3335
Sök

Hur många hk och ladtryck klarar en B230FK av?

3 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Tänkte skulle höra mig för av nån som vet lite mer:)
Hur mycke överladd kan en orginal B230FK med oljekylda kolvar klara av innan stakarna tittar ut lite här och var?:P  skall köra med turbo från en 850 T5a..

mycket tacksam för svar:)

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
22 juli 2008
det sägs att man inte bör ladda över 1.5bar i dem. han som jag köpte min växellåda av krökte sina stakar vid 1.7.. men jag är ingen expert. har inte provat själv än nämligen tongue men du bör nog göra mer än bara ställa på laddtrycket.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

3 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Okejokej:D Nä klart, har bytt bränsletrycks regulator till en ställbar så ska ja chipa den så de bluir nog bra då:D men tack för de:)

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 juli 2008
Krökta stakar och laddtryck hänger inte ihop lika mycket som krökta stakar och spikning.
så länge det inte spikar så kan du ladda 3bar.

Stakar tål inte ett visst laddtryck utan ett visst förbränningstryck/vridmoment.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 juli 2008
Som torpis säger å du bör nog akta dig för köra orginal spridare för då lär de spika... har du tur kommer du en bit över 200 hk å ju närmare 250 ju närmare är du stoppet för dina spridare...jag hade slängt på större för att vara på den säkra sidan...

Hade 15g turbo å 465cc spridare innan på min spis å  1.5 bar funkade fint utan spik...
Men hade jag vetat idag hade jag köpt en större från början för mellan orginal å 15g är de typ ingen skillnad...

3 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Vad kan ni rekomendera för spridare till min 230fk när jag har 850 t5 turbo då? och en bra kam:)

46 Inlägg
14 september 2008
Haell skrev:
Vad kan ni rekomendera för spridare till min 230fk när jag har 850 t5 turbo då? och en bra kam:)

R-spridare från en s60 funkar fint byt bränslepump o ställbar bränsletrycksregulator

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 september 2008
Haell skrev:

R-spridare funkar upp till 330hk eller så (den regionen)  en T5 turbo (15G) ger väl en 280hk ungefär.

så på med T5 tubon och R-spridare som iväg och mappa bilen smile

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 196 Inlägg
14 september 2008
så R-spridarna räcker bara till 330hk?

46 Inlägg
14 september 2008
Spiike skrev:

BARA  330HK räcker gott o väl till en sleten volvo

Svetsare
3 150 Inlägg
14 september 2008
Stod på speedparts.se att med deras chip så laddar min ca 1.2 bar, räcker org. spridarna till det?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

46 Inlägg
14 september 2008
ZonaX skrev:
Stod på speedparts.se att med deras chip så laddar min ca 1.2 bar, räcker org. spridarna till det?

Ingen aning kan inte mycket om saab ! men  om de det är en fulltryckare så tror jag nog det inte ska vara problem ! Pröva o spikar den då  Så får dy byta spridare!

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
ZonaX skrev:

De vet dom bäst. Och står de bara att de är chipning så funkar de galant

1 019 Inlägg
14 september 2008
ZonaX skrev:

Ja, spridarna räcker. Programmet är ju gjort för originalspridarna. Byter du spridare måste du även byta programvara.

1 196 Inlägg
14 september 2008
Ohlert90 skrev:
Spiike skrev:

jo men jag tänkte på min...

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 september 2008
Spiike skrev:
Ohlert90 skrev:
Spiike skrev:

Det tar 2min att byta spridare...

Svetsare
3 150 Inlägg
14 september 2008
Ok tack Ohlert90, camaro67 och Garfield   smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

46 Inlägg
14 september 2008
torpis skrev:
Spiike skrev:
Ohlert90 skrev:

Det tar 2min att byta spridare...

Jo Sitter med  kontaker  sen dra upp den men orka

1 196 Inlägg
14 september 2008
jag vet väl hur man byter spridare tongue men jag frågade om dom räckte till min bil, har sånna ej monterat än men har dom hemma och allt, så dom kommer inte räcka till min motor?

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 september 2008
Spiike skrev:
jag vet väl hur man byter spridare tongue men jag frågade om dom räckte till min bil, har sånna ej monterat än men har dom hemma och allt, så dom kommer inte räcka till min motor?

Har inte en susning om vad du har för motor, men på 4 cylindrar och bensin så blir det ungefär 330hk på Gröna R-spridare.

Sök