Köpa bil med mycket pengar! hur gör ni?

Meanstreaker
29 maj 2008 · 119 Inlägg

Jag säger som många andra, postväxel på 40.000 och resten kontant. Fördelen med postväxeln är att den ställs ut på ett namn, så bara du och en med det namn du valt kan lösa ut den. Känns ju lite tryggare än 50.000 i kontanter. Är det en bilhandlare kan du betala med kort...

M103
29 maj 2008 · 1 570 Inlägg

Allt över 30 tar jag på bilfirma med avbetalning. Slipper man lägga ut så mycket.

Annars funkar väl internetbank bra.

Senast redigerat av henrikh (29 maj 2008)

TRYIT Teddan
29 maj 2008 · 2 495 Inlägg

50 000kr är väll inget att bry sig om , bara att ta ut 50st lappar..

jag ahr köpt bilar för över 300 000kr där säljaren har velat ha cash, stora postväxlar registerars och har man otur så kan det ju granskas och om man handlar mycket bilar så kan man åka på revision ppå sina bilaffärer...

jag skulle iaf satsat på cashen, det är lite psykologiskt i det där med cash oxå.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
MilleN
29 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Ovikta hundralappar i en portfölj med handfängsel på inger respekt smile

TRYIT Teddan
29 maj 2008 · 2 495 Inlägg

MilleN skrev:
Ovikta hundralappar i en portfölj med handfängsel på inger respekt smile

Hahaha, det vore fan nått , det skall jag prova nästa gång jag handlar bil

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
FreddeK
29 maj 2008 ·

iof jag skulle köpa en bil för 68 000kr och tog ut det i kontanter. tog bort 8 tusen i högen och sa till gubben att det här är vad jag har. när han räknat till 120 femhundringar sa han okej du får bilen så ja det är nog mycket psykologiskt att när man ser pengarna framför sig så blir man svag. hehe

roxe Jesus didn´† Tap
29 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Har mottagit 355.000 kronor kontant för en bil. Vi gick självklart till banken tillsammans när jag skulle sätta in pengarna för att se att dom inte var förfalskade samt inte få en massa komplikationer vid insättningen på grund av beloppet.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
FireTraXX DFFL
29 maj 2008 · 9 020 Inlägg

MilleN skrev:
Ovikta hundralappar i en portfölj med handfängsel på inger respekt smile

Mycket häftigare att komma med I.O.U.

Speciellt när det rör sig om så "mycket" pengar som 50 000kr.

Senast redigerat av FireTraXX (29 maj 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Sued
29 maj 2008 · 238 Inlägg

Vet inte om något skrivit det då jag inte hinner läsa igenom tråden pga matlagning, men mja ett alternativ är juh att ni båda går in på banken tillsammans och du för över pengar till säljarens konto.

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
T5Black
29 maj 2008 · 451 Inlägg

fråga köparn hur han vill ha de, oftast vill dom ha en större del av pengarna i postväxel, men när de handlar om bara 50000 så vet ja dock inte hur man gör! de är ju inge problem att ta de i kontant!!

Piraten
29 maj 2008 · 166 Inlägg

Betalade Zafiran på svenska bil med ett helt vanligt swedbank visa. Gäller bara att ha stålar på kontot.

Privat är det postväxel som gäller även om det "bara" är 50 000

Hmm.
29 maj 2008 ·

50 papp? då hade jag nog kört på cash smile

psi Stressfläkt Racing
29 maj 2008 · 337 Inlägg

postväxel på de mesta och sen en del kontanter så man har prut-marginaler. surt att ha en postväxel på hela summan och inte kan pruta smile

boston3 pensionär
29 maj 2008 · 31 Inlägg

Honke_86 skrev:
nu är det så att jag snart ska köpa bil för en circa 50000kr och hur ska man betala allt på ett smidigt och bra sätt som? känns lite tungt att komma med allt i sedlar big_smile

De e klart du tar med dig kontanter,psykologiskt övertag på säljaren,när du sakta sakta bläddrar upp sedel för sedel........När det gäller bilaffärer e de ju oftast "negerslantar" (svartpengar) det handlar om.....

FireTraXX DFFL
29 maj 2008 · 9 020 Inlägg

boston3 skrev:
...
"negerslantar" (svartpengar)
...

Varför skriva negerslantar för att direkt efter skriva vad det betyder?

Förövrigt så antar jag att du inte har någon som helst grund för påståendet om att det oftast är svarta pengar som byter ägare vid bilaffärer?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Decibel
29 maj 2008 · 2 911 Inlägg

FireTraXX skrev:

boston3 skrev:
...
"negerslantar" (svartpengar)
...

Varför skriva negerslantar för att direkt efter skriva vad det betyder?

Förövrigt så antar jag att du inte har någon som helst grund för påståendet om att det oftast är svarta pengar som byter ägare vid bilaffärer?

Bil och fastighetsköp är de vanligaste sätten att tvätta pengar.

rollerrocker
29 maj 2008 · 48 Inlägg

Kan bara hålla med om att internet överföring är bra......säljaren kan kolla omedelbart efter överföringen att pengarna finns på kontot...bra för båda parter....

yakozan
30 maj 2008 · 333 Inlägg

rollerrocker skrev:
Kan bara hålla med om att internet överföring är bra......säljaren kan kolla omedelbart efter överföringen att pengarna finns på kontot...bra för båda parter....

Om båda har samma bank vill säga. Annars skulle jag aldrig våga.
Köparen kan ju föra över pengar och dagen efter innan dom dragits från dennes konto ringa banken och säga att det blev fel. Vips så står man där utan pengar och utan bil.

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang