3059
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Administratör
2 981 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
666_Beast skrev:
Några tips vid påbörjan av övningskörning? Ska väl börja så fort vintern släpper tag i mars -april.

Skaffa MÅNGA handledare ! Bra att ha många att välja på när nån är bakfull nån får inte åka ut för sin fru osv.... smile

En kopp av den svarta såsen...

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 november 2013
Goffen skrev:
666_Beast skrev:
Några tips vid påbörjan av övningskörning? Ska väl börja så fort vintern släpper tag i mars -april.

Skaffa MÅNGA handledare ! Bra att ha många att välja på när nån är bakfull nån får inte åka ut för sin fru osv.... smile

Kan inte mer än instämma! Jag hade 2, den ena jobbade alltid och den andra va alltid sjuk... Då blir det inte mycket köra!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
4 november 2013
666_Beast skrev:

har du egen hoj ? smile kör isåfall mycket hemma och öva på konbanorna ! det är där man behöver lägga den mesta tiden. Trafikdelen behövs ingen vidare träning i de flesta fall, lite sunt förnuft bra

1 863 Inlägg
5 november 2013
Goffen skrev:
666_Beast skrev:

Efter mycket letande har jag fått tag på en handledare. Känner inte många som har mc kort.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 863 Inlägg
5 november 2013
CHEEVA skrev:
666_Beast skrev:

har du egen hoj ? smile kör isåfall mycket hemma och öva på konbanorna ! det är där man behöver lägga den mesta tiden. Trafikdelen behövs ingen vidare träning i de flesta fall, lite sunt förnuft bra

Köpte hoj för en månad sen som bara väntar på att bli körd. Intensivkurs inbokad v 15, 11 timmar konbana och 5 timmar trafik.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
5 november 2013
666_Beast skrev:
CHEEVA skrev:
666_Beast skrev:

Köpte hoj för en månad sen som bara väntar på att bli körd. Intensivkurs inbokad v 15, 11 timmar konbana och 5 timmar trafik.

det ska du klara dig fint på smile körde själv 9,3 timmar dvs 7 lektioner  totalt.
Senast redigerat av CHEEVA (5 november 2013)

1 863 Inlägg
5 november 2013
CHEEVA skrev:
666_Beast skrev:
CHEEVA skrev:

det ska du klara dig fint på smile körde själv 10 timmar totalt.

Hade du kört något innan? Eller var du helt nybörjare? Jag har bara kört moped, så det är den enda erfarenhet av två hjul jag har.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
5 november 2013
666_Beast skrev:
CHEEVA skrev:
666_Beast skrev:

det ska du klara dig fint på smile körde själv 10 timmar totalt.

Hade du kört något innan? Eller var du helt nybörjare? Jag har bara kört moped, så det är den enda erfarenhet av två hjul jag har.

hade kört ca 500mil hoj innan utan kort... men tror inte det var till speciellt mycket hjälp faktiskt, lärde mig enormt mycket under körkortstiden. Risk utbildningarna var enligt mig kanon båda två smile

2 174 Inlägg
5 november 2013
666_Beast skrev:
Goffen skrev:
666_Beast skrev:

Efter mycket letande har jag fått tag på en handledare. Känner inte många som har mc kort.

jag hade ingen handledare, körde 4 lektioner. Som sagt sunt förnuft och lite balans är allt som krävs. Köra på egen hoj hemma kan ställa till det om körskolan har en helt annan maskin då har du lärt dig din hemma...Vi körde bmw offroad på skolan, skit bra maskin och köra upp med, som en moped!

Administratör
2 981 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
Direkt när ni fått erat körkort ska ni boka en SMC kurs för där lära ni er hantera mcn på ett helt annat sätt än på körskolan... Går inte i ord förklara hur bra det är!

2 174 Inlägg
5 november 2013
Goffen skrev:
Direkt när ni fått erat körkort ska ni boka en SMC kurs för där lära ni er hantera mcn på ett helt annat sätt än på körskolan... Går inte i ord förklara hur bra det är!

fast 4 timmar på risk 2an fick mig och hantera situationer på ett annat sätt, jävla bra utbildning. Man är rätt mör plåga hoj i några timmar.

Administratör
2 981 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
Fick du lära dig skrapa knä på risk2an? I rest my case... smile Nä det får man inte på en smc kurs heller men jag tycker du ska gå en kurs ändå "försäkringen gäller i dom flesta fall" och sen återkomma vilket du tyckte va bäst. ! smile

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
5 november 2013
Goffen skrev:

ska boka en till våren smile

23 Inlägg
19 november 2013
Tips på bra SMC-kurser runtom i värmland? Behöver man boka långt före? Pris? Ett å samma företag i hela sverige osv?

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se

Administratör
2 981 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
Först måste du bli medlem i SMC "bra på en massa olika sätt" sen tittar du på https://www2.svmc.se/school  kan tänka mig att gelleråsen borde vara hyffsat nära? Alla kurser är inte släppta än så det kan komma några fler. 1 bli medlem 2 boka en kurs dom allra flesta kurser smc har tar slut så ju fortare du bokar ju större är chansen att du får komma med.. !

Administratör
2 981 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
Hjulgranen är klar CHECK !

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1479541_10151833939737963_1521728243_n.jpg

Saabifierad
2 031 Inlägg
10 december 2013
Haha schysst^^

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

KHRacing
10 december 2013
Fredag - samling strax innan kl 18.00 på Nilssons MC på Väla Köpcentrum i Helsingborg för Luciakortege genom HBG !. ställs endast in vid halka, ej kyla.

412 Inlägg
10 december 2013
KHRacing skrev:
Fredag - samling strax innan kl 18.00 på Nilssons MC på Väla Köpcentrum i Helsingborg för Luciakortege genom HBG !. ställs endast in vid halka, ej kyla.

Då är det AW med jobb tyvärr. Hade gärna hängt med annars smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 december 2013
Goffen skrev:
Hjulgranen är klar CHECK !

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ … 8243_n.jpg

Stilig gran!

Sök