Ja har aldrig kört en dam cykel. Men två av mina mc kamrater körde de ett tag och en R1 veller annan 1000kubikare köper man inte bara för att ligga i 299 som den digitala mätaren stannar på. Den har bra kraft i hela registret och du slipper växla ner varje gång du tex bara ska göra en snabb omkörning. Jag som säkert dem flesta sporthojj åkare gör, älskade kurviga vägar känslan att lägga ner hojjen är så underbar, och de går säkert att lägga ner en 600 lika bra, men mellan kurvorna är de raksträckor, som tex även om någon snabb bil dyker upp vill du ju veta att hojjen klarar matchen. En 600 är tyvär i min värld väderlös. Inget illa menat, ja har kört sporthojj mååååånga år från april månad till oktober. Och skulle vilja kalla mig såpas duktig eller galen som vissa av mina hojvänner säger, att en 1000cc passar mig som handen i handsken. En 600 tycker ja dock inte e en bra första hojj då du hela tiden måste varva för att cykeln ska orka iväg. Men detta är min åsikt, så ja kan mycket väl ha fel, då ja aldrig kört 600. Och kommer aldrig att testa någon då mina mc dagar e över.