Så det är med Polisen som man tror

blacken
8 juni 2008 ·

tkd_rille skrev:

Kesler skrev:
har jag klagat..jag har sagt att de överreagerade i min situation..det är du som hela tiden vill föra vidare den här konversationen. godnatt

jag tycker att alla poliser underreagerar här i sverige smile stökigt folk är värt lite stryk. vi har bra poliser dock så använder de för lite våld mot brottslingar.

Där så har du MYCKET fel. Svenska bängen är känd för att banka på/misshandla avsevärt mer än vad som krävs, vid fel tillfälle..

Senast redigerat av blacken (8 juni 2008)

dahboy
8 juni 2008 · 1 002 Inlägg

blacken skrev:

tkd_rille skrev:

Kesler skrev:
har jag klagat..jag har sagt att de överreagerade i min situation..det är du som hela tiden vill föra vidare den här konversationen. godnatt

jag tycker att alla poliser underreagerar här i sverige smile stökigt folk är värt lite stryk. vi har bra poliser dock så använder de för lite våld mot brottslingar.

Där så har du MYCKET fel. Svenska bängen är känd för att banka på/misshandla avsevärt mer än vad som krävs, vid fel tillfälle..

vad jämför du med då.? inte fan lär det va tex polisen i irak eller nått annat arab land.

svenska polisen är känd att "banka på" för mycket hos dom som inte har nått bättre å klaga på en den svenska polisen.

...
blacken
8 juni 2008 ·

Piraten skrev:
Men alltså ni med ölburks debatten, kasta burkar samt hälla öl på länsman är bara provokativt, är ni helt ärligt förvånade att de reagerade?

Eftersom detta är en bil sida ville jag trycka på det där med den helt galna jakten av oss bilister. , vad ny examinerade gymnasister gör på fyllan var inte riktigt det jag ville poängtera.

Där så håller jag med dig, det finns så dj""la mycket regler och bestämmelser som "kanske" inte alltid är så värst genomtänkta. Och när man kör i trafiken så är det skitlätt, ibland omöjligt att inte överträda/bryta mot någon av dom. Och när man nu gör ett misstag, då dj""ar ska man naglas stenhårt av någon övernitisk konstapel, samtidigt som dom skiter i när det begås värre brott emot en eller i närheten..

viccoA
8 juni 2008 · 3 110 Inlägg

PH_ skrev:
Påtal om idioterna i poliskåren.


Fallens dagar i trollhättan förra året va ju också intressant. Gick runt med kompisarna när en polis som går runt och spänner sig nonchalant stöter till mig. Jag tände till och sa några mindra väl valda ord till han och då blev det ett jäkla liv.

Man behöver ju inte vara dryg bara för att man stöter in i någon i en folksamling. Var väl lika mycket du som polisen som provocerade fram situationen. Hade du varit trevlig istället hade det aldrig hänt något.
Hade du uppträtt likadant om du stött in i en gammal tant med rullator eller någon ur valfritt kriminellt mc-gäng?

roxe Jesus didn´† Tap
8 juni 2008 · 1 146 Inlägg

Kesler skrev:
Dom e fega..de vill istället visa upp sin uniformsmanlighet genom att haffa folk dom klarar av..kastade en ölburk på polisbilens tak när jag tog studenten för nån dag sen å herrejävlar vilket liv det blev..3 snutar flyger på mig, å slänger in mig i bilen å kaxiga uta helvete..löjligt är det rätta ordet (även om de va omoget av mig)

Var inne i stan och skulle göra ett ärende på torsdagen när det var fullt med studentflak. Dom beter sig som apor för fan. Porsche caben brevid mig var bara ett par centimeter från att få in en ölburk i bilen. Hade nån kastet eller hällt öl på min bil hade jag hoppat upp på flaket och dragit ut han därifrån och sen lärt honom att inte göra så igen.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
jonesono Personal- och beteendevetare
8 juni 2008 · 1 082 Inlägg

Hur skulle det vara om folk kunde sluta bete sig som apor (i stan, på krogen, i trafiken etc)? Då kanske tid, resurser osv kunde satsas på att bekämpa/förebygga riktigt "jobbig" kriminalitet.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Muttley
8 juni 2008 ·

PH_ skrev:
Påtal om idioterna i poliskåren.

Morsans sambo va uppe för att kolla studenten i uppsala. Skulle även köra hans systerdotter i en 60tals buick cab.. Finns inga parkeringsplatser så han kör upp och ställer sig på en trottoar, som f.ö. är 2 bilbredder bred, för att inte stå ivägen för övrig bilar samt vänta på att studenterna ska gå ut.. 2 sek senare så flyger en snorkig mcburen trafikpolis på han och börjar skälla, då börjar morsans sambo skälla tillbaks så till den milda grad att mc polisen bara står med hakan i backen när han stampar plattan i mattan, pekar finger och skriker jävla idiot åt polisen medans han åker iväg.

Seriöst. Hade inte mcpolisen något bättre för sig? Det va student vilket ALLTID oavsett stad medför trafikkaos.

Hade mcpolisen haft något vett i huvvet så hade han ställt hojjen och börjat dirigera trafiken istället för att skälla ut folk.

en till historia om vår kära poliskår.

Fallens dagar i trollhättan förra året va ju också intressant. Gick runt med kompisarna när en polis som går runt och spänner sig nonchalant stöter till mig. Jag tände till och sa några mindra väl valda ord till han och då blev det ett jäkla liv.

Hade en öppnad öl i handen som han tvingade mig att hälla ut.. visst inget att orda om egentligen men jag va så jäkla förbannad på polisens sätt så jag sa:

"Jaha men då fäller ni väl mig för nedskräpning om jag häller ut den här?"

"Nej" sa polisen varpå jag säger "ok" och hivar iväg ölen över ett staket, säger åt han att han är en idiot och vänder mig om för att gå.

Hinner väl gå några få steg innan 3 poliser flyger på mig och tar grepp så jag tvingas ned på knä och kvider av smärta i mina armar.

Skrek åt dem att de var en hög jävla fascister och det gjorde ju inte saken bättre direkt...

Skulle hamna i fyllecell och bötfällas och jag vet inte vad och jag hade egentligen inte gjort någonting. Polisen proverade fram scenariot och jag var inte ens påverkad. Hade tagit en mun öl och så allt detta jäkla liv medans riktigt dyngraka 14-15åringar vinglade förbi..

Jag blir så förbannad så det finns inte när jag tänker tillbaks på det hela.

jag vet du betedde dig som ett svin mt poliserna och provocerade dem pluss att du drack på offentlig plats.   tack vare sådana så får polisen dåligt rykte.

Muttley
8 juni 2008 ·

blacken skrev:

tkd_rille skrev:

Kesler skrev:
har jag klagat..jag har sagt att de överreagerade i min situation..det är du som hela tiden vill föra vidare den här konversationen. godnatt

jag tycker att alla poliser underreagerar här i sverige smile stökigt folk är värt lite stryk. vi har bra poliser dock så använder de för lite våld mot brottslingar.

Där så har du MYCKET fel. Svenska bängen är känd för att banka på/misshandla avsevärt mer än vad som krävs, vid fel tillfälle..

kanske malmöpolisen de är hårda pga en sak kan du gissa varför?
övriga poliser borde få en kurs i att hur man ska våga knäcka armar och ben på folk. för vi har nog världens "mesigaste" poliser när de gäller att gripa någon, de ska göra ONT när man blir gripen för något dumt man gjort, de ska kännas som hela kroppen ska gå sönder.

airflow Avstängd
8 juni 2008 · 653 Inlägg

dahboy skrev:

Kesler skrev:

dahboy skrev:

Vad skulle du göra med den personen som kastade nått på din bil.?

behöver jag änns svara på den frågan..

men varför kastar du nått på nån annans bil då.?

håller för övrigt med dig "blacken"..

Haha vafan, har du inte fått nåt på länge eller? Klart dem överreagerade, o klart man hade gjort likadant på studentfesten smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
Muttley
8 juni 2008 ·

airflow skrev:

dahboy skrev:

Kesler skrev:

behöver jag änns svara på den frågan..

men varför kastar du nått på nån annans bil då.?

håller för övrigt med dig "blacken"..

Haha vafan, har du inte fått nåt på länge eller? Klart dem överreagerade, o klart man hade gjort likadant på studentfesten smile

klart som fan de inte överreagerade de tog in en stökig liten pajas som behövde lugna ner sig för han kastar pengar på sitt eget fordon eller sveriges fordon som vi ändå själva får ta och betala reperationerna på.

jävla löjligt och försvara en person som inte har respekt för andras bilar skitsamma om de var en polisbil.

airflow Avstängd
8 juni 2008 · 653 Inlägg

tkd_rille skrev:

airflow skrev:

dahboy skrev:

men varför kastar du nått på nån annans bil då.?

håller för övrigt med dig "blacken"..

Haha vafan, har du inte fått nåt på länge eller? Klart dem överreagerade, o klart man hade gjort likadant på studentfesten smile

klart som fan de inte överreagerade de tog in en stökig liten pajas som behövde lugna ner sig för han kastar pengar på sitt eget fordon eller sveriges fordon som vi ändå själva får ta och betala reperationerna på.

jävla löjligt och försvara en person som inte har respekt för andras bilar skitsamma om de var en polisbil.

Äsch, de va en polisbil... Skitsamma rent ut sagt smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
Muttley
8 juni 2008 ·

airflow skrev:

tkd_rille skrev:

airflow skrev:

Haha vafan, har du inte fått nåt på länge eller? Klart dem överreagerade, o klart man hade gjort likadant på studentfesten smile

klart som fan de inte överreagerade de tog in en stökig liten pajas som behövde lugna ner sig för han kastar pengar på sitt eget fordon eller sveriges fordon som vi ändå själva får ta och betala reperationerna på.

jävla löjligt och försvara en person som inte har respekt för andras bilar skitsamma om de var en polisbil.

Äsch, de va en polisbil... Skitsamma rent ut sagt smile

jag ska kasta något på din bil om jag råkar se den, då får du inte övereagera eller göra något är vi överens ?

Kesler
8 juni 2008 · 3 650 Inlägg

tkd_rille skrev:

airflow skrev:

tkd_rille skrev:
klart som fan de inte överreagerade de tog in en stökig liten pajas som behövde lugna ner sig för han kastar pengar på sitt eget fordon eller sveriges fordon som vi ändå själva får ta och betala reperationerna på.

jävla löjligt och försvara en person som inte har respekt för andras bilar skitsamma om de var en polisbil.

Äsch, de va en polisbil... Skitsamma rent ut sagt smile

jag ska kasta något på din bil om jag råkar se den, då får du inte övereagera eller göra något är vi överens ?

verkligen samma sak..polisbil och privatägd bil..

Senast redigerat av Kesler (8 juni 2008)

Muttley
8 juni 2008 ·

Kesler skrev:

tkd_rille skrev:

airflow skrev:

Äsch, de va en polisbil... Skitsamma rent ut sagt smile

jag ska kasta något på din bil om jag råkar se den, då får du inte övereagera eller göra något är vi överens ?

verkligen samma sak..polisbil och privatägd bil..

vi har ju betalat i skattepengar för att polisbilarna skulle kunna köpas in. men har man vett nog så kastar man inte skit på någons bil, men vi bor ju i sverige där folk inte kan tänka längre utan tror de kan göra exakt hur som helst utan att åka dit.

