Ja, man svänger åt motsatt håll mot vad styret säger så att säga, fysikens konstiga lagar Detta låter självfallet väldigt konstigt i de flestas öron och därför förstår de flesta inte det hela, men för att svänga fort med en hoj måste man använda sig av motstyrning, därför är det väldigt viktigt att vara införstådd i motstyrning.
Andvänder själv alltid motstyrning när man leker lite..Tycker körskolan ska lära ut vad motstyrning är för något..
Vadå använder motstyrning när du leker? Kan du vara snäll och förklara hur du gör när du inte "leker", förutsatt att du inte kör <30km/h
Det går att styra utan motstyrning, men det är inte särskilt effektivt
Snarare att du tror att du lyckas få motorcykeln att luta genom att enbart använda kroppen som vikt. Du (alla som inte vet vad motstyr är) tänker nog bara inte på att du faktiskt rör på styret, även om det är otroligt lite!
Ända sättet att "säkert" (alltså inte röra styret) är att inte hålla alls i det, som när man cyklar:p Och jag skulle inte rekommendera någon att göra det i lite högre hastigheter i kurvorna, visst byta körfält på motorvägen och sådant går ju...
Det går att styra utan motstyrning, men det är inte särskilt effektivt
Snarare att du tror att du lyckas få motorcykeln att luta genom att enbart använda kroppen som vikt. Du (alla som inte vet vad motstyr är) tänker nog bara inte på att du faktiskt rör på styret, även om det är otroligt lite!
Ända sättet att "säkert" (alltså inte röra styret) är att inte hålla alls i det, som när man cyklar:p Och jag skulle inte rekommendera någon att göra det i lite högre hastigheter i kurvorna, visst byta körfält på motorvägen och sådant går ju...
Jag kan dedär rätt bra, jag vet hur min hoj svänger i över 100 utan att man håller i styret, det går men de får inte svänga speciellt mkt Jag sa bara att det går att svänga utan motstyrning men det är fan inte effektivt
Körde 125a förra året, en honda nsr. Nu är våren påväg och uppkörningen för mellan närmar sig med stormsteg Kommer glida runt på den lilla svarta pluppen i mitten, endast 6kw Lite vinterförvaring..
Polaren har ju en 96a cbr som du har med V&H slipon låter riktigt gött. Det skumma är bara när man kör hanns hoj så slår den ju av vid 12k rpm nånting "rödmarkering" det är ju då min hojj börjar dra riktigt friskt upp till nästan 18k rpm
Då man inte fyller 18 förens i oktober och mopeden är såld för att man har tråttnat på den. så har man blivit mycket sugen på att ha en motorcykel att glida runt med i sommar. Då till min fråga, Hur mycket kostar det att ta ett lättmc körkort (A1) ? och är det värt kostnaderna?
Körde 125a förra året, en honda nsr. Nu är våren påväg och uppkörningen för mellan närmar sig med stormsteg Kommer glida runt på den lilla svarta pluppen i mitten, endast 6kw http://www1.garaget.org/gallery/archive/80815/605920_sey1db.jpg Lite vinterförvaring..
Hoppas verkligen du inte kör husan strypt.
Dom mår inte bra av att köras så. Bessade min med slipon och fulleffekt förra året utan anmärkning.
Då man inte fyller 18 förens i oktober och mopeden är såld för att man har tråttnat på den. så har man blivit mycket sugen på att ha en motorcykel att glida runt med i sommar. Då till min fråga, Hur mycket kostar det att ta ett lättmc körkort (A1) ? och är det värt kostnaderna?
Tack på förhand. / Pontus
Antar att du vet att den frågan inte går att svara på, och att du bara spelar dum?