2000
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Muttley
27 april 2010
Urkas skrev:
Men shit, vad ska ni med dom där superdupersporthojjarna till egentligen? På körskolan kör jag en Suzuki Bandit 650 iaf och den ska enligt vad jag hittade på google göra 0-100 på tre sekunder och toppa runt 240 eller nåt sånt. NÄR behöver man ens i närheten av mer än det? tongue

vad ska du med en bandit 650? den toppar ju över 200, hur ofta har man nytta av det;)
Lika bra att köra 125 smile man kör oftast aldrig fortare än 120-130 på knixxiga vägar ändå.

Smaken är som baken.smile

varför kör  gubbarna 1100-2000 cc ??? känns rätt onödigt smile

945 Inlägg
27 april 2010
H3dlund skrev:
Urkas skrev:
Men shit, vad ska ni med dom där superdupersporthojjarna till egentligen? På körskolan kör jag en Suzuki Bandit 650 iaf och den ska enligt vad jag hittade på google göra 0-100 på tre sekunder och toppa runt 240 eller nåt sånt. NÄR behöver man ens i närheten av mer än det? tongue

Inget slår adrenalin! Men en sporthoj får smisk av vissa större "glidare" 0-100 utan några större problem, inte många som klarar av köra 0-100 på de tider som anges.

Jag kör ej sporthoj men 660cc motard, har löjligt kul så länge det svänger eller är lite mindre vägar iaf. Testade en sväng med nya hjälmkameran jag skaffat, fick med fin omkörning av en polare haha. När framhjulet åkte i backen visa mätaren 165 blås. tongue

http://img96.imageshack.us/img96/282/sn … 191504.jpg

Ska fixa nått bra program att regidera hd-film med så får jag lägga upp nån liten rulle.

Lägg gärna upp fler liknande bilder. Gillar vad ja ser!

Muttley
27 april 2010
Bjare skrev:
TCG skrev:
Bjare skrev:
Har fortfarande ingen aning om effekten och motorstorleken inom dom olika modellerna. smile
Snabbläste bara hans sign och såg cylvolymen där.
Men en känsla säger mig att minimum är 900cc. R6 är alltså lägre? Då är den utesluten!

Vi försöker låta bli att trada skit när vi kan hålla oss till ämnet. smile

Det är ganska enkelt faktiskt. smile Siffran är antal deciliter på motorn, oavsett märke. smile
R före/efter beteckningen brukar betyda sport-/supersport alltså med kåpor.
R6 = Sporthoj 600cc
R1 = Sporthoj 1000cc
ZX-9R = Sporthoj 900cc
ZX-10R = Sporthoj 1000cc
ZX-12R = Sporttouring 1000cc

Tack för all information och ännu mer tack för listan.  smile
Med risk för att verka tjatig, nu utgår jag ifrån att hela din lista är hojjar för Under 40.000:-
eftersom det var så som jag uttryckte mig i första inlägget. Har en känsla av att du missade det. roll

För att undvika mopedkänsla så tänker jag stirra mig helt blind på effekt och Delvis snygghet.
Med det sagt så förväntar jag mig gasres när jag passerat 50knyck.

Hur kom jag nu in på detta, har tittat på massa filmer från youtube och det är rätt många som inte orkar.
Vissa försöker men slår ner rätt snabbt igen. Närmare litern får det nog bli förslagsvis en 900.
Och nej, jag tänker inte slita i styret för att ehm... Få upp den. roll Nu skrattar ni va. smile

zx10R och zx12R är dyrare varianter, nyare modeller med.

RD350 kan du ju få gasres om du gasar på . så de handlar väl mer om din skicklighet på att köra på slangen. Jag kan inte köra på slangen därför försöker jag inte mig på de heller för jag har inte den skickligheten nu.

cbr 900 RR 97 har 135 hk. Sen 98 har jag för mig den blev en 140 hks motor.

00 blev de helt ny design och insprutning.

Men skulle jag vara dig skulle jag mer gå efter hur välskött den är. För ofta är R1 or från 98-99 säkert sjukt hårda körda. Så tittar du dig blind på att de är 150 pållar och bara du får upp den, så tror jag du kommer bli otroligt missnöjd.
Senast redigerat av tkd_rille (27 april 2010)

945 Inlägg
27 april 2010
tkd_rille skrev:
Bjare skrev:
TCG skrev:

Det är ganska enkelt faktiskt. smile Siffran är antal deciliter på motorn, oavsett märke. smile
R före/efter beteckningen brukar betyda sport-/supersport alltså med kåpor.
R6 = Sporthoj 600cc
R1 = Sporthoj 1000cc
ZX-9R = Sporthoj 900cc
ZX-10R = Sporthoj 1000cc
ZX-12R = Sporttouring 1000cc

Med risk för att verka tjatig, nu utgår jag ifrån att hela din lista är hojjar för Under 40.000:-
eftersom det var så som jag uttryckte mig i första inlägget. Har en känsla av att du missade det. roll

För att undvika mopedkänsla så tänker jag stirra mig helt blind på effekt och Delvis snygghet.

Hur kom jag nu in på detta, har tittat på massa filmer från youtube och det är rätt många som inte orkar.
Vissa försöker men slår ner rätt snabbt igen. Närmare litern får det nog bli förslagsvis en 900.
Och nej, jag tänker inte slita i styret för att ehm... Få upp den. roll Nu skrattar ni va. smile

RD350 kan du ju få gasres om du gasar på . så de handlar väl mer om din skicklighet på att köra på slangen. Jag kan inte köra på slangen därför försöker jag inte mig på de heller för jag har inte den skickligheten nu.

Men skulle jag vara dig skulle jag mer gå efter hur välskött den är. För ofta är R1 or från 98-99 säkert sjukt hårda körda. Så tittar du dig blind på att de är 150 pållar och bara du får upp den, så tror jag du kommer bli otroligt missnöjd.

Självklart har du väldigt rätt i det du säger.
Fireblade CBR 900RR verkar falla mig i smaken. Efter att ha provkört en nu för första gången
så kändes den väldigt lagom och gasres som jag frågade efter fanns där. Den är ju snygg också! smile

Sen är det kanske bara jag men det känns som att många ligger väldigt billigt just nu.
Själv tänkte jag satsa närmare 40K och väntade mig knappa resultat. Men det finns ju tusentals.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
27 april 2010
H3dlund skrev:
Inget slår adrenalin! Men en sporthoj får smisk av vissa större "glidare" 0-100 utan några större problem, inte många som klarar av köra 0-100 på de tider som anges.

Jag kör ej sporthoj men 660cc motard, har löjligt kul så länge det svänger eller är lite mindre vägar iaf. Testade en sväng med nya hjälmkameran jag skaffat, fick med fin omkörning av en polare haha. När framhjulet åkte i backen visa mätaren 165 blås. tongue

Ska fixa nått bra program att regidera hd-film med så får jag lägga upp nån liten rulle.

Ah, motard, nu börjar vi snacka. big_smile Men ja, lägg gärna upp lite stuff sen så man får se! big_smile

tkd_rille skrev:
Urkas skrev:

vad ska du med en bandit 650? den toppar ju över 200, hur ofta har man nytta av det;)
Lika bra att köra 125 smile man kör oftast aldrig fortare än 120-130 på knixxiga vägar ändå.

Vad jag ska med en bandit 650 till? Aadu, övningsköra på eftersom det är såna hojjar som körskolan bistår med. tongue
Men självklart, smaken är som baken, själv är jag mest kåt på en cross/motard så jag får svänga lite o så! tongue

Whine whine!

Med lem
1 127 Inlägg
27 april 2010
Fast vem vill ha ofrivilligt "gasres"? Finns väl ingen som helst fördel med. Inga större problem att poppa ut på bakhjulet ändå. tongue

Muttley
27 april 2010
Bjare skrev:
tkd_rille skrev:
Bjare skrev:

Fireblade CBR 900RR verkar falla mig i smaken. Efter att ha provkört en nu för första gången
så kändes den väldigt lagom och gasres som jag frågade efter fanns där. Den är ju snygg också! smile

Sen är det kanske bara jag men det känns som att många ligger väldigt billigt just nu.
Själv tänkte jag satsa närmare 40K och väntade mig knappa resultat. Men det finns ju tusentals.

Vad för årsmodell är de du var ute efter?. De före 00 ligger på 35 tusen, de som är dyrare är överpris om de inte följer med otroligt mycket delar.
Jag provade en 929 -00 tror de skulle ha 55 tusen för den, men den var i otroligt jävligt skick tickade nått fruktansvärt och inte ens originaldämparen följde med. Så ta med nån som verkligen kan hojjen.

cbr är otroligt härlig hoj, troligen bland de snällare RR modellerna.

Muttley
27 april 2010
Urkas skrev:
H3dlund skrev:

Ah, motard, nu börjar vi snacka. big_smile Men ja, lägg gärna upp lite stuff sen så man får se! big_smile

tkd_rille skrev:
Urkas skrev:

Vad jag ska med en bandit 650 till? Aadu, övningsköra på eftersom det är såna hojjar som körskolan bistår med. tongue
Men självklart, smaken är som baken, själv är jag mest kåt på en cross/motard så jag får svänga lite o så! tongue

Du får inte ens köra upp på en 650 till tung mc.
Sporthojjar är fränast big_smile

945 Inlägg
27 april 2010
tkd_rille skrev:
Bjare skrev:
tkd_rille skrev:

Vad för årsmodell är de du var ute efter?. De före 00 ligger på 35 tusen, de som är dyrare är överpris om de inte följer med otroligt mycket delar.
Jag provade en 929 -00 tror de skulle ha 55 tusen för den, men den var i otroligt jävligt skick tickade nått fruktansvärt och inte ens originaldämparen följde med. Så ta med nån som verkligen kan hojjen.

Mja att leta fel osv är nog inget ja har svårt för men varje motorfordon har sina punkter att kolla.
Troligtvis kommer ja göra ett inköp mellan årsmodell -97 till -01 helt beroende på.
Du är också Skåning va? Självklart kommer jag ha någon vanare hojjåkare med mig vid ett köp.

Muttley
27 april 2010
Bjare skrev:
tkd_rille skrev:
Bjare skrev:

Mja att leta fel osv är nog inget ja har svårt för men varje motorfordon har sina punkter att kolla.
Troligtvis kommer ja göra ett inköp mellan årsmodell -97 till -01 helt beroende på.
Du är också Skåning va? Självklart kommer jag ha någon vanare hojjåkare med mig vid ett köp.

Rätt okej årgångar att börja på. Titta ut nån hoj sen fråga på sporthoj.com de kan de mesta om vad som brukar vara problem där.
Jag köpte min 6 tusen billigare än vad de flesta låg på nätet, men obesiktigad och en packbox kass i framgaffeln smile så jag tjäna på de ändå så.
Japps är skåning med smile.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
27 april 2010
tkd_rille skrev:
Sporthojjar är fränast :D

Det där tycker jag låter lite konstigt? Den hojjen jag kör på körskolan är även den jag kommer få köra upp  med, alltså en 650cc för ett obegränsat körkort.
O sen enligt wikipedia är en tung mc en hoj på över 25kw, alltså har banditen passerat det en ganska bra bit med sina 56kw. :)

Whine whine!

Muttley
27 april 2010
Urkas skrev:
tkd_rille skrev:
Sporthojjar är fränast big_smile

Det där tycker jag låter lite konstigt? Den hojjen jag kör på körskolan är även den jag kommer få köra upp  med, alltså en 650cc för ett obegränsat körkort.
O sen enligt wikipedia är en tung mc en hoj på över 25kw, alltså har banditen passerat det en ganska bra bit med sina 56kw. smile

kör du upp med 650 cc och 56 kw , och lämnar fram regbeviset till vv gubben så kommer han underkänna dig direkt.

Behörighet A (obegränsad):

* Motorns slagvolym får inte understiga 700 cm³.
* Motorns effekt får inte understiga 35 kW.

Wikipedia suger. smile Och om inte banditen är uppborrad 50 cc så är den ej heller godkänd att köra upp med på vv smile

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
27 april 2010
Hm, verkar som du har rätt faktiskt! Man får antagligen skilja på vad som ÄR en tung mc och vad man måste KÖRA UPP med.

Hittade iaf det här på transportstyrelsens hemsida: http://www.korkortsportalen.se/jag-ska- … ov/Fordon/

Och sen kollade jag på körskolans hemsida också, och tydligen så har dom Bandit 700 också, fast jag aldrig fått köra sån än. Antagligen ganska lika hojjar, så lär väl inte vara nån större skillnad att köra sen.

Whine whine!

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
27 april 2010
Urkas skrev:
Hm, verkar som du har rätt faktiskt! Man får antagligen skilja på vad som ÄR en tung mc och vad man måste KÖRA UPP med.

Hittade iaf det här på transportstyrelsens hemsida: http://www.korkortsportalen.se/jag-ska- … ov/Fordon/

Och sen kollade jag på körskolans hemsida också, och tydligen så har dom Bandit 700 också, fast jag aldrig fått köra sån än. Antagligen ganska lika hojjar, så lär väl inte vara nån större skillnad att köra sen.

De flesta körskolor har uppborrade 650cc så att de är 701cc.
Lättkörda, billiga och godkända. Men tråkiga som satan. smile
Kompisen hyrde en sån av sin körskola för att köra upp. Jag fick köra den till Vägverket.
Gick från min Ninja till en 700cc. Haha, välkommen till mopedåldern! big_smile

Muttley
28 april 2010
Urkas skrev:

smile. tror de ska va så fortfarande hehe.
De är nog ingen direkt större skillnad på dem 2. förutom att de är nog jävligt tråkiga smile

945 Inlägg
28 april 2010
H3dlund skrev:
Klippte ihop filmen från hjälmkameran idag:

http://www.youtube.com/watch?v=YX4J8z2RaTA

förväntade mig bättre kvalitè när det faktiskt är HD men ja gillade filmen, lägg gärna upp fler.

inte som alla andra...
127 Inlägg
28 april 2010
Najs film! måste nog ut och skruva på motardhjulen på 525an känns det som!

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

Med lem
1 127 Inlägg
28 april 2010
Bjare skrev:
H3dlund skrev:

förväntade mig bättre kvalitè när det faktiskt är HD men ja gillade filmen, lägg gärna upp fler.

Sen är inte youtube värt att döma filmer då det komprimerar filmerna rätt ordentligt. Kör bara på 720p också, då det är den som lämpar sig bäst för filmning från hjälm. Mera vidvinkel.

Men ja klart, för 3k får man ingen "bra" hd kamera, sett till storlek och pris så är ju kvalitén grym.

Muttley
29 april 2010
H3dlund skrev:
Bjare skrev:
H3dlund skrev:

Sen är inte youtube värt att döma filmer då det komprimerar filmerna rätt ordentligt. Kör bara på 720p också, då det är den som lämpar sig bäst för filmning från hjälm. Mera vidvinkel.

Men ja klart, för 3k får man ingen "bra" hd kamera, sett till storlek och pris så är ju kvalitén grym.

Helt okej tyckte jag. Kör datorn via HD tv och de blev grymt smile

Sök