2491
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

blacken
13 april 2009
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:
http://www.hondamc.com/images/models/20 … 9_w800.jpg

Mums. Ska iväg och provköra hur det är med nya ABS-bromsar.

Hoppas att man inte blir för imponerad, då är ju saken klar.

Går inte bli impad av ABS på en sporthoj, de vore ju som att bli impad av en rollator big_smile

lollol Veckans bästa!..

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 april 2009
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:

Går inte bli impad av ABS på en sporthoj, de vore ju som att bli impad av en rollator big_smile

Tror knappast att det är en nackdel på den körningen man utövar på en sportigare hoj.
Troligen kommer man aldrig behöva det för den delen smile

Undrar om det är så avancerat system så att man in ska kunna ställa upp den på framhjulet eller om det bara är abs så att inte hjulen låser sig.

Men om man inte ska bli imponerad av det, vad ska man då skylla på för att berättiga ett byte? tongue
För en nybörjare som är intresserad av en redan fulländad hojmodell som inte genomgått nå större förändringar så är ju detta ett stort steg lol

Det här med webshop på hojar kan ju inte vara nån större framgång.
Hittar inte knappen för att pruta priset eller fraktkostnad big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/623527_22chjb.jpg
Senast redigerat av Martin 9-3 (14 april 2009)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kanon..
1 473 Inlägg
14 april 2009
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:

Tror knappast att det är en nackdel på den körningen man utövar på en sportigare hoj.
Troligen kommer man aldrig behöva det för den delen smile

Undrar om det är så avancerat system så att man in ska kunna ställa upp den på framhjulet eller om det bara är abs så att inte hjulen låser sig.

Men om man inte ska bli imponerad av det, vad ska man då skylla på för att berättiga ett byte? tongue
För en nybörjare som är intresserad av en redan fulländad hojmodell som inte genomgått nå större förändringar så är ju detta ett stort steg lol

Det här med webshop på hojar kan ju inte vara nån större framgång.
Hittar inte knappen för att pruta priset eller fraktkostnad big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/623527_22chjb.jpg

Du kan såklart fortfarande göra en stoppie eftersom man aldrig låser upp hjulet då.
Skulle systemet gå in så tidigt skulle iaf inte jag sätta mig på den hojen då det skulle innebära noll bromsverkan big_smile

o varför ens byta upp sig när det är i stort sett samma hoj?

Administratör
2 990 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
sant bättre o byta upp sig till en yamaha R6 ! Då får man rediga grejjer !

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
14 april 2009
Bättre att lära sig hantera den hojen man har innan man byter...

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 april 2009
leksak skrev:
Du kan såklart fortfarande göra en stoppie eftersom man aldrig låser upp hjulet då.
Skulle systemet gå in så tidigt skulle iaf inte jag sätta mig på den hojen då det skulle innebära noll bromsverkan big_smile

Tänkte om det är så pass avancerat att den känner av om bromsverkan blir för stor så att bakhjulet är på väg att lätta. Är väl snarare där som folk skulle ha nytta av bromssystem i nödsituationer.

Men då är ju kravet att det ska gå att koppla ur när man är på humör.
Skulle vara kul att testa iaf.

Kan ju vara idé att kolla om man får ner priset på rent köp.
Är lite intresserad av en vägreggad Raptor. Toppskick och utrustad med div godis och dubbla uppsättningar däck mm. Han kan tänka sig byta maskin rakt av. Har varit sugen på sådan länge och skulle få ge 90-100 för att få en i det skicket med de tillbehören annars. Vad är hojen värd 70-75kkr? Inte annat än att man blev sugen.

Kanon..
1 473 Inlägg
14 april 2009
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:

Tänkte om det är så pass avancerat att den känner av om bromsverkan blir för stor så att bakhjulet är på väg att lätta. Är väl snarare där som folk skulle ha nytta av bromssystem i nödsituationer.

Men då är ju kravet att det ska gå att koppla ur när man är på humör.
Skulle vara kul att testa iaf.

Kan ju vara idé att kolla om man får ner priset på rent köp.
Är lite intresserad av en vägreggad Raptor. Toppskick och utrustad med div godis och dubbla uppsättningar däck mm. Han kan tänka sig byta maskin rakt av. Har varit sugen på sådan länge och skulle få ge 90-100 för att få en i det skicket med de tillbehören annars. Vad är hojen värd 70-75kkr? Inte annat än att man blev sugen.

Att bakhjulet lättar är nog inget problem vid panikbromsning, problemet är att man bromsar för hårt så att hjulet låser upp sig, det är nog snarare det ABSen är till för att förhindra.

Sen finns det såklart personer som troligen skulle krasha bara pga paniken när bakhjulet lättar men det är ju en annan sak big_smile

Men som sagt, man låser aldrig upp framhjulet vid stoppie, det är nog nästan snarare så att ABSen kan underlätta att göra stoppie iom att man inte behöver dosera bromsverkan själv på samma sätt...

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 april 2009
Goffen skrev:

Neeej smile R1, Ninja ZX-10R , Hayabusa 1300R , GSX-R1000, CBR1000RR . Då har man bytt upp sig big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 april 2009
Någon som vet nått vackert i SPORT-väg för en 18 åring? vill ta kortet.. Alltså Max 34 hk.. hmm
Finns det ens någonting? Elr ska man verkligen orka vänta tills man är 21.. Jag är 17 just nu.

Sjukt sugen på att köra på två hjul, hade en cross en gång i tiden.. hmm
Hatar att det är 21 år, men kan förstå det också. Vissa kör med körkortet och inte tänker på vad dom håller på med.

Eller Supermotard kan vara jävligt nice också.. Cross/Enduro liknande då.
Senast redigerat av ExXtr3me (14 april 2009)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

"Unloaded"
1 557 Inlägg
14 april 2009
Skaffa en lätt 250cc sporthoj och krossa 1000cc-hojarna så fort det svänger smile

"When innovation meets passion!"

SQ
1 343 Inlägg
14 april 2009
min kompis tog kortet när han va 18 å körde mellan mc 600cc stryp 34hk i 2 år, sen får man juh tung när man är 20.. då har du sparat in ett år iaf smile så har du chans å råd, ta nu smile

Ljudnörd!

Administratör
2 990 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
ExXtr3me skrev:
Goffen skrev:

Neeej smile R1, Ninja ZX-10R , Hayabusa 1300R , GSX-R1000, CBR1000RR . Då har man bytt upp sig big_smile

Så säger dom flesta newbies. För det första byter man upp sig oavsett så fort man köper en yamaha smile
För det andra som nån sa skaffa en lättare hoj i början så har man inga som helst problem att hänga med literhojjarna i svängarna obs gäller inte newbies dom kör ihjäl sig direCKt !

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 april 2009
Goffen skrev:
ExXtr3me skrev:
Goffen skrev:

Så säger dom flesta newbies. För det första byter man upp sig oavsett så fort man köper en yamaha smile
För det andra som nån sa skaffa en lättare hoj i början så har man inga som helst problem att hänga med literhojjarna i svängarna obs gäller inte newbies dom kör ihjäl sig direCKt !

Hehe.

Hela sju år i rad har Honda kört hem totalsegern i den prestigeladdade World Supersport Champion serien för 600-kubikare. Åren 2002 till 2008 i obruten svit. Imponerande!

Få modeller har fått så många utmärkelser som Hondas CBR600RR. Den valdes till årets hoj av brittiska Bike Magazine, den vann en stor test i den tyska tidningen Motorrad och placerade sig överst på pallen när Skandinaviska Bike betygsatte marknadens Supersport-klass. Den blev vinnare i Supersport 600 VM

Sen vem behöver 1000cc egentligen? 600cc ligger inte efter på banan.

Men skulle mycket väl kunna tänka mig köra Yamaha. Men av kunnigt och opartiskt folk man frågat själv mellan 600RR eller R6 så har Hondan alltid fått bättre lovord i alla lägen.

Administratör
2 990 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Mjae  på bana vinner inte RRen.... men R6an anses för extreme på landsväg..... Jag körde käringen 24mil bakpå min igår och det va ingen av oss som gnällde..... för extreme my ass....

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 april 2009
Lardi skrev:
min kompis tog kortet när han va 18 å körde mellan mc 600cc stryp 34hk i 2 år, sen får man juh tung när man är 20.. då har du sparat in ett år iaf smile så har du chans å råd, ta nu smile

Okej, kan man strypa hur mycket som helst på en hoj? tänkte om man kan strypa en R6a tex.. har 130hk org.. Funkar det? möjligtvis blir de kanske ingen rolig körning men ändå :p

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Administratör
2 990 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Går att strypa R6an i alla fall har sett dom som gjort det fråga mig inte hur dock.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 april 2009
http://www.mckompaniet.se/

till vänster står det strypsatser 25kw... 1500 kr bara, inte så farligt..

men då är frågan, kommer hojen att gå bra då eller? tänkte en 600CC..
isf, kanske det är nått att satsa på ju smile då behöver man bara lirka fram lite pengar smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 april 2009
"Vad jag vet så försäkrar nästan alla bolag på full effekt, eftersom dom förstår att ingen åker runt med strypningar i hojen som surar ner den totalt."

taget ifrån Sporthoj.se..

Surar ner den totalt? alltså, vad är det man gör egentligen?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

blacken
14 april 2009
ExXtr3me skrev:
"Vad jag vet så försäkrar nästan alla bolag på full effekt, eftersom dom förstår att ingen åker runt med strypningar i hojen som surar ner den totalt."

Ett sätt är att dom begränsar trottelutslaget .

Kanon..
1 473 Inlägg
14 april 2009
ExXtr3me skrev:

Finns olika sätt att strypa effekten, men tänk dig själv att dricka milkshake genom ett sugrör jämfört med utan..

Mitt tips är att köpa en supermotard.
Det är jävligt mkt billigare o du har jävla mer roligt på en sån än en strypt sporthoj.

Sök