2138
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Kanon..
1 473 Inlägg
30 april 2010
Jaha, ingen mer här som ska på lägret i Örebro i helgen?
Blir en jävla massa motardåka...woopie..

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
30 april 2010
leksak skrev:

Blir SMC kurs på Kinnekulle denna helgen för min del. Ska bli kul att testa nya Ninjan på bana! big_smile
Bytte olja+filter, bakdäck, bromsbelägg fram och monterade högre kåpglas ikväll så nu hoppas jag att bankörningen går bra.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
30 april 2010
H3dlund skrev:
Klippte ihop filmen från hjälmkameran idag:

http://www.youtube.com/watch?v=YX4J8z2RaTA

Najsi najs! Lite avundsjuk blev man ju faktiskt! Men som dom skrev i kommentarerna där, vinkla upp kameran nästa gång. :)

Bjare skrev:
förväntade mig bättre kvalitè när det faktiskt är HD men ja gillade filmen, lägg gärna upp fler.

Upplösning och kvalité är inga synonymer. :P

Whine whine!

Kanon..
1 473 Inlägg
30 april 2010
TCG skrev:
leksak skrev:

Blir SMC kurs på Kinnekulle denna helgen för min del. Ska bli kul att testa nya Ninjan på bana! big_smile
Bytte olja+filter, bakdäck, bromsbelägg fram och monterade högre kåpglas ikväll så nu hoppas jag att bankörningen går bra.

Äckligt kul har vi haft idag iaf, köra motard på bana slår sporthoj på bana med en miljon hästlängder kan jag säga big_smile
Satans skoj att hoppa big_smile

963 Inlägg
1 maj 2010
leksak skrev:
TCG skrev:
leksak skrev:

Äckligt kul har vi haft idag iaf, köra motard på bana slår sporthoj på bana med en miljon hästlängder kan jag säga big_smile
Satans skoj att hoppa big_smile

Jag skulle gärna ha en offroad att leka med om pengarna fanns.

Fast denna helgens bankörningen är för att utbilda mig som förare då jag kör mest på allmän väg.

3 354 Inlägg
3 maj 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55885/920038_d7d2k8.jpg
snart dags att ut å åka i landet:P

dock utan kåpa, stör mer än den hjälper

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

827 Inlägg
16 maj 2010
tänkte serva crossen ida... men kan inte hitta några specs på hur mkt olja som ska i, vet att det ska stå på motorn nån stans.. men hittar fan inte.

har även kollat på nätet utan tur  =/

det e en Honda CR250 -98

tacksam för svar

Sleeper
3 084 Inlägg
16 maj 2010
Ja då klotade man hojjen in i sidan på en bil som inte höll väjningsplikt i korsning på 90 väg gubben såg mig inte så han körde ut 30 meter framför kanske. Fan så mycket man hann tänka tuta osv 14 meter svartstreck. AT:n klarade sig jävligt bra måste ju förstås få den nerskruvad men mosade hans bakdäck. Det sjuka var att jag klarade mig helt utan skador
Det värsta var att han stog still och körde ut mitt framför och han såg mig inte förrän jag tutade. Då var det försent

http://www.youtube.com/watch?v=yhZrjqb5WAA så var olyckan jag hann dock som sagt bromsa. Kunde lika gärna blivit så.
Senast redigerat av Sushikocken (16 maj 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

963 Inlägg
16 maj 2010
Sushikocken skrev:
Ja då klotade man hojjen in i sidan på en bil som inte höll väjningsplikt i korsning på 90 väg gubben såg mig inte så han körde ut 30 meter framför kanske. Fan så mycket man hann tänka tuta osv 14 meter svartstreck. AT:n klarade sig jävligt bra måste ju förstås få den nerskruvad men mosade hans bakdäck. Det sjuka var att jag klarade mig helt utan skador
Det värsta var att han stog still och körde ut mitt framför och han såg mig inte förrän jag tutade. Då var det försent

http://www.youtube.com/watch?v=yhZrjqb5WAA så var olyckan jag hann dock som sagt bromsa. Kunde lika gärna blivit så.

Fy fasen. sad Så jäkla trist med bilister som inte ser sig för. Jag råkade ut för liknande olycka förra året då en stillastående bil kör in i sidan på mig från en parkeringsplats vid sidan av vägen.

Man får vara glad så länge man klarar sig själv, hojar går att ersätta.
Klarade du dig alltså helt utan skador?

Med lem
1 127 Inlägg
16 maj 2010
Sushikocken skrev:

Tyvärr inget ovanligt att folk inte ser en när man åker hoj. sad Tar för vana att varje gång jag ser en bil i en korsning är det bara sakta ner och va beredd på att de åker ut. För säkert i 5 av 10 fall åker det ut.

Tur det gick såpass bra iaf.

Sleeper
3 084 Inlägg
16 maj 2010
TCG skrev:
Sushikocken skrev:

Fy fasen. sad Så jäkla trist med bilister som inte ser sig för. Jag råkade ut för liknande olycka förra året då en stillastående bil kör in i sidan på mig från en parkeringsplats vid sidan av vägen.

Man får vara glad så länge man klarar sig själv, hojar går att ersätta.
Klarade du dig alltså helt utan skador?

Ja det är ju tur man kört motocross annars hade det nog blivit betydligt värre.
Jo det är helt sjukt men jag känner inte ett piss man han förbereda sig på smällen. Jag fattar ju dock inte hur man inte kan se en Africa Twin för högre hoj finns ju inte. Sen satte jag på motorbågarna iförrgår för att jag tänkte sälja hojjen asap. Tänkte ju införskaffa en Busa. Men det var en jävla tur jag inte hade den igår, för då hade jag nog inte levt eller vart invalid idag.

Han stannade ju i korsningen så då tror man ju han har sett en. Men så kör man bara rakt ut.
Gubben var 75+. Lite ironiskt var dock att han fått ombesiktn på bromsbackarna. Tro om dem säger något om ett bakdäck som skevar inåt. tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

712 Inlägg
16 maj 2010
Tänkte jag skulle få tummen ur och köpa mig en första hoj. Har ju haft mc-kort väldigt länge men aldrig kommit till skott.
Har kikat lite på Blocket och fallit pladask för Yamaha MT-03
http://motobr.files.wordpress.com/2009/03/yamaha-mt-03-06.jpg
Grym utseende och riktigt gött ljud smile
Dock så verkar ju motorn vara i klenaste laget.. 45 hk neutral
Är visst en 660cc som sitter i motard/offroad modellerna.

Jag vill inte ha ngt extremt som första hoj och ligga i 200 på motorvägen är inget för mig
Någon här som provat/har en MT-03 eller Yamaha XT 660..?
Senast redigerat av T16_AeRo (16 maj 2010)

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
16 maj 2010
Sushikocken skrev:

Det är så illa när sådant händer, höll på att pricka flickvännens mormor som svängde ut mitt framför mig häromdagen när jag åkte hoj.....
www.SeOss.nu

"Assumption is the mother of all fuckups"

963 Inlägg
16 maj 2010
T16_AeRo skrev:
Tänkte jag skulle få tummen ur och köpa mig en första hoj. Har ju haft mc-kort väldigt länge men aldrig kommit till skott.
Har kikat lite på Blocket och fallit pladask för Yamaha MT-03
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 … MT-03d.jpg
Grym utseende och riktigt gött ljud smile
Dock så verkar ju motorn vara i klenaste laget.. 45 hk neutral
Är visst en 660cc som sitter i motard/offroad modellerna.

Jag vill inte ha ngt extremt som första hoj och ligga i 200 på motorvägen är inget för mig
Någon här som provar/har en MT-03..?

Du vill inte köra 200 på motorvägen? Det räknas nog som standardhastighet på 70/90 vägar om du har en supersporthoj...

Vill du inte köra över 110 så räcker väl 45Hk gott och väl? Det är ju 0.5Hk/kg, rätt bra om du jämför med en bil.

Ut och provkör ett par olika hojar, det är enda sättet att hitta vad du trivs med. De flesta handlare har flera hojar som du kan provköra gratis.

712 Inlägg
16 maj 2010
TCG skrev:
Du vill inte köra 200 på motorvägen? Det räknas nog som standardhastighet på 70/90 vägar om du har en supersporthoj...

Vill du inte köra över 110 så räcker väl 45Hk gott och väl? Det är ju 0.5Hk/kg, rätt bra om du jämför med en bil.

Ut och provkör ett par olika hojar, det är enda sättet att hitta vad du trivs med. De flesta handlare har flera hojar som du kan provköra gratis.

Klart jag kommer köra över 110..
Men reagerade bara på att folk skriver på nätet att det är en liten motor som inte matchar hojens utseende.
Pressa i över 200 på 70 vägar överlåter jag till andra. Min garagegranne miste ett ben och sitter numera i rullstol. neutral

Synd bara att det är så dåligt med återförsäljare i mina trakter.. men får kika runt lite

963 Inlägg
17 maj 2010
T16_AeRo skrev:
TCG skrev:

Men reagerade bara på att folk skriver på nätet att det är en liten motor som inte matchar hojens utseende.
Pressa i över 200 på 70 vägar överlåter jag till andra. Min garagegranne miste ett ben och sitter numera i rullstol. neutral

Synd bara att det är så dåligt med återförsäljare i mina trakter.. men får kika runt lite

Menade inget illvilligt, det är bra om du har förstånd att köra lugnt.
Jag ville mest få fram att 45Hk nog räcker ganska långt om du inte tänkt köra riktigt snabbt med tanke på vikten.

Det kommer oftast en massa förstå-sig-påare som promotar just den cykeln som de gillar. Det kanske inte alls är rätt hoj för dig.
Det är därför jag tipsar dig om att provköra, för även om det är kul med tips och råd så är det ändå du som ska tycka hojen är snygg och trivas med den.

Lycka till med hojletandet!

Kanon..
1 473 Inlägg
17 maj 2010
T16_AeRo skrev:
TCG skrev:

Du har ju Carlbarks bara några mil ifrån dig, bara pysa dit o provköra skiten.

Med lem
1 127 Inlägg
18 maj 2010
Inte motorn som kommer begränsa farten värst, men typen av hoj gör att man inte ens orkar köra fort på motard/streetfighter m.m. Det är jobbigt som fan i längden.

1 723 Inlägg
18 maj 2010
H3dlund skrev:
Tyvärr inget ovanligt att folk inte ser en när man åker hoj. sad Tar för vana att varje gång jag ser en bil i en korsning är det bara sakta ner och va beredd på att de åker ut. För säkert i 5 av 10 fall åker det ut.

Tur det gick såpass bra iaf.

redan första påställningsdagen i år var det en som sket i väjningsplikt och körde ut framför mig. JAg gör som du och saktar ner när jag ser en bil i en korsning och förutsätter att den kommer köra ut. Idag körde en gammal gubbe rakt in i en rondell och i stort sett prejade bort mig. Händerna stenhårt på ratten och blicken rakt fram, bara skygglapparna som fattades på gubbfan.
Senast redigerat av falloutboy (18 maj 2010)

Muttley
18 maj 2010
TCG skrev:
T16_AeRo skrev:
TCG skrev:

Menade inget illvilligt, det är bra om du har förstånd att köra lugnt.
Jag ville mest få fram att 45Hk nog räcker ganska långt om du inte tänkt köra riktigt snabbt med tanke på vikten.

Det kommer oftast en massa förstå-sig-påare som promotar just den cykeln som de gillar. Det kanske inte alls är rätt hoj för dig.
Det är därför jag tipsar dig om att provköra, för även om det är kul med tips och råd så är det ändå du som ska tycka hojen är snygg och trivas med den.

Lycka till med hojletandet!

Den där MT går riktigt snabbt bara för 49 hk, hänger ganska enkelt på sporthojjar på kurviga vägar. Sen igentligen vem gillar att ligga i 250 blås rakt fram på en 100 väg? de är nog bland det mest tråkiga man kan göra på en hoj smile.

Sök