Så det är med Polisen som man tror

Piraten
7 juni 2008 · 166 Inlägg

En länk till DN

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … p;a=777072

Detta spelar faktiskt helt in på min åsikt ang hur snuten jobbar.
Lättare/säkrare att jaga vanligt folk som kör 6km/h för fort på 110 vägar.

Hade en långt och hetsig samtal med en polis sen när jag fastande på just 116Km/h och fick böta 1500kr. Klockan 0230 på natten på 2 fillig upplyst motorväg i torrt  väglag. Inte en bil i sikte, så jävla löjligt.

Kesler
7 juni 2008 · 3 650 Inlägg

Dom e fega..de vill istället visa upp sin uniformsmanlighet genom att haffa folk dom klarar av..kastade en ölburk på polisbilens tak när jag tog studenten för nån dag sen å herrejävlar vilket liv det blev..3 snutar flyger på mig, å slänger in mig i bilen å kaxiga uta helvete..löjligt är det rätta ordet (även om de va omoget av mig)

Big_JN
7 juni 2008 · 2 126 Inlägg

Piraten skrev:
En länk till DN

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … p;a=777072

Detta spelar faktiskt helt in på min åsikt ang hur snuten jobbar.
Lättare/säkrare att jaga vanligt folk som kör 6km/h för fort på 110 vägar.

Hade en långt och hetsig samtal med en polis sen när jag fastande på just 116Km/h och fick böta 1500kr. Klockan 0230 på natten på 2 fillig upplyst motorväg i torrt  väglag. Inte en bil i sikte, så jävla löjligt.

Håller helt klart med dig!

evil-one
7 juni 2008 · 350 Inlägg

Kesler skrev:
Dom e fega..de vill istället visa upp sin uniformsmanlighet genom att haffa folk dom klarar av..kastade en ölburk på polisbilens tak när jag tog studenten för nån dag sen å herrejävlar vilket liv det blev..3 snutar flyger på mig, å slänger in mig i bilen å kaxiga uta helvete..löjligt är det rätta ordet (även om de va omoget av mig)

hm jag hade nog också blivit sne ifall nån slängde saker på min bil tongue  sen behöver man ju inte överreagera som snutarna gjorde

trippelturbo Trucker
7 juni 2008 · 2 710 Inlägg

Tog studenten i tordags.. hällde öl på deras vindruta, glada blev dom ej men dom visste inte vem de hade vart o vi va 25pers i klassen tongue lätt o hitta då. Ja tycker då inte att dom gör bra jobb, tar bara fast s.k. små förbrytare. Men å andra sidan kanske hårdare lagar o regler fått ordning på de hela smile Politiker, Ha Ha Ha



Kesler skrev:
Dom e fega..de vill istället visa upp sin uniformsmanlighet genom att haffa folk dom klarar av..kastade en ölburk på polisbilens tak när jag tog studenten för nån dag sen å herrejävlar vilket liv det blev..3 snutar flyger på mig, å slänger in mig i bilen å kaxiga uta helvete..löjligt är det rätta ordet (även om de va omoget av mig)

Fart missbrukare
Goffen Administratör
7 juni 2008 · 2 974 Inlägg

kovamies skrev:

Kesler skrev:
Dom e fega..de vill istället visa upp sin uniformsmanlighet genom att haffa folk dom klarar av..kastade en ölburk på polisbilens tak när jag tog studenten för nån dag sen å herrejävlar vilket liv det blev..3 snutar flyger på mig, å slänger in mig i bilen å kaxiga uta helvete..löjligt är det rätta ordet (även om de va omoget av mig)

hm jag hade nog också blivit sne ifall nån slängde saker på min bil tongue  sen behöver man ju inte överreagera som snutarna gjorde

Frågan är om han nånsin slänger en ölburk på en polisbil igen, och svaret på det är att det inte är troligt. Vilket då va ett lyckat ingripande från poliserna.....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Tommy_P
7 juni 2008 · 396 Inlägg

Goffen skrev:

kovamies skrev:

Kesler skrev:
Dom e fega..de vill istället visa upp sin uniformsmanlighet genom att haffa folk dom klarar av..kastade en ölburk på polisbilens tak när jag tog studenten för nån dag sen å herrejävlar vilket liv det blev..3 snutar flyger på mig, å slänger in mig i bilen å kaxiga uta helvete..löjligt är det rätta ordet (även om de va omoget av mig)

hm jag hade nog också blivit sne ifall nån slängde saker på min bil tongue  sen behöver man ju inte överreagera som snutarna gjorde

Frågan är om han nånsin slänger en ölburk på en polisbil igen, och svaret på det är att det inte är troligt. Vilket då va ett lyckat ingripande från poliserna.....

