4594
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Avstängd
424 Inlägg
20 augusti 2009
2pac skrev:
Hej
Undrar ifall någon erfaren vet vad som kan tänkas vara fel på min hoj!
Varje gång jag gasar fort så låter det konstigt i avgasröret samt mc;n saktar ner sig istället för att köra fort.Detta händer endast när jag gasar fort!
Ni som vet vad problemet kan vara kan gärna pm;a mig
Tack!

Vad är det för hoj? cc, bränslesystem, årsmodell?

team Svineri. Volvos under construction.

Med.lem
3 759 Inlägg
20 augusti 2009
turbo5a skrev:
2pac skrev:
Hej
Varje gång jag gasar fort så låter det konstigt i avgasröret samt mc;n saktar ner sig istället för att köra fort.Detta händer endast när jag gasar fort!
Tack!

Ja, det frågade jag med... nyss.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med lem
1 127 Inlägg
20 augusti 2009
Synd att jag inte tänkte på att filma, för rök gjorde det!

http://img232.imageshack.us/img232/765/dsc00041tzl.jpg

Fegranden på nya bakdäcket åkte bort igårkväll. wink Aldrig kört så fort i en rondell förut, gick att lägga ner duktigt. Men lite läskigt med brunnslock m.m.

Med.lem
3 759 Inlägg
20 augusti 2009
H3dlund skrev:

Fegranden på nya bakdäcket åkte bort igårkväll. wink Aldrig kört så fort i en rondell förut, gick att lägga ner duktigt. Men lite läskigt med brunnslock m.m.

Det ska slå gnistror från fotpinnarna wink
Det är sjukt jävla obehagligt i början, men när man väl är där och skaver så är det så härligt!

Med.lem
3 759 Inlägg
20 augusti 2009
2pac skrev:
turbo5a skrev:
2pac skrev:
Hej
Tack!

Det är en honda cbr 600cc 97:a och bränslesystem är Insprutning men är inte riktigt säkert på det!

Sätter min högra sidospelgel på att det är 4x förgasare..

Låter som dom flödar över, ta ner och rengör förgasarna.
Helst i ultraljudstvätt, men tryckluft funkar.
Senast redigerat av Mr_EmCom (20 augusti 2009)

321 Inlägg
21 augusti 2009
Du har förgasare!!!!!!
Kolla förgasarna som sagt!

blacken
21 augusti 2009
Turbo_Erik skrev:
Tidigt imorse blev jag och en polare vittne till en mycket tragisk mc olycka..
Vi låg och körde i 50 km/h och blev omkörda av en kille på mc i ungefär 150-160 blås, vad vi uppskattade det till. Ungefär 250 meter från det han körde om oss så är en korsning. Vi såg att han närmade sig korsningen och han hade rött. Men han bromsade inte, då kommer en taxi från höger ut i korsningen (taxin hade grönt ljus) och då small det.. Mc:n snuddade fronten på taxin, varav den flög loss och mc:n åkte iväg till vänster in i vägräcket. Och killen på mc:n flög rakt in i en stolpe rakt fram..
Vi larmade sos och jag gick fram för att kolla om killen lever.. jag konstaterade att han andas och fick order av en läkare på telefonen att sätta mig på knä bakom killen och fixera hans huvud mellan mina lår
och att hålla honom still.. Han rörde sig inte alls. han lät lite och var svättig i ansiktet. Det kom en ambulanshelikopter och körde han till karolinska sjukhuset.. Han var riktigt illa skadad... Jag hoppas nu bara att han överlever... Kände bara för att skriva av mig lite... MVH Erik

Var det den hojen som stod på statoil Dalvägen?..

blacken
21 augusti 2009
2pac skrev:
Mr_EmCom skrev:
2pac skrev:

Det är en honda cbr 600cc 97:a och bränslesystem är Insprutning men är inte riktigt säkert på det!

Sätter min högra sidospelgel på att det är 4x förgasare..

Låter som dom flödar över, ta ner och rengör förgasarna.
Helst i ultraljudstvätt, men tryckluft funkar.

Det kan nog stämma ,ska kolla upp det imorgon!
Tack

Glutta på nålsätena, eller tätningarna till sätena i förgasarhuset, alt flottörnivån. Men troligast så släpper den soppa pga skit i nålventilerna..

526 Inlägg
22 augusti 2009
blacken skrev:
Turbo_Erik skrev:
Tidigt imorse blev jag och en polare vittne till en mycket tragisk mc olycka..
Vi låg och körde i 50 km/h och blev omkörda av en kille på mc i ungefär 150-160 blås, vad vi uppskattade det till. Ungefär 250 meter från det han körde om oss så är en korsning. Vi såg att han närmade sig korsningen och han hade rött. Men han bromsade inte, då kommer en taxi från höger ut i korsningen (taxin hade grönt ljus) och då small det.. Mc:n snuddade fronten på taxin, varav den flög loss och mc:n åkte iväg till vänster in i vägräcket. Och killen på mc:n flög rakt in i en stolpe rakt fram..
Vi larmade sos och jag gick fram för att kolla om killen lever.. jag konstaterade att han andas och fick order av en läkare på telefonen att sätta mig på knä bakom killen och fixera hans huvud mellan mina lår
och att hålla honom still.. Han rörde sig inte alls. han lät lite och var svättig i ansiktet. Det kom en ambulanshelikopter och körde han till karolinska sjukhuset.. Han var riktigt illa skadad... Jag hoppas nu bara att han överlever... Kände bara för att skriva av mig lite... MVH Erik

Var det den hojen som stod på statoil Dalvägen?..

Nej, det kan det inte ha varit...
Olyckan inträffade vit t korsningen vid beijer.. Och mc:n bärgades nog bort till verkstaden eller nått..

Var en ktm

Med lem
1 127 Inlägg
22 augusti 2009
Mr_EmCom skrev:
H3dlund skrev:

Det är sjukt jävla obehagligt i början, men när man väl är där och skaver så är det så härligt!

Fotpinnarna får bli nästa mål då! wink Är lite sugen att testa på bana med motarden, så som körningen börjar bli på gata nu känns inge vidare i längden. big_smile

Med.lem
3 759 Inlägg
22 augusti 2009
H3dlund skrev:
Mr_EmCom skrev:
H3dlund skrev:

Fotpinnarna får bli nästa mål då! wink Är lite sugen att testa på bana med motarden, så som körningen börjar bli på gata nu känns inge vidare i längden. big_smile

Kom till Örebro, vi har sveriges ända motardbana smile

Oseriös Aktör
592 Inlägg
22 augusti 2009
falloutboy skrev:
TCG skrev:
falloutboy skrev:
Ni som kört mc i Norge... Är polisen kinkiga om man kommer med annat system än original avgas? Så man inte får ställa hojjen och gå för att det låter för mycket.

Funderar på en dagstur till vårt grannland innan säsongen är över. smile

Avgassystemet hade inte jag oroat mig för. Däremot att köra för snabbt, 8000.- NOK i böter och/eller fängelse är något som håller mig borta från Norge om det inte gäller jobb.

Får se om jag vågar chansa och åka över gränsen smile
Körde  i Finland för några veckor sen och de är rätt hårda om man kör för fort de med. De har iaf tidigare velat ha pengar på plats, annars är det bara att gå hem.

så ska de va

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Kanon..
1 473 Inlägg
22 augusti 2009
Mr_EmCom skrev:
H3dlund skrev:
Mr_EmCom skrev:

mjaaeeee

Med.lem
3 759 Inlägg
22 augusti 2009
leksak skrev:
Mr_EmCom skrev:
H3dlund skrev:

mjaaeeee

Kanske är dåligt uppdaterad. Men det är väll den ända banan i Sverige som är byggd ändast för Supermotard i åtanke?

Kanon..
1 473 Inlägg
22 augusti 2009
Mr_EmCom skrev:
leksak skrev:
Mr_EmCom skrev:

mjaaeeee

Kanske är dåligt uppdaterad. Men det är väll den ända banan i Sverige som är byggd ändast för Supermotard i åtanke?

Lite dålig koll jag me förvisso, men botkyrka har väl en bland annat?

Bilmekaniker
274 Inlägg
23 augusti 2009
detta kanske har tagits upp förut här men orkar inte leta genom hela tråden... ungefär vad ligger en försäkring på på en super motard? har tänkt mig de som första hoj, då jag bara hört gott om dom och gillar de stuket

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Allansson
23 augusti 2009
Har en fråga angående motorolja. Köpte för ett tag sedan olja till min gamla motorcykel. Tänkte att det började bli dags att byta. Köpte då mineralolja utan att vara helt säker på vad det var i innan. När jag kom hem visade det sig att det var semisyntet. Vågar jag byta till mineralolja eller är det risk att det börjar läcka.
Motorcykeln är en Yamaha 400 från 82.

Med.lem
3 759 Inlägg
23 augusti 2009
Fredrik89 skrev:
detta kanske har tagits upp förut här men orkar inte leta genom hela tråden... ungefär vad ligger en försäkring på på en super motard? har tänkt mig de som första hoj, då jag bara hört gott om dom och gillar de stuket

Husaberg och KTM är reggade på löjligt lite effekt, så dessa brukar vara billiga.

Bilmekaniker
274 Inlägg
23 augusti 2009
Mr_EmCom skrev:
Fredrik89 skrev:

Husaberg och KTM är reggade på löjligt lite effekt, så dessa brukar vara billiga.

ok, låter bra big_smile kollat mycke på husa... men tack för svaret

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
24 augusti 2009
Allansson skrev:
Har en fråga angående motorolja. Köpte för ett tag sedan olja till min gamla motorcykel. Tänkte att det började bli dags att byta. Köpte då mineralolja utan att vara helt säker på vad det var i innan. När jag kom hem visade det sig att det var semisyntet. Vågar jag byta till mineralolja eller är det risk att det börjar läcka.
Motorcykeln är en Yamaha 400 från 82.

Jag skulle aldrig byta ner mig till mineralolja om det är del-/helsyntet i en motor.
Åk och byt i butiken där du köpte oljan.

Jag kör på delsyntet även i min gamla Volvo från -88 som gått över 40.000mil.

Sök