2614
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 april 2009
Kanske ska köpa nått klenare till att börja med iallafall..
Kollar man på youtube, så går dom inte alls bra. Emot vad dom gör orginal..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kanon..
1 473 Inlägg
14 april 2009
ExXtr3me skrev:
Kanske ska köpa nått klenare till att börja med iallafall..
Kollar man på youtube, så går dom inte alls bra. Emot vad dom gör orginal..

Nä, en 600 har ju all effekt på de högre varven, en trottelstopp gör ju att man inte kan varva nåt o då har man varken vrid eller effekt.
Lik förbannat betalar man försäkring för fulleffekt så de blir dyrt.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 april 2009
Jo, stämmer.

Tänkte till att börja med...  Yzf 125cc, eller ninja 250R? Kan det vara nått. Att börja med?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kanon..
1 473 Inlägg
14 april 2009
ExXtr3me skrev:
Jo, stämmer.

Tänkte till att börja med...  Yzf 125cc, eller ninja 250R? Kan det vara nått. Att börja med?

En 125 kan man inte åka runt på när man e 18 tongue
En 250R funkar helt klart..

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 april 2009
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:
Jo, stämmer.

Ofc, ska den trimmas OM det blir en 125.. tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
14 april 2009
Imorgon ska ja försöka få liv i mitt skrälle efter jobbet ! big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Kanon..
1 473 Inlägg
14 april 2009
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:
Jo, stämmer.

Köp en aprilia om du ska ha 125cc isf..

blacken
14 april 2009
ExXtr3me skrev:
Jo, stämmer.

Nej det är det inte. Att skaffa sig en övermotoriserad och chassiemässigt sett underdimensionerad hoj är inte "optimalt" ifall man är grön på det hela. Att ha den vassaste hojen är inte det som gäller, utan att se och förstå dess själ är viktigare. Det är inte hur fort en hoj går som gäller utan det är känslan av hojåkandet som är. Upplevelsen är inte synonym med farten utan det är "resan" så att säga.

Prova en LS 650 eller en 400:a typ GSX 400 F eller även Yamaha har attraktiva 400:or som är och ger en klart godkänd upplevelse..

Kanon..
1 473 Inlägg
15 april 2009
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:
Jo, stämmer.

http://www.blocket.se/vi/20542355.htm?ca=8_s dendär skulle nog jag satsat på.
426orna ska va ruggigt driftsäkra o bra hojar...

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 april 2009
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:

oj, såg ball ut ju big_smile Hur mkt power har dom? Var väger dom? så att man får ut effekt vikt.. får ju inte överstiga.. 0.16KW/kg.. 0.2176 hk/kg.

motorcykel som har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kanon..
1 473 Inlägg
15 april 2009
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:

oj, såg ball ut ju big_smile Hur mkt power har dom? Var väger dom? så att man får ut effekt vikt.. får ju inte överstiga.. 0.16KW/kg.. 0.2176 hk/kg.

motorcykel som har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg.

Orginal e väl runt 40 hästar så de e väl lite mkt men just dendär va ju mellanreggad.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 april 2009
blacken skrev:
ExXtr3me skrev:
Jo, stämmer.

Nej det är det inte. Att skaffa sig en övermotoriserad och chassiemässigt sett underdimensionerad hoj är inte "optimalt" ifall man är grön på det hela. Att ha den vassaste hojen är inte det som gäller, utan att se och förstå dess själ är viktigare. Det är inte hur fort en hoj går som gäller utan det är känslan av hojåkandet som är. Upplevelsen är inte synonym med farten utan det är "resan" så att säga.

Prova en LS 650 eller en 400:a typ GSX 400 F eller även Yamaha har attraktiva 400:or som är och ger en klart godkänd upplevelse..

Nu vet jag inte vad du menade, Men

Jo, stämmer och tänkte till att börja med, ska inte sitta ihop :p
inte samma mening. utan tänkte börja med nått svagare. tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 april 2009
leksak skrev:
ExXtr3me skrev:
leksak skrev:

Orginal e väl runt 40 hästar så de e väl lite mkt men just dendär va ju mellanreggad.

Okej, Men det där kanske kan vara nått att börja med smile har kört cross och moppe sen typ 6-7 år, så det är väl typ lite över 10 år..
Tar man det lugnt i början så går det nog smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

blacken
15 april 2009
ExXtr3me skrev:
blacken skrev:
ExXtr3me skrev:
Jo, stämmer.

Nu vet jag inte vad du menade, Men

Jo, stämmer och tänkte till att börja med, ska inte sitta ihop :p
inte samma mening. utan tänkte börja med nått svagare. tongue

Vad jag syftade på var sen s:k "körupplevelsen" med att köra hoj. Fullständigt omöjligt att försöka att förklara i en text, men prova en LS 650 eller en GSX 400 f eller liknade och kör med dom några mil i fall du har möjlighet till det. Att satsa på en 125:a eller en 250 av valfri kvalisort kan vara kul till en början, men efter ett tag så kommer dom att bli "tråkiga", speciellt om man har den både till vardags och långturer.

