2202
Sök

Garagets första Skyline R34 GT-R

Projektet får en nystart...

246 523 Visningar
Projektet avslutat 29 september 2014
948 Inlägg
24 september 2008
gött.. så det blir att behålla den?

2 014 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Får se om det blir till att behålla den eller inte. Är ju en del som måste fixas innan jag kan med att annonsera ut den, men nu verkar det i alla fall inte vara så mycket mystiska, näst intill olösliga problem utan bara grejer som kostar pengar.

Hade bilen varit i fullgot skick i dagsläget hade den redan legat på annons... Men man vet ju inte, bara för att jag annonserar ut den betyder ju inte det att den per automatik blir såld. Jag tänker knappast skänka bort bilen efter allt strul, så man får väl se om någon betalar det man vill ha. Annars kommer den väl gömmas undan i malpåse i någon ladugård på obestämd tid.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 655 Inlägg
24 september 2008
Bara att gratta till att bilen går igen... Verkar som du har fått med en knippe japanska troll eller nåt i bilen..
Säkring som hoppat ur...

Hoppas att du behåller bilen.

OEM <3
6 957 Inlägg
25 september 2008
Efter ha läst om allt strul som blev man lättad och väldigt glad (för din skull) att de ändå
finns ett litet ljus i slutet av tunneln! smile

Mvh

OEM <3

76 Inlägg
25 september 2008
Om du lägger ut bilen på annons kommer jag att ringa med en massa skambud varje dag tills du tar ner den igen tongue smile

4 571 Inlägg
25 september 2008
Alecci skrev:
Vivendi:

Man tackar! Jag kan lova dig att jag funderat både på det och diverse andra hemskheter... Har ännu inte lyckats hitta e hängsnara som passar till bilar, men jag har inte riktigt gett upp än! tongue

Kanske nått sådant du söker?
Måste vara smidigt att parkera på det viset, då kan man klippa gräsmattan med wink

http://www.bankruptcylitigationblog.com/hanging%20car(2).jpg

1 867 Inlägg
25 september 2008
Jag satt och funderade lite förut på dina kast-problem(när min bil fick för sig att gå åt höger pga för lite däcktryck). Har du fortfarande HICAS? kolvarna i bakvagnen brukar inte kunna hålla imot speciellt många hästar, då borde den bete sig ungefär som du beskriver.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

396 Inlägg
26 september 2008
Du snackar om att sälja bilen. Efter allt slit och alla motgångar i det här bygget och att du fortfarande håller på då jag vet att alla andra hade gett upp, så kan jag bara säga såhär. SÄLJER DU BILEN SÅ KÖPER JAG DEN OCH GER DEN TILL DIG! du förtjänar den mer än någon annan.

2 014 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Tid är beställd för 4-hjulsinställning i alla fall, onsdagen den 15 oktober blir det... Går kanske få tag på tider snabbare, men ska nu ta och försöka koppla av lite från bilen. Mappning följer två dagar senare på fredagen den 17 oktober om allt går som det ska.

Det enda jag ska göra fram tills dess är att kolla upp fälgrenovering. Lite shoppinghysteri å hemmets vägnar har medfört att reparationen av motorhuven får skjutas på tills efter nästkommande löning.

När bilen tvättades av här om dagen upptäcktes, helt enligt gällande traditioner, en del mindre önsvärda effejter av olika sort i lacken... Är fortfarande sugen på att lacka om bilen, men desto mindre sugen på att lägga mer pengar på den. I vanlig ordning är beslutsångest ett faktum, men man har väl tid på sig att fundera.

johanhhh:

Det låter som en schysst deal, ska hålla det i minnet när det blir dags sen.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
1 oktober 2008
*asgarv*

Bilden av bilen i trädet var ju dagens höjdare. Kanske dags att säga upp garaget och hänga upp fordonen i ekarna på baksidan i stället?! big_smile

Alecci: En sak i taget, ert hem behöver också omsorg, och den här säsongen är ju ändå förlorad så låt det ta den tid det tar. smile

Kram // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

76 Inlägg
23 oktober 2008
Vad händer Alecci?

2 014 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Inte mycket, jag har varit rejält sjuk och en del andra små förbaskade bekymmer som gör livet värt att leva har i vanlig ordning förstört mina planer.

Fälgarna lämnades in ¨på renovering, men på grund av att jag var sjuk fick jag inte tillbaka dem i tid för den planerade 4-hjulsinställningen eller mappningen. Jag återfår dem, renoverade och nylackerade, på tisdag i nästa vecka.

Möjligtvis att jag ger mig på motorhuven sen, men i övrigt kommer det inte ske något mer med bilen förrän efter nyår som tidigast, då lite delar till väghållningen ska inhandlas.

Commodum Habitus Ex

Forummoderator
26 474 Inlägg
24 oktober 2008
johanhhh skrev:
Du snackar om att sälja bilen. Efter allt slit och alla motgångar i det här bygget och att du fortfarande håller på då jag vet att alla andra hade gett upp, så kan jag bara säga såhär. SÄLJER DU BILEN SÅ KÖPER JAG DEN OCH GER DEN TILL DIG! du förtjänar den mer än någon annan.

Kan inte mer än instämma. Och har du inte råd "johanhhh" så kan väl vi gorgare alltid skramla i en burk för att köpa bilen, och ge den till Alecci? smile
Ge inte upp för fasen. Efter regn kommer solsken big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

bor i
529 Inlägg
5 november 2008
Fint tumme upp

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

76 Inlägg
7 december 2008
Dags för en lägesuppdatering snart?

948 Inlägg
7 december 2008
ja uppdatering vill vi ha smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
7 december 2008
Fler som håller ett öga här... smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
7 december 2008
AirOne skrev:
johanhhh skrev:

Kan inte mer än instämma. Och har du inte råd "johanhhh" så kan väl vi gorgare alltid skramla i en burk för att köpa bilen, och ge den till Alecci? smile

Vi är knappt 100 000 medlemmar på garaget, blir ju typ 6kr var om alla hjälper till!
Senast redigerat av Rushman (7 december 2008)

Sky´s the limit...

76 Inlägg
7 december 2008
Rushman skrev:
AirOne skrev:
johanhhh skrev:

Vi är knappt 100 000 medlemmar på garaget, blir ju typ 6kr var om alla hjälper till!

Jag är på tongue

2 014 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Det har inte hänt mycket på sistone, faktiskt inget alls. Har dessutom varit sjukskriven en tid (dubbel muskel-/senfästesinflammation i höger överarm) så jag har inte ens brytt mig om att hämta mina fälgar från renoveringen. Men det börjar bli dags nu...

Om vädret är fint efter att de renoverade fälgarna sitter på så får jag väl rulla ut bilen på garageinfarten och knäppa av några bilder. Då får ni också se den manglade motorhuven...

I övrigt står bilen mest i dvala i väntan på våren.

Commodum Habitus Ex

Sök