska du ta tag i hantaget lätt och lyfta det en sekund, släppa ner det och sedan lyfta det helt! Det gör så att rutan går ned fortare och dörren kan öppnas!
Porsche har även uttag för takbox från fabrik på flertalet av sina bilar! En av dom är 996Turbo!
Saab's "kortblock" Passar rakt ihop med Opel Omega B diesel samt V6 växellådor!
Saab Trionic-7 har ett läge man kan aktivera med Tech 2 som gör så att man får upp realtids data på "sid'en"
På Suzuki Sj413 så sitter spaken för att öppna huven i handskfacket!
Man kan byta fläktrem på en VW bubbla utan att stänga av bilen på under 15 sek!
Opel kadett C City har tanken i kupén under en träskiva i bagage utrymmet!
Volvo's B230K och B200K har helt plana toppar och förbränningsrummet sitter istället i kolvarna!
Volvos B230 motorer förutom dom ovan och 16v kan man köra av kamrem på utan risk för att rasa om toppen inte är planad och högre lyft på kamaxel än original inte används!
Ford bronco är egentligen en International Scout som Ford byggde vidare efter att ha köpt upp International!
Fords Powerstroke motorer härstammar i international!
(har ingen källa på det som kommer nu men jag har ingen tvekan om att det skulle vara sant!)
Ferrari ville tidigare köpa in sig i Saab trionic motorstyrsystemet men nekades av GM!
Mer kom jag inte på, men sjukt kul tråd!
