Ok, så mätningen visar alltså inte på att själva sonden är trasig, utan bara få reda på vad det kan röra sig om för fel? Så iomed att den pendlade mellan 0.2V-4.5V, så kanske det är rätt att anta att bilen går väldigt fett?
silver-robban: Jo, jag funderar på att lämna in skiten...börjar kännas hopplöst att försöka hitta detta själv. Ett problem dock är att senast den var inne på Opel (i höstas) så kunde mekanikern inte komma in i styrdonet, så det kan vara så att en Tech 2 mätning inte är möjlig..

Jag vet inte varför han inte kom in, och det visste tydligen inte han heller. Jag tänker att det skulle kunna bero på att styrdonet är trasigt, typ hängt sig, men själv-kontrollen när man vrider på tändningen är ju ok, och koden för diagnostikläge blinkar när man trycker in ett gem i kontakten till styrdonet, så då borde det väl ändå inte var det som är fel?
_TiNcO_: Jag har inte kollat än om jag har läckage på "downpipen" (på svenska? läst för många engelska forum nu tror jag...), men hur upptäcker man det? Jag skulle ju även kunna ha läckage på insuget, men packningarna jag trodde läckte är bytta nu, men ingen skilldnad. Skulle kunna vara packningen till grenröret med, men det är ju lite större projekt att byta... =/
Vad tror du om luftmassemätaren? Sitter ju sportluftfilter på och jag tror inte tidigare ägare var så försiktig när han rengjorde det...
Lindstrom89: Jag kollade lite på
denna sidan. Enligt den så mätter jag korrekt på utsignalen från sonden, och min voltmätare, som är rätt seg, värkade svänga ungefär 1 gång i sekunden, alltså upp till 4.5V, vänta 1 sek, ner till 0.2, vänta en sek och upp igen...känns ju farligt nära att ligga under 1hz det där...får se om jag kan få tag på någon med oscilloskåp, hur nu det ska gå till. ;D