hehe det rekordet kommer förmodligen min polare o sopa sopa mattan med, visser ligen bygger han på en 5:a men kommer förhoppningsvis o landa på rätt sida av 1000 hk sträcket med lite marginal! Han heter Leifh här på garaget! och han kommer garanterat inte att mappa sin bil hos autotech! e det någon mer än jag som tänkt på att de flessta autotech mappade bilarna skjuter flammor...... ett tecken på att de bilarna går rätt fett!
Hmmm, jaja Väldigt, väldigt många hårt trimmade bilar sjuter lågor. Det är inget för Autotech specifikt. Bättre gå för fett än för magert ska väl också tilläggas.
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
kollar man på de flesta bilarna som e mappade på tex sqr trollspeed mm går mycket renare! jag jämför min o polarens s70 som gruskigt fett i jämförelse!
Okej. Per Johansson som jobbade och mappade alla bilar på Trollspeed, jobbar på Autotech nu. Så det är nog inte att räkna med några flammor från Johannes bil i sommar då
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Att de har safe mappat kan bero på att om de kör på macksoppa så kan man räkna med jäkligt ojämn kvalité. Ena veckan är den si och andra veckan nått helt annat. Enbart riktig race soppa kan man mappa fullt ut utan att riskera tokras.
med tanke på hur mycket tid o kunnande han lägger ner sammt en jäkla massa pengar, o skall till läggas att han stressar aldrig vid motorbygge, han har fått hem sina egen designade stakar från carrillo nu, han har bara väntat på dem i ca 2 år eller nått:P men tror stenhårt på att han spränger tusen hk utan problem.
men sj klart e det klock o plockar ur så mycket ur en 1,8 det skall de ha creds för!
bara tillbaka med det där med flammor...hehe tycker det e kul:P men en annan kompis har mappat sin 2,0T s40 bytte till en turbo från en t4 o mappade om han har la effekt på ca 250 kanske o till o med den skjuter ass hell! men men vi alla har olioka uppfattningar.... o det skall vi vara glada för, annars hade vi juh inte haft nått o disskutera:)
Finns det på allvar någon här som tror att om man tar två exakt likadana bilar med enda skillnaden att den ena är fwd och den andra rwd, så kör fwd ifrån rwd bilen? Med exakt lika bilar menas lika motor, lika utväxling i lådan, lika slutväxel, lika vikt, lika däck och körd optimalt. I så fall skulle de kanske börja med fwd i F1 och top fuel. Enda anledningen till att biltillverkare bygger fwd bilar är att det är billigare både att utveckla och att producera.