öhm jag ser bara hur någon  utvecklat ett polishat? skulle tro att det beror på något.

Phaetoon
7 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Man brukar ju säga att det är bra att jobba förebyggande och att ta hand om alla små brott.
Men att prioritera bort dom grova brott ska man väl ändå inte göra?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
9c1 Smed
7 juni 2008 · 8 Inlägg

Att dom slängde in dig i bilen när du kastade en ölburk på deras tak är väl knappast särskilt konstigt?
Det är ju samtidigt inte polisernas fel att de "bara haffar småförbrytare", de får ju inte göra hur som helst enligt reglementet. Att ta egna initiativ är inte riktigt lika bra inom polisyrket som inom mekanikerbranschen eller liknande. Undrar hur Sverige hade sett ut utan polisen. Sen kan jag givetvis tycka att det är urlöjligt av dom att vara så noggranna när det handlar om så låga hastigheter.

BMW 328ci 1996, ögonstenen --- Chevrolet Blazer 1974, till salu --- BMW 520i 1994, till salu --- Chevrolet Caprice 1991, såld --- Mitsubichi Lancer GLXI 1991, DÖD --- Nissan Micra 1995, DÖD --- Volvo 740 GLE 1988, såld.
blacken
7 juni 2008 ·

Må så vara att en del snutar är lite "petiga" i onödan. Dom har svårt för talesättet "att sätta kikaren för det blinda ögat", som är ganska så nödvändigt i vårat samhälle med dess "smått" idiotiska lagar och regler.
Men att hälla bärs eller slänga ölburkar på länsman och hans fordon, då är man bara totalt korkad..

dahboy
7 juni 2008 · 1 002 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Tog studenten i tordags.. hällde öl på deras vindruta, glada blev dom ej men dom visste inte vem de hade vart o vi va 25pers i klassen tongue lätt o hitta då. Ja tycker då inte att dom gör bra jobb, tar bara fast s.k. små förbrytare. Men å andra sidan kanske hårdare lagar o regler fått ordning på de hela smile Politiker, Ha Ha Ha

Fan va tuff man kan vara.. Hälla bärs på en polisbil, och sen gömma sig..! Dags att växa upp kanske.?
Du är ju lite kaxig nu, men de skulle vart kul å sätt dig om polisen dragit in dig i bilen.. Då hade de nog blivit lite blött i byxan din.

Senast redigerat av dahboy (7 juni 2008)

...
Kesler
7 juni 2008 · 3 650 Inlägg

Har inget emot poliser, men vafan lite "bus" tillhör ju studenten..fullt med flak i hela stan, tror knappast att de som jag gjorde va de värsta dom vart med om.. dom överreagerade enligt mig och många andra..sen va man ju dragen också, skitsamma, de e mkt man gör på fyllan som man inte borde wink fan va många som hackar på mig för en sån sak haha, när ni själva e ute å busar med bilarna å river upp gräsmattor å ritar sträck i gatan tongue ge er big_smile

dahboy
7 juni 2008 · 1 002 Inlägg

Kesler skrev:
Har inget emot poliser, men vafan lite "bus" tillhör ju studenten..fullt med flak i hela stan, tror knappast att de som jag gjorde va de värsta dom vart med om.. dom överreagerade enligt mig och många andra..sen va man ju dragen också, skitsamma, de e mkt man gör på fyllan som man inte borde wink fan va många som hackar på mig för en sån sak haha, när ni själva e ute å busar med bilarna å river upp gräsmattor å ritar sträck i gatan tongue ge er big_smile

Vad skulle du göra med den personen som kastade nått på din bil.?

...
blacken
7 juni 2008 ·

Kesler skrev:
Har inget emot poliser, men vafan lite "bus" tillhör ju studenten..fullt med flak i hela stan, tror knappast att de som jag gjorde va de värsta dom vart med om.. dom överreagerade enligt mig och många andra..sen va man ju dragen också, skitsamma, de e mkt man gör på fyllan som man inte borde wink fan va många som hackar på mig för en sån sak haha, när ni själva e ute å busar med bilarna å river upp gräsmattor å ritar sträck i gatan tongue ge er big_smile

Klart att man ska ha lite "bus" när man är ung och full, men att tracka länsman då ÄR man korkad och BER om det som händer en.  Är man så dålig på att hanter en fylla då ska man inte kröka. Och att sedan gnälla och beklaga sig över att länsman har flätat till en efter ett dylikt stunt, då är man extra korkad..

Senast redigerat av blacken (7 juni 2008)

Kesler
7 juni 2008 · 3 650 Inlägg

dahboy skrev:

Kesler skrev:
Har inget emot poliser, men vafan lite "bus" tillhör ju studenten..fullt med flak i hela stan, tror knappast att de som jag gjorde va de värsta dom vart med om.. dom överreagerade enligt mig och många andra..sen va man ju dragen också, skitsamma, de e mkt man gör på fyllan som man inte borde wink fan va många som hackar på mig för en sån sak haha, när ni själva e ute å busar med bilarna å river upp gräsmattor å ritar sträck i gatan tongue ge er big_smile

Vad skulle du göra med den personen som kastade nått på din bil.?

behöver jag änns svara på den frågan..
okej..alla har kommit fram till att jag e korkad big_smile nu kan vi lägga ner det här ämnet..

Senast redigerat av Kesler (7 juni 2008)

Meanstreaker
7 juni 2008 · 119 Inlägg

Det känns jävligt fånigt när snutarna jagar fortkörare på motorvägen och tar någon som ligger något över tillåtenhastighet. Något som underminerar poliskårens anseende är det faktum att de inte åker ut och tar upp anmälningar som de anser är ringa. Har man haft inbrott i sin bil eller bostad och snutarna ber en ringa försäkringsbolaget blir man ju inte lite less. Man vill ju känna att man har dem på sin sida när man blivit utsatt för något, inte bara bli avspisad på telefon och en månad senare få hem ett brev om att förundersökningen lagts ner... Men stå längs med vägarna har de tid med!

dahboy
7 juni 2008 · 1 002 Inlägg

Kesler skrev:

dahboy skrev:

Kesler skrev:
Har inget emot poliser, men vafan lite "bus" tillhör ju studenten..fullt med flak i hela stan, tror knappast att de som jag gjorde va de värsta dom vart med om.. dom överreagerade enligt mig och många andra..sen va man ju dragen också, skitsamma, de e mkt man gör på fyllan som man inte borde wink fan va många som hackar på mig för en sån sak haha, när ni själva e ute å busar med bilarna å river upp gräsmattor å ritar sträck i gatan tongue ge er big_smile

Vad skulle du göra med den personen som kastade nått på din bil.?

behöver jag änns svara på den frågan..

men varför kastar du nått på nån annans bil då.?

håller för övrigt med dig "blacken"..

...
joonte_ got stance?
7 juni 2008 · 546 Inlägg

nu ska vi inte klaga på poliserna. Hur många har inte någon gång jagat en moppe. Det är ju skitkul.
nä, skämt åsido prioritera riktiga brott som våldtäkter, mord, narkotika m.m. Jag menar samtidigt som en polis stoppar en bilförare i stockholm så sitter det ungdomar bara några kvarter ifrån dom och röker hasch. felprioritering eller vad tycker ni

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Kesler
7 juni 2008 · 3 650 Inlägg

dahboy skrev:

Kesler skrev:

dahboy skrev:

Vad skulle du göra med den personen som kastade nått på din bil.?

behöver jag änns svara på den frågan..

men varför kastar du nått på nån annans bil då.?

håller för övrigt med dig "blacken"..

ja du de kan jag tyvärr inte svara på.. vrf gjorde du saker du inte borde ha gjort..lite samma sak..skulle dock aldrig kasta nåt på en privatpersons bil..

dahboy
7 juni 2008 · 1 002 Inlägg

Kesler skrev:

dahboy skrev:

Kesler skrev:

behöver jag änns svara på den frågan..

men varför kastar du nått på nån annans bil då.?

håller för övrigt med dig "blacken"..

ja du de kan jag tyvärr inte svara på.. vrf gjorde du saker du inte borde ha gjort..lite samma sak..skulle dock aldrig kasta nåt på en privatpersons bil..

testa att tänka lite nästa gång. och klaga inte på polisen för att dom agerade helt rätt..
vad ser du för skillnad på att kasta nått på en firma ägd bil och en privat persons.?

...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang