Kopplingen känns underbar, inte som någon gång förut inte ens när jag köpte den. helt annorlunda på det bättre hållet alltså.. Det skrek till och med till när jag gasa från 1 till 2:an på torra asfvalten när den betade haha
Fick du nåt svar från motornord varför lamellen inte passade på orginal svänghjul? Är ju samma diameter på lamell som m3 e36.. 240mm.
Har både hört att m3 koppling passar och inte passar på 328 men jag har själv inte fått nåt svar från bmw när jag mailat. Vet du nåt om det kanske?
Nej tyvärr frågade jag inte varför man måste byta svänghjulet också.. Fick bara svaret att lamellen hade samma diameter och passade på splinesen men att det inte funkade ihop med orginal svänghjul från 328:an..
Läste bara detta svaret och sedan skickade jag iväg bilen till verkstad istället å fick en ny orginal igen.. Du kan maila själv och fråga fick svar inom 2 timmar på helgen..
Har du kollat om du har nån CDV (Clutch delay valve) på slavcylindern? Det är iaf en strypning av flödet till/från slavcylindern så du får en trögre och mer oexakt koppling. Dessutom framhäver den slir om man gasar hårt o dumpar kopplingen då strypningen gör att kopplingen inte hinner koppla innan du börjar gasa och på så vis blir lamellen dålig i förtid...
Jag har tagit bort den på 528:an och fick en helt annan bil.
Mamma tycker jag ska sälja min pärla och skaffa något billigare så man kan ta sig ifrån barndomshemmet och lägga alla pengar på annat som eh,.. lägenhet haha.. man fyller ju trots allt 24 den 28sep.. hahaha! Jag vet inte.. min pärla ju.. Såfall blire en Volvo V70R saffran.. Fwd.. Men som sagt. vetifan :S
Går jättebra i motor och körning tills man ska gasa till och varvet stiger till 4.500varv då stryps den å tappar all effekt, känns som varvstoppet slår in redan där.. Vad kan vara fel? Gasspjället? Märkte det nyss när jag skulle hänga av en 740turbo.. Lagom skoj att se den passera.
Edit.
Funkar nu igen. Rengjorde kablarna till lamdasonderna+Lmm
Efter att haft ett flertal intresserade som varit och tittat på bilen. Men så gnäller alla på att växelspaken går att röra i sidled med växel i. Ganska mycket.,. faktiskt.
Har inte stört mig någonting själv då jag kan växla och vet vart man ska föra växelspaken för att få rätt växel i
Alla tror att det är växellådan som är boven och är sliten,. Men nej där har ni fel. Den hade inte växlat så fint som den gör om den varit sliten
DOCK är det nylonbussningen som är kass som styr spaken från sina lägen mot växlarna. Så ska se om jag hinner byta den nu när jag börjar dagtids jobb igen om 2 veckor. Skönt
förhoppningsvis slipper man fler gnäll om det. Det enda som stoppat en försäljning är detta problemet så. mvh skog.