5265
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

3 354 Inlägg
2 januari 2011
väldans vad det dök upp nya bilder nu då....
Masterworks gör en ju inte sugen på att skaffa cross med.
Samt bmwn är snygg spec i rött vitt å blått.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

52 Inlägg
2 januari 2011
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40009/large/1033391_9sk45o.jpg
megaphone slip-on. låter riktigt gött

52 Inlägg
2 januari 2011
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40009/1035254_6fskq0.jpg
Nya hjälmen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40009/1033396_bo4f9w.jpg
Bitubo styrdämparen 18 stegs

34 Inlägg
2 januari 2011
snyggt, fast sånt här godis för ögonen borde vara förbjudet att lägga ut;).

52 Inlägg
2 januari 2011
rettan skrev:
snyggt, fast sånt här godis för ögonen borde vara förbjudet att lägga ut;).

jag vet. men de e godis för mej också.. allt är inhandlat i vinter så det ska bli kul å få ut den till våren

34 Inlägg
2 januari 2011
Kan jag tänka mig, du får filma ljudet till våren så man får höra hur ljudet är.

52 Inlägg
2 januari 2011
rettan skrev:
Kan jag tänka mig, du får filma ljudet till våren så man får höra hur ljudet är.

O ja det ska göras.. ska bara fixa ett program så man kan klippa till lite filmer. blir lätt många tråkiga bitar annars..big_smile

Administratör
2 990 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
R6 har sin tjusning helt klart så otroligt gott o varva den till nästan 18tusen varv o ljudet som är då. Men jag måste ändå säga att bytet jag gjorde till R1 det är svårslaget för det finns såå mycket mer kraft smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/5294/426689_8zh5az.jpg

Favorit i repris smile

En kopp av den svarta såsen...

52 Inlägg
2 januari 2011
Goffen skrev:
R6 har sin tjusning helt klart så otroligt gott o varva den till nästan 18tusen varv o ljudet som är då. Men jag måste ändå säga att bytet jag gjorde till R1 det är svårslaget för det finns såå mycket mer kraft smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 8zh5az.jpg

Favorit i repris smile

Kan jag tänka mej men dom e så grymt snygga. och det räcker gott å väl till mej smile

34 Inlägg
2 januari 2011
Varför väljer man egentligen en 600? Ok jag har kört länge sport hojj och är insnöad på 1000kubikarna. MEN, yngre killar väljer oftast tex r6. Varför undrar jag? En tex R1 bara för den e snabbare så går inte hojjen snabbare än vad man gasar. Bara min tanke och funderare.

Smålänning
7 887 Inlägg
2 januari 2011
rettan skrev:
Varför väljer man egentligen en 600? Ok jag har kört länge sport hojj och är insnöad på 1000kubikarna. MEN, yngre killar väljer oftast tex r6. Varför undrar jag? En tex R1 bara för den e snabbare så går inte hojjen snabbare än vad man gasar. Bara min tanke och funderare.

Försäkringskostnader kanske?

Sen kanske vissa tycker det räcker med en 600. Alla tycker inte det är kul att köra fort, och på krokväg funkar 600 lika bra smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 januari 2011
rettan skrev:

Valde 600 då den var bäst i pris. fick bra pris på en lagerhoj så det skiljde över 50 papp upp.

Billigare försäkring och duger som förstahoj. Spelar inte så stor roll när den bara står. 4km under 2010. Unnar man sig semester ett år kanske det blir 100 mil.   Just nu fungerar den bara att fylla upp leksakskvoten.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
R1an är billigare att försäkra för mig än R6an va 10k hel vs 15k hel dock va R6an nyare men ändå. R1an drar mindre soppa än R6an gjorde och man kör "lugnare" på den då den inte måste tokvarvas osv utan det finns gott om kraft nästan överallt i registret.

Martin jag har sagt det innan gillar man att köra hoj så tar man sig tid.... rätt många helger på en säsong..!

34 Inlägg
2 januari 2011
Ja de tänkte ja faktist inte på de med försäkringen. Men om de e som goffen säger att en äldre r1 e billigare än nyare r6 hade ja hellre haft äldre r1. E ju inte för inte som 600 kallas för dam modell.
Sen e r6 jäkligt snygg mjen hojj köper man för känslan och sport hojj köper man ju inte om man i8nte gillar att köra aktivt. Och så trötta 600a är så tycker ja 1000kubikarna e en så mycket vuxnare hojj.

52 Inlägg
2 januari 2011
https://www1.garaget.org/gallery/archive/40009/1035482_1x6tc4.jpg
Har ett par backspeglar å sälja om det är någon som är sugen

Tunnelmaster
348 Inlägg
2 januari 2011
Här är två gamla filmer på en Suzuki jag hade någon sommar sedan.
Inget extremt bara lite motorljud.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

Ubåtsingenjör
7 381 Inlägg
2 januari 2011
rettan skrev:
Ja de tänkte ja faktist inte på de med försäkringen. Men om de e som goffen säger att en äldre r1 e billigare än nyare r6 hade ja hellre haft äldre r1. E ju inte för inte som 600 kallas för dam modell.
Sen e r6 jäkligt snygg mjen hojj köper man för känslan och sport hojj köper man ju inte om man i8nte gillar att köra aktivt. Och så trötta 600a är så tycker ja 1000kubikarna e en så mycket vuxnare hojj.

Jag har aldrig kört en 1000cc men hur mycket fortare kan en r1 gå igenteligen ?

Jag har kört över 270 på r6an och mer än så behöver man absolut inte ! kan tänka mig att en liters maskin drar på bättre från botten och i högre hastigheter men om man väljer en liters hoj enbart för att den går fortare så fattar jag det inte !

Ska man köra långa sträckor kan jag tänka mig att de är stor skillnad iom att 600orna varvar som satan, men ska man köra långa sträckor så köper man ju en touring hoj. Nej nästa hoj för mig blir en 750 tror nog de blir en suzuki gsxr tror man får det bästa utav båda världar där.

Administratör
2 990 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
i 270 har jag inte laggt i 6an än på R1an smile Nä men om du läser mitt inlägg så ser du ju några fördelar till med R1an. Jag gillade min R6a som fan när jag väl hade den absolut ingen dålig hoj men när man byter upp sig inser man vilka "brister" den trots allt har.

Ubåtsingenjör
7 381 Inlägg
2 januari 2011
Goffen skrev:
i 270 har jag inte laggt i 6an än på R1an smile Nä men om du läser mitt inlägg så ser du ju några fördelar till med R1an. Jag gillade min R6a som fan när jag väl hade den absolut ingen dålig hoj men när man byter upp sig inser man vilka "brister" den trots allt har.

men är ju inte direkt så att man kan köra i 270+ på våra svenska vägar så ofta ändå.

ska ja ha stor hoj får de bli en aprilia rsv4 r eller factory spelar inte så stor roll då den endast ska köras på väg

34 Inlägg
3 januari 2011
Ja har aldrig kört en dam cykel. Men två av mina mc kamrater körde de ett tag och en R1 veller annan 1000kubikare köper man inte bara för att ligga i 299 som den digitala mätaren stannar på. Den har bra kraft i hela registret och du slipper växla ner varje gång du tex bara ska göra en snabb omkörning. Jag som säkert dem flesta sporthojj åkare gör, älskade kurviga vägar känslan att lägga ner hojjen är så underbar, och de går säkert att lägga ner en 600 lika bra, men mellan kurvorna är de raksträckor, som tex även om någon snabb bil dyker upp vill du ju veta att hojjen klarar matchen. En 600 är tyvär i min värld väderlös. Inget illa menat, ja har kört sporthojj mååååånga år från april månad till oktober. Och skulle vilja kalla mig såpas duktig eller galen som vissa av mina hojvänner säger, att en 1000cc passar mig som handen i handsken. En 600 tycker ja dock inte e en bra första hojj då du hela tiden måste varva för att cykeln ska orka iväg. Men detta är min åsikt, så ja kan mycket väl ha fel, då ja aldrig kört 600. Och kommer aldrig att testa någon då mina mc dagar e över.

Sök