3831
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 mars 2013
jahapp, då var årets premiärtur avklarad, förgicks av ett flertal väl tilltagna fula ord innan kopplingsjäveln som tagit fast behagade släppa och kärringputter med fötterna ute över diverse envisa istäckta partier. men när man väl kom ut på asfalten och fick spisen varm så lyfte framhjulet lika snällt som alltid, låt våren börja!!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Administratör
2 981 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Jag rullade in min i vardagsrummet idag..... sad

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/859574_10151347559882963_619198676_o.jpg

En kopp av den svarta såsen...

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 mars 2013
Goffen skrev:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ … 8676_o.jpg

om jag gör det tror jag kärringen skulle skriva in mig på psyket, kul att se att nån får iaf  big_smile

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
8 mars 2013
TS_quattro skrev:
jahapp, då var årets premiärtur avklarad, förgicks av ett flertal väl tilltagna fula ord innan kopplingsjäveln som tagit fast behagade släppa och kärringputter med fötterna ute över diverse envisa istäckta partier. men när man väl kom ut på asfalten och fick spisen varm så lyfte framhjulet lika snällt som alltid, låt våren börja!!

Vad kör du för olja?

Min koppling fastnade i kyla efter stillestånd med förut men det försvann när jag bytte till 10W/40 delsyntet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
2 981 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
plankan skrev:
Både tvättade hojen och var ute en runda:
http://forumbilder.se/CDKTF/1varen-008.jpg

Vägarna var snustorrar så jag kunne inte motstå det tongue

Det där ser ut som min gamla pärla ! Jag hade exakt en sån för mååånga årsen! smile Men det kan väl inte vara den kan det?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 mars 2013
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:

Vad kör du för olja?

Min koppling fastnade i kyla efter stillestånd med förut men det försvann när jag bytte till 10W/40 delsyntet.

Servad på mascot i Nässjö så gissar på 20w50, så det är inte omöjligt att det jävlas mindre med tunnare smörj, kör du på biltema "grön"?

Numera leg. grusligist!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 mars 2013
TS_quattro skrev:
Goffen skrev:

om jag gör det tror jag kärringen skulle skriva in mig på psyket, kul att se att nån får iaf  big_smile

Toffel kallas det big_smile

Autotech

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 mars 2013
Busgrabb skrev:
TS_quattro skrev:
Goffen skrev:

Toffel kallas det big_smile

Nu ska du inte va sån!  big_smile

Numera leg. grusligist!

Bilmekaniker
805 Inlägg
9 mars 2013
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:

Vad kör du för olja?

Vad har du för hoj?
Jag rekommenderar alltid Motul oljor. Håller hög kvalite och brukar inte klydda med kopplingarna på hojjar.
Kör själv Motul 5100, rekommenderat det till många alla har varit nöjda.

Smålänning
7 887 Inlägg
9 mars 2013
AnesN skrev:
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:

Vad kör du för olja?

Vad har du för hoj?
Jag rekommenderar alltid Motul oljor. Håller hög kvalite och brukar inte klydda med kopplingarna på hojjar.

Yamaha XT660R.

Minns inte vad årets olja heter, hade inte tillräckligt hemma så åkte till närmaste lördagsöppna MC-handlare och köpte. Men brukar köra på Castrol GPX 10w/40.

Nu finns inte handlaren jag brukar köpa den av längre dock, så inte omöjligt att det blir biltemas nästa år, har bara läst gott om den i min motor. Den jag köpte iår va dyr som fan.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bilmekaniker
805 Inlägg
9 mars 2013
twin_cam skrev:
AnesN skrev:
twin_cam skrev:

Vad kör du för olja?

Vad har du för hoj?

Yamaha XT660R.

Minns inte vad årets olja heter, hade inte tillräckligt hemma så åkte till närmaste lördagsöppna MC-handlare och köpte. Men brukar köra på Castrol GPX 10w/40.

Nu finns inte handlaren jag brukar köpa den av längre dock, så inte omöjligt att det blir biltemas nästa år, har bara läst gott om den i min motor. Den jag köpte iår va dyr som fan.

kollade lite på google, motul 5100 är bra till din hoj också, som till alla andra också. Skippa biltema, kopplingen slirar osv och dem håller ingen hög  kvalite på något. Priset är oralevent körde Castrol i många år på mina Fordon bytte dock till Motul, fungerar bättre.
Om du är intresserad kan jag ordna 4L motul 5100 med oljefilter till din hoj för ca 450kr med frakt.

Administratör
2 981 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Jag skulle aldrig sätta nått ifrån biltema på min hoj vissa grejjer dom har är ok men bara precis godkännt borde finnas andra oljor till bra pris som heter nått man känner igen...!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 mars 2013
Kollade närmare på oljan som är i min cykel nu, Valvoline 20W50, funkar nog fint sommartid, men när det kryper ner nånstans under 10-15 grader så får man en del strul med att kopplingen tar fast vid stillestånd samt ett visst rassel från kamkedjan vid kallstart....

Numera leg. grusligist!

324 Inlägg
9 mars 2013
Min pärla. Ingen väghoj kanske, men kul leksak i skogen smile
http://i48.tinypic.com/a0kmdf.jpg

77 Inlägg
Administratör
2 981 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
20w50 är som du säger ingen vinterolja men man måste ju inte slänga sig på biltema bara för det finns ju 5-40 10-40 osv i div olika andra fabrikat läste du om han på sporthoj som körde 100mil med sina biltema belägg och sen gick dom på järnet o sabbade skivorna..?

Administratör
2 981 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Grekooz skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260887-quot-Wangan-meet-quot-6-7-i-Sk%E5ne-Japansk-bil-mc-tr%E4ff!

Vi som ska köra mc till wangan meet iår, skriv upp er! wink

Hade varit roligt men det är ju en bit o åka för en träff... smile

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 mars 2013
Goffen skrev:
20w50 är som du säger ingen vinterolja men man måste ju inte slänga sig på biltema bara för det finns ju 5-40 10-40 osv i div olika andra fabrikat läste du om han på sporthoj som körde 100mil med sina biltema belägg och sen gick dom på järnet o sabbade skivorna..?

nä det var inte så jag menade, vet bara att många kör sina stånkor på just biltemas 10w40 delsyntet, var därför jag frågade  smile

edit: har alltid varit petig med oljorna i mina cyklar, crossarna körde jag alltid med mobil 1 racing 2T, svindyr men den luktade iaf gott  big_smile
Senast redigerat av TS_quattro (9 mars 2013)

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
9 mars 2013
Goffen skrev:

Nä häller vanligtvis inte biltemaolja i min heller, brukar köpa oljefilter och olja på samma ställe.
Även om bromsbelägg och olja inte är samma sak. Att jag nämde det beror helt enkelt på att deras olja verkar funka riktigt bra just i Yamahastånkan att döma av de som provat.

Kan inte fatta varför ÅF envisas med att hälla 20W/50 i vattenkylda hojar, mascot gjorde det i min också när jag hade den inne hos dom, trots att jag sa till dom att den står i kallgarage och jag garanterat kommer köra när det är minusgrader.
Servar själv nu, ingen raketforskning direkt och alla kontrollpunkter står i instruktionsboken och finns original verkstadshandböcker att ladda ner.

Min går betydligt bättre med 10W/40 än 20W/50. Höll på att gå riktigt illa hösten -11 när jag skulle flytta hojen till nya garaget och det va minus 7 och hojen stack iväg när jag la i 1:an. I gammel-suzukin från 78 som är luftkyld har jag dock 20W/50, men en luftkyld går varmare, och i den beckar konstigt nog inte kopplingen fast i kyla av det.

Administratör
2 981 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
Min har inte hellet beckat igen kopplingen när jag haft min i garaget med 20w50olja men jag antar att mascot köper 20w50 på fat o häller i alla hojjar lixom vi häller longlife i alla bilar på jobbet oavsett motor.. men kör10w olja av känt märke så borde det funka sen !

Sök