Skulle ut i garaget och skruva idag. Men möttes av ett ofrivilligt poolparty så blev städning/räddning av det som fanns i garaget haha. Skruvade lite också, men var lite blött så tröttnade fort
Går en å brevid garaget, och den ligger BRA högt upp i nivå, över garage-golvet, så har nog stigit genom brunnen i golvet som vi försökte lägga igen tidigare.. Undra när det går ner igen haha
Var ut till garaget idag! Fick börja med att ringa dit fastighetsägaren igen och han hade med en pump idag, så vi pumpade ut det vatten som gick nu, i sommar ska pumpen byggas ner i golvet och vi ska gå igenom resten av garaget också. Jag började lite idag med att hänga dit grenrör, turbo osv för att jag kände för det haha! Sen skruvade jag mest av avklippta slangar, tog bort massa saker för att inspektera resten av motorn, det ser helt okej ut lär jag säga. Skulle haft tag på ett svänghjul nu.
När jag kom till garaget idag så hade jag som mål att ta av lådan och titta om den passade, att få lite gjort på S2an och göra av gammelmotorn på något lämpligt ställe.
Mycket skit med åren, har varit lite oljeläckage vid nån slang tidigare och vevhusventilationen var helt slut ett tag, det syns
Plockar av lådan, inga problem över huvud taget.
Syskonen!
Men gamla lådan från AEB motorn passade tyvärr inte på AAN motorn.
AEB till vänster och AAN till höger.
Närmare bild på hålbilden till växellådan på AEB-motorn.
Börjar med den pinsamma delen först, fick dit lådan ändå haha! Trodde inte den gick dit men det gick ju bara jag pallade upp den lite och vinklade den (vilket jag inte lyckades med förra gången).
Sen bytte jag spridarna mellan S2an och den här motorn då jag håller på att återställer S2an till original. Så nu sitter det Bosch 465cc spridare på denna motor.
Och tittar vi i motorrummet på S2an så har vi ju ett alternativ på hur kylaren skulle kunna sitta i A4an, för att få lite mer sleeperstuk på den. Det blir däremot inte lika lätt att flytta bak vikten då. Svårt att bestämma sig!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"