Där så spelar kubiken en "viss" roll, även att dom större knarrarna är mera "hoj" så att säga inverkar en hel del på "körupplevelsen". Jag har kört "lite" olika hojar under årens lopp och dom som har "bitit" sig fast i mest minnet var en Trajja ifrån tidigt 70 tal och riksdagens GSX 400 visserligen så var dom inga dräpare, men vilken totalupplevelse dom gav. Dom gav mig mera än min nuvarande knarr (okej den är kul den med, men inte samma "glädje" liksom).  Jag och riksdagen är rörande överens om att GSX 400:an gav oss mest i form av "körupplevelse"..

Att köra hoj är inte att vara värst, eller ha den grymmaste knarren på byn, utan mera vad ger hojen mig när jag är ute och kör? kan den levera mig denna däringa frihetskänslan att få känna mig fri ett tag i detta överstyrda samhälle. denna dära grymma kontakten med allt omkring mig, vinden som sveper över mig i ett grymt kurvparti, att kunna höra insekterna i diket när man glider omkring i grönsakerna, osv,osv..

Förstås också, att få känna på en vansinnig radfyra som bara vrålar ut sin kraft när man går ur en böj samt " ventilerar" trottlarna/gasspjällen, och som skickar iväg en på ett ofattbart sätt, hör också dit.. big_smile
Senast redigerat av blacken (15 april 2009)

Administratör
2 990 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
CBR 600 F 91-99 typ...

En kopp av den svarta såsen...

Sleeper
3 084 Inlägg
15 april 2009
Är ju lättare att köra en hoj mer kubik än en med liten kubik oftast har mer att vri"d" med smile. behöver inte varva och hålla på växla så mycket, blir en snajsigare ritt då.
Är väl ingen skriven lag till er pekapåare men oftast är det så.

minst 600cc hoj säger då jag. Stirra dig inte blind på kubiken heller en 1000cc kan vara bra mycket mer lättkörd än 600:orna. Kanske du märkt eftersom om du gått från mindre till större cross, den blir bekvämare att köra.

För att ta en fråga till er som kör sporthoj och både kört 600:an och 1000cc, har hört ganska många säga att 1000cc är lättare att köra än 600:orna själv har jag ingen uppfattning för har bara kört en R1:a
Senast redigerat av Sushikocken (15 april 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

9 108 Inlägg
15 april 2009
Köp 750, lagom kompromiss smile

Nytt bakdäck på min nu och tvätt, service, garaget-klistermärken och framförallt går den som den ska smile Körde 35 mil Vänersborg-Helsingborg i helgen och imorgon blir det att ta hojen till skolan för första gången. Faan så nice.

Kanon..
1 473 Inlägg
15 april 2009
Sushikocken skrev:
Är ju lättare att köra en hoj mer kubik än en med liten kubik oftast har mer att vri"d" med smile. behöver inte varva och hålla på växla så mycket, blir en snajsigare ritt då.

minst 600cc hoj säger då jag. Stirra dig inte blind på kubiken heller en 1000cc kan vara bra mycket mer lättkörd än 600:orna. Kanske du märkt eftersom om du gått från mindre till större cross, den blir bekvämare att köra.

För att ta en fråga till er som kör sporthoj och både kört 600:an och 1000cc, har hört ganska många säga att 1000cc är lättare att köra än 600:orna själv har jag ingen uppfattning för har bara kört en R1:a

Ptja på en 1000cc kan du ju ligga på vilken växel som helst i stort sett o dra iväg utan nå problem.
Det kan man dock även göra på en 600cc men utan samma ork o acc i maskinen.
Som endel vill påstå tex att man måste peta ner ett par tre växlar när man ska köra om en långtradare är bullshit, det går finemang att ligga på 6an i 90 o dra om en långtradare betydligt fortare än vad man gör med bil utan att växla ner nåt.

Själv väljer jag änsålänge 600cc alla dagar i veckan, 1000cc är tråkigt.

blacken
15 april 2009
leksak skrev:
Sushikocken skrev:

Ptja på en 1000cc kan du ju ligga på vilken växel som helst i stort sett o dra iväg utan nå problem.
Det kan man dock även göra på en 600cc men utan samma ork o acc i maskinen.
Som endel vill påstå tex att man måste peta ner ett par tre växlar när man ska köra om en långtradare är bullshit, det går finemang att ligga på 6an i 90 o dra om en långtradare betydligt fortare än vad man gör med bil utan att växla ner nåt.

Själv väljer jag änsålänge 600cc alla dagar i veckan, 1000cc är tråkigt.

Mja, en GSX 1000-R är ju inte att spotta på heller eller "tråkig". Och med en riksdag på knarren med tillhörande packning, så är en GSX 1150 också att föredra framför en 600..

398 Inlägg
15 april 2009
Varför inte köpa en gammal suzuki gsx550e? dom är ju billiga i försäkring och samtidigt roliga!

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

Sök