Kesler
8 juni 2008 · 3 650 Inlägg

tkd_rille skrev:

Kesler skrev:

tkd_rille skrev:

jag ska kasta något på din bil om jag råkar se den, då får du inte övereagera eller göra något är vi överens ?

verkligen samma sak..polisbil och privatägd bil..

vi har ju betalat i skattepengar för att polisbilarna skulle kunna köpas in. men har man vett nog så kastar man inte skit på någons bil, men vi bor ju i sverige där folk inte kan tänka längre utan tror de kan göra exakt hur som helst utan att åka dit.

aa precis vad vi tror. btw ingen skada skedd på polisbilen..men vad gjorde dom, blockade hela jävla vägen så dom som skulle till ett viktigt möte lr liknande inte kunde komma fram..

blacken
8 juni 2008 ·

tkd_rille skrev:

blacken skrev:

tkd_rille skrev:

jag tycker att alla poliser underreagerar här i sverige smile stökigt folk är värt lite stryk. vi har bra poliser dock så använder de för lite våld mot brottslingar.

Där så har du MYCKET fel. Svenska bängen är känd för att banka på/misshandla avsevärt mer än vad som krävs, vid fel tillfälle..

kanske malmöpolisen de är hårda pga en sak kan du gissa varför?
övriga poliser borde få en kurs i att hur man ska våga knäcka armar och ben på folk. för vi har nog världens "mesigaste" poliser när de gäller att gripa någon, de ska göra ONT när man blir gripen för något dumt man gjort, de ska kännas som hela kroppen ska gå sönder.

Kan inte hålla med dig där. Svenska bängen är ökänd för att "fläta till" onödigt mycket och hårt när dom får ett tillfälle, dvs när det inte finns någon/några som kan vittna om det..

Muttley
8 juni 2008 ·

Kesler skrev:

tkd_rille skrev:

Kesler skrev:

verkligen samma sak..polisbil och privatägd bil..

vi har ju betalat i skattepengar för att polisbilarna skulle kunna köpas in. men har man vett nog så kastar man inte skit på någons bil, men vi bor ju i sverige där folk inte kan tänka längre utan tror de kan göra exakt hur som helst utan att åka dit.

aa precis vad vi tror. btw ingen skada skedd på polisbilen..men vad gjorde dom, blockade hela jävla vägen så dom som skulle till ett viktigt möte lr liknande inte kunde komma fram..

bete dig nästa gång istället då.

Muttley
8 juni 2008 ·

blacken skrev:

tkd_rille skrev:

blacken skrev:

Där så har du MYCKET fel. Svenska bängen är känd för att banka på/misshandla avsevärt mer än vad som krävs, vid fel tillfälle..

kanske malmöpolisen de är hårda pga en sak kan du gissa varför?
övriga poliser borde få en kurs i att hur man ska våga knäcka armar och ben på folk. för vi har nog världens "mesigaste" poliser när de gäller att gripa någon, de ska göra ONT när man blir gripen för något dumt man gjort, de ska kännas som hela kroppen ska gå sönder.

Kan inte hålla med dig där. Svenska bängen är ökänd för att "fläta till" onödigt mycket och hårt när dom får ett tillfälle, dvs när det inte finns någon/några som kan vittna om det..

men de snutarna som gör de är ju vettiga med så länge de inte går på någon oskyldig. varför ska folk få bete sig som svin och inte få sota för de och få ont ? ska man behandla alla som småungar så lär ju folket tro att de var inte så farligt så gör de likadant sen igen.

blacken
8 juni 2008 ·

men de snutarna som gör de är ju vettiga med så länge de inte går på någon oskyldig.

Men det är just det som händer ibland. Och när det händer så står dom inte för det som dom har gjort.

varför ska folk få bete sig som svin och inte få sota för de och få ont ?

Självklart så ska de svida när man har "fingrarna i kakburken", men man behöver inte gå till överdrift för den sakens skull..

Muttley
8 juni 2008 ·

blacken skrev:

men de snutarna som gör de är ju vettiga med så länge de inte går på någon oskyldig.

Men det är just det som händer ibland. Och när det händer så står dom inte för det som dom har gjort.

varför ska folk få bete sig som svin och inte få sota för de och få ont ?

Självklart så ska de svida när man har "fingrarna i kakburken", men man behöver inte gå till överdrift för den sakens skull..

och när de väl har tagit de flesta som ska ha ont så beter de sig som att de är en unge de har tagit. riktiga brottslingarna skickar de till psyket och de får en underbar behandling för de är ju duktiga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang