Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

Darkie dARKiE
8 november 2008 · 5 031 Inlägg

Fått hem diffen från blästring, blev mycket nöjder!
Åkte direkt och köpte Grundfärg och rödvärmefärg till diffen, köpte även en kopplingsvajer till volvon då denna gick av när jag skulle åka hem från Hijab som hjälpte mig med blästringen! (troligen för tung last för volvon med diffen i skuffen haha wink )

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/498221_yn9jxe.jpg

Satte på värmen i garaget och började sedan med att grunda denna fina rostfria klump!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/498223_zi2wyl.jpg

Sedan la jag på ett lager röd färg,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/498224_5h3fbq.jpg

Sedan kom ännu ett till lager röd färg på och nu är den knallröd och fin, och syns förhoppningsvis under bilen när folk bli omkörda ;D
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/498225_u6vjh1.jpg

Sedan började jag kolla lite hur mycket jobb det var att fixa till passformen med den universala hållaren till mätarna. Kommer nog lösa sig bra det också.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/498226_upoliv.jpg

Imorgon börjas det sättas upp saker i bakvagnen igen,

Ska även bygga egna bromsköldar i rostfrittstål till bilen detta fixas av min far så kommer bli skitbra,

Vill även passa på att tacka pappa (så här inför fars dag) för all hjälp han ger mig med att färdigställa min drömbil innan våren kommer till oss igen! Även för hjälpen han har gett mig med mina gamla projekt ni kan se på min profil.. För enligt mig lyckades vi väldigt bra med min vita E34, ingen som kan se att den köptes krockad.. smile


/ciao skoog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Holmii Nästan Maskiningenjör
13 november 2008 · 399 Inlägg

Grymt vackert! Kommer bli asbra till slut tror jag smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
TurbOla Reservdansk
13 november 2008 · 6 271 Inlägg

Du ska inte ösa i en diffspärr eller diffbroms eller nåt sånt? wink
Eller det sitter redan original? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Darkie dARKiE
13 november 2008 · 5 031 Inlägg

TurbOla skrev:
Du ska inte ösa i en diffspärr eller diffbroms eller nåt sånt? wink
Eller det sitter redan original? tongue

Tyvärr sitter inte det orginal i dessa, dock gjorde satt det på min gamla e34 530. Suck ;D
Men visst tankarna har funnits där, har hört att M3 diffbromsen passar bolt on då det är samma diffklump?

Vi får se, vintervilan är inte slut än, men troligen kommer det inte hända denna vintern då man blir arbetslös imorgon... suck ;(

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TurbOla Reservdansk
13 november 2008 · 6 271 Inlägg

Darkie skrev:

TurbOla skrev:
Du ska inte ösa i en diffspärr eller diffbroms eller nåt sånt? wink
Eller det sitter redan original? tongue

Tyvärr sitter inte det orginal i dessa, dock gjorde satt det på min gamla e34 530. Suck ;D
Men visst tankarna har funnits där, har hört att M3 diffbromsen passar bolt on då det är samma diffklump?

Vi får se, vintervilan är inte slut än, men troligen kommer det inte hända denna vintern då man blir arbetslös imorgon... suck ;(

Då blir du och jag stammisar utanför Systemet imorgon? smile
Sitter där med varsin lila kasse och pratar om hur mycket bättre det var förr? tongue

Nä, arbetslös kanske man är, men arbetslös är man då inte...
Finns mycket jobb att göra ändå, även om man inte får en lönelapp hem varje månad. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Holmii Nästan Maskiningenjör
13 november 2008 · 399 Inlägg

Tråkigt att bli arbetslös =/ Själv försörjer jag mig själv och min törstiga bil på ett studiebidrag tongue

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
Darkie dARKiE
13 november 2008 · 5 031 Inlägg

TurbOla skrev:

Darkie skrev:

TurbOla skrev:
Du ska inte ösa i en diffspärr eller diffbroms eller nåt sånt? wink
Eller det sitter redan original? tongue

Tyvärr sitter inte det orginal i dessa, dock gjorde satt det på min gamla e34 530. Suck ;D
Men visst tankarna har funnits där, har hört att M3 diffbromsen passar bolt on då det är samma diffklump?

Vi får se, vintervilan är inte slut än, men troligen kommer det inte hända denna vintern då man blir arbetslös imorgon... suck ;(

Då blir du och jag stammisar utanför Systemet imorgon? smile
Sitter där med varsin lila kasse och pratar om hur mycket bättre det var förr? tongue

Nä, arbetslös kanske man är, men arbetslös är man då inte...
Finns mycket jobb att göra ändå, även om man inte får en lönelapp hem varje månad. tongue

Holmii skrev:
Tråkigt att bli arbetslös =/ Själv försörjer jag mig själv och min törstiga bil på ett studiebidrag tongue

Nej det är inget vidare grabbar!
Turbola, tror jag skippar system drickandet vill ju inte sluta som våra riktiga stammisar där haha wink

Holmii, Jo jag vet hur det är,. Hade det ganska knapert när jag hade den vita bmwn när jag gick i skolan och den drack ändå mer än 328;an.. smile

Men tack för dem positiva kommentarerna, tror det kommer bli bra med bilen till slut ialf! Nu får jag mer tid att bygga ihop den, ju snabbare kan jag testköra.. wieo smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TurbOla Reservdansk
13 november 2008 · 6 271 Inlägg

Darkie skrev:
Nej det är inget vidare grabbar!
Turbola, tror jag skippar system drickandet vill ju inte sluta som våra riktiga stammisar där haha wink

Haha, nä, händer ibland att man stöter på nån av dom inne på systemet ibland, och dom börjar dilla om ditt och datt. tongue

Men nu är det väl inte mycket kvar att göra?
Montera bussningar och låta diffen torka, och dit med bakvagnen igen. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Darkie dARKiE
13 november 2008 · 5 031 Inlägg

TurbOla skrev:

Darkie skrev:
Nej det är inget vidare grabbar!
Turbola, tror jag skippar system drickandet vill ju inte sluta som våra riktiga stammisar där haha wink

Haha, nä, händer ibland att man stöter på nån av dom inne på systemet ibland, och dom börjar dilla om ditt och datt. tongue

Men nu är det väl inte mycket kvar att göra?
Montera bussningar och låta diffen torka, och dit med bakvagnen igen. tongue

Precis, hinner jag nog i helgen om jag inte får annat för mig.
Sedan börjar jag med att passa in mätarhållaren och börja koppla in mätarna..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Tuggummimannen Taggad
13 november 2008 · 1 507 Inlägg

Jag har hört att det var tillval med en diff med 25% diffbroms på e36. Alltså att vissa har det original. Isf kan man ju bara kolla med någon skrot om de har.
Btw, Var grundfärgen också värmebeständig? Annars spelar det ju ingen roll om du har värmebeständig över den, kommer ju släppa iaf.

Mvh
/T

BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
Darkie dARKiE
13 november 2008 · 5 031 Inlägg

Tuggummimannen skrev:
Jag har hört att det var tillval med en diff med 25% diffbroms på e36. Alltså att vissa har det original. Isf kan man ju bara kolla med någon skrot om de har.
Btw, Var grundfärgen också värmebeständig? Annars spelar det ju ingen roll om du har värmebeständig över den, kommer ju släppa iaf.

Mvh
/T

Jo, har också hört det. Min diffar ibland men vet inte om det är mina stag i bakvagn (uppe i skuffen och under bilen som styvar upp) eller jag kanske har en diffbroms.. Har inte tagit reda på detta..

Hehe angående grundfärgen kom jag på mig själv innan jag sprutade på denna, och hittade en värmetålig grundfärg i garaget. Så annars hade jag gjort en tabbe där, dock så tror jag inte diffen blir så jälva värm om man inte ligger på ställa hela tiden... smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Tuggummimannen Taggad
13 november 2008 · 1 507 Inlägg

Darkie skrev:

Tuggummimannen skrev:
Jag har hört att det var tillval med en diff med 25% diffbroms på e36. Alltså att vissa har det original. Isf kan man ju bara kolla med någon skrot om de har.
Btw, Var grundfärgen också värmebeständig? Annars spelar det ju ingen roll om du har värmebeständig över den, kommer ju släppa iaf.

Mvh
/T

Jo, har också hört det. Min diffar ibland men vet inte om det är mina stag i bakvagn (uppe i skuffen och under bilen som styvar upp) eller jag kanske har en diffbroms.. Har inte tagit reda på detta..

Hehe angående grundfärgen kom jag på mig själv innan jag sprutade på denna, och hittade en värmetålig grundfärg i garaget. Så annars hade jag gjort en tabbe där, dock så tror jag inte diffen blir så jälva värm om man inte ligger på ställa hela tiden... smile

Hmm, ok.

Ja, puh, tur där! besparade dig extra jobb... Annars bra jobbat, följer detta.

/T

Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Darkie dARKiE
15 november 2008 · 5 031 Inlägg

Tuggummimannen skrev:

Darkie skrev:

Tuggummimannen skrev:
Jag har hört att det var tillval med en diff med 25% diffbroms på e36. Alltså att vissa har det original. Isf kan man ju bara kolla med någon skrot om de har.
Btw, Var grundfärgen också värmebeständig? Annars spelar det ju ingen roll om du har värmebeständig över den, kommer ju släppa iaf.

Mvh
/T

Jo, har också hört det. Min diffar ibland men vet inte om det är mina stag i bakvagn (uppe i skuffen och under bilen som styvar upp) eller jag kanske har en diffbroms.. Har inte tagit reda på detta..

Hehe angående grundfärgen kom jag på mig själv innan jag sprutade på denna, och hittade en värmetålig grundfärg i garaget. Så annars hade jag gjort en tabbe där, dock så tror jag inte diffen blir så jälva värm om man inte ligger på ställa hela tiden... smile

Hmm, ok.

Ja, puh, tur där! besparade dig extra jobb... Annars bra jobbat, följer detta.

/T

Tack, kul att höra! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Rquired Allmänt envis
15 november 2008 · 12 512 Inlägg

328an finns med antisladd (vanligast) och en diffbroms som diffar 25%. Så nog finns det en, tror det är samma som till m3.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Darkie dARKiE
15 november 2008 · 5 031 Inlägg

Rquired skrev:
328an finns med antisladd (vanligast) och en diffbroms som diffar 25%. Så nog finns det en, tror det är samma som till m3.

Jag har ASC i min ialf.. den stryper ju effekten i motorn för att få tillbaks greppet. Sen finns det ju ASC+T och det är med traction control.. = bakaxelns hjul bromsas med hjälp av bilens ordinarie bromssystem.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Holmii Nästan Maskiningenjör
17 november 2008 · 399 Inlägg

Komm igen ni Darkie, vi vill se lite framsteg nu smile Har du fått på bakvagnen än wink

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
Darkie dARKiE
18 november 2008 · 5 031 Inlägg

Holmii skrev:
Komm igen ni Darkie, vi vill se lite framsteg nu smile Har du fått på bakvagnen än wink

Njea, inte haft någon vidare lust.
Precis blitt av med jobbet pga jobb marknads krisen..

Ska dock smälla upp det i helgen, sen blir det provkörning nästa helg igen..

Har även avbeställt fälgarna och skickat tebaks dem till företaget. Tack för förtståelsen till dem.



*funderingar*

Så istället för att sätta på nya fälgar har jag tänkt lacka mina M3 fälgar vita, med en röd kant runt om.

Någon som är duktig på photoshop får gärna ta en bild från min sida och försöka sig på detta så jag får ett hmm hur det kan komma se ut.. Ser bra ut i mina tankar ialf.. vill gärna ha en seriös bild med så smile

tack på förhand..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
19 november 2008 · 5 031 Inlägg

Vad tror ni om någon av dessa omlackeringarna?

vit med röd kant,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/504672_ku5eu9.jpg

eller mörk grå med röd kant,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/504674_o9i7zh.jpg

kommentera,

jag gillar gråa wink

Senast redigerat av Darkie (19 november 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 november 2008 · 6 170 Inlägg

Darkie skrev:
Vad tror ni om någon av dessa omlackeringarna?

vit med röd kant,

http://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/504672_ku5eu9.jpg

eller mörk grå med röd kant,

http://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/504674_o9i7zh.jpg

kommentera,

jag gillar gråa wink

Gråa FFS!!!!

Nån typ av GMG eller titangrå.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Seth
19 november 2008 · 3 354 Inlägg

gråa såg snyggast ut

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang