Era tabbar när ni byggt billjud...

Lindberg88
26 oktober 2008 · 1 418 Inlägg

mit största misstag var när jag köpte en gas bas, fy fan vilken skit!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
evilaudio
26 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Lindberg88 skrev:
mit största misstag var när jag köpte en gas bas, fy fan vilken skit!

för att??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
skyen maskinförare
26 oktober 2008 · 125 Inlägg

brände ett steg för någon vecka sen... sad

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)
Nissan Skyline R33 GTS25T "team underground racing" (1995)
evilaudio
26 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

listan kan göras LÅNG.. men de ju av misstagen man lär sig bäst smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lozinmust "Unloaded"
26 oktober 2008 · 1 557 Inlägg

Nej nu jävlar fåre va nog med "Mina 12 stycken GAS-12or är skitbra mannen, fast nu är de skit, nej de är skitbra" ;P roll

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
evilaudio
26 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

Mechanimal skrev:
Nej nu jävlar fåre va nog med "Mina 12 stycken GAS-12or är skitbra mannen, fast nu är de skit, nej de är skitbra" ;P roll

ja undrar bara varför han tycker så... tongue   för till 95% så e de "monterings/handhavande fel" som gör att folk blir missnöjda me sina saker.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Lonefox Bad music kills good sound
26 oktober 2008 · 7 241 Inlägg

evilaudio skrev:
listan kan göras LÅNG.. men de ju av misstagen man lär sig bäst smile

*Sitter tyst och nickar instämmande*

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
PineappleBoy
23 maj 2009 · 19 Inlägg

Roundcube skrev:
första gången jag kopplade steg gick jag runt och kollade på allt i 40 min och undrade varför steget inte startade.. hade glömt remoten big_smile

haha gjorde samma sak ! loltongue

Hoonas Dieselpower!
23 maj 2009 · 534 Inlägg

Har inte lyckats med en tabbe än (;

ftaube
23 maj 2009 · 75 Inlägg

Satte skruvmejseln rätt i en JBL högtalare när jag skulle skruva dit den, surt men lagade med lim...

Volvo XC90 "Familje SÄPO" (2010)
Frissan
23 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Min tabbe just nu är att mina halvljus och min ABS har slutat funka när jag bytte till grövre kablar till steget :S

Senast redigerat av Softis (23 maj 2009)

Booyakasha!
Freddah850 Elektriker
23 maj 2009 · 139 Inlägg

evilaudio skrev:

Lindberg88 skrev:
mit största misstag var när jag köpte en gas bas, fy fan vilken skit!

för att??

HAHA! dagens, nae veckans roligaste wink

En riktig volvo är bakhjulsdriven!
Volvo Amazon "Amazonen" (1966)
Volvo 145 "Nyförvärvet" (1971)
MIKK0 Designer.
23 maj 2009 · 1 260 Inlägg

Lindberg88 skrev:
mit största misstag var när jag köpte en gas bas, fy fan vilken skit!

Låter mer som att ditt största misstag är att inte ha installerat ordentligt wink

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
camaro67 Meister
23 maj 2009 · 6 763 Inlägg

Värsta är väll att jag inte har skruvat dit 6-9:orna så de kan ligga lite snett ibland. Sen va de inte så kul att få stereon i knät när jag satte volvon i diket men de var ju inte jag som hade satt dit

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Milliway Visionär
23 maj 2009 · 59 Inlägg

Jag körde en skruvmejsel genom konen på en bas för några år sedan. Sen har jag glömt av att montera i säkringen i strömkablaget vid ett par tillfällen vilket vollat lite huvudbry och felsökning.

DJchaoz
23 maj 2009 · 181 Inlägg

MIKK0 skrev:

Lindberg88 skrev:
mit största misstag var när jag köpte en gas bas, fy fan vilken skit!

Låter mer som att ditt största misstag är att inte ha installerat ordentligt wink

Det är det säkerligen, Och som det sades innan det är OFTAST felet. Men ändå kul här på forumen att det försvaras friskt när det är gas eller tjaa vilket märke som helst. men MDS det håller man bara kallt med på. Ojaa det är skit. Går INTE att göra nåt bra med o bla bla..

Jag har haft det i bil för ett antal år sen och jag var skitnöjd.. inte fått det bedömt, men som sagt inga missljud o bra dunk. Bra ljud hade jag från framsystemet med.. Men som sagt, var inga färdiglådor o jag skruva inte bara ditt högtalarna i dörren o trodde det skulle vara bra heller.. Sen klart att man kan ha haft otur. O denna person KANSKE inte haft tur med sitt köp, eller nåt. han motiverade inget(mer för att fixa bråk väl). Jag motiverar när jag dissar(inte ofta jag gör det dock ) smile

Förresten för att skriva nåt om den gamla topic.. En hel del misstag har man gjort i sina yngre dagar.. Också satt skruvdragare i bas tex.. Hade för brått o ville dunka.. hehe ahhh den ungdomen big_smile

Innan jag intresserade mig för att lära mig lite så drog jag bara alla kablar jag behövde på det enklaste viset jag kunde. ofta tillsammans hehe.. (ca 16 år var man nog...) lät jääättebra.. eller inte big_smile

Senast redigerat av DJchaoz (23 maj 2009)

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
BudgetDunkaren Osponsrad
23 maj 2009 · 1 631 Inlägg

Racso skrev:

Peter_A skrev:
har lärt mig att skruva fast baslådor å skit när man ska köra fort å sladda.. det steget fick sig en kyss idag när mina rockford p3or (utåtvända) typ kastades över steget och imot bakluckan haha.. fin fin buckla i det nu:)

Känner igen det där .


http://www1.garaget.org/gallery/archive/25265/432027_xk6nlp.jpg
Man ska sätta fast baslådan .

Jag känner igen det med:) Hade en Pioneer 12:a med magneten utåt. Hade sladdat runt dagen innan utan att lådan satt fast utan att den rörde sig en mm, dagen efter står jag stilla i en korsning och skall svänga vänster, dunk dunk dunk smack i rutan. Inget skoj va det.. Fick massa roliga kommentarer från sambon..

(Jag lånade din bild Rasco hoppas det inte gjorde ngt men såg ungefär likadant ut)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
almadeus
23 maj 2009 · 215 Inlägg

Räknat i både mm & cm och tagit för givet att allt varit cm. Blir lite knasig baslåda då big_smile

Senast redigerat av Punti (23 maj 2009)

BMW 330 turbo "drifting" (1991)
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 maj 2009 · 4 529 Inlägg

hade lagt ner ca 10 tim på att plocka ur all inredning i mercan o dragit alla kablar mycket bra
så lägger man steget löst bak mot baslådan
så glömmer man bort att de ligger löst så ut o sladda lite så blev de helt plötsligt tyst om lådan
steget hade åkt ner på sidan i bagagen och pinnarna i lågnivåkablarna hade gått av i steget lol
så var bara å skruva isär steget och pilla ur dom ^^

Widowmaker
24 maj 2009 · 1 112 Inlägg

Ingen som lyckats borra hål i bensin tanken när man skall dra fast baslådan i golvet?

Senast redigerat av Widowmaker (24 maj 2009)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang