Jag gillar inte skyline

SIGGE_C70R
2 februari 2006 · 258 Inlägg

när du säger att jag inte vet nåt så vet du då inte vad meningen man får tycka hur som helst är
och så e det det e vad jag tycker o det e mina åsikter om bilens utseende
och att jag vet inte nåt så ska du veta nåt jag e en 16 årig snubbe som mekat sen 11 år ålden med bilar motorcyklar o det e min intresse så att en kille som dig ska komma o säga till mig att jag inte vet nåt så  tycker jag värkligen synd om dig
men aja tyck vad du vill om mig men jag känner mig bättren vad du känner mig smile

Janken Driver
2 februari 2006 · 2 111 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
när du säger att jag inte vet nåt så vet du då inte vad meningen man får tycka hur som helst är
och så e det det e vad jag tycker o det e mina åsikter om bilens utseende
och att jag vet inte nåt så ska du veta nåt jag e en 16 årig snubbe som mekat sen 11 år ålden med bilar motorcyklar o det e min intresse så att en kille som dig ska komma o säga till mig att jag inte vet nåt så  tycker jag värkligen synd om dig
men aja tyck vad du vill om mig men jag känner mig bättren vad du känner mig smile

Menade inte så som du tolkade det. alltså de enda jag menade var att de skiljer sig ganska rejält ifrån varandra. menade inte att de inte e fritt att tycka vad man vill tongue. klart alla tycker olika big_smile de e ju tur de annars skulle man fan inte ve ensam om nått hehe tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
328cabbish
2 februari 2006 · 827 Inlägg

corvette c5 är d finaste man kan skaffa sig på d prisklassen

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Alecci
3 februari 2006 · 2 014 Inlägg

Är väl inte svårt att lista ut vad jag tycker...

Skyline kanske är vanligare än Supra i Sverige, men tror inte GTR-modellerna är det, och framförallt R34 är definitivt inte vanligare än Supra.

Någon som vet tillverkningsstatistik på Supra? Tror de är vanligare än Skyline totalt i världen också, men det beror nog väldigt mycket på att Skyline är en JDM-bil medan Supra inte är det.

Alla är ju berättigade att ha sin åsikt, men att jämföra en Skyline med en Volvo 240 tycker jag är väl hårt. Men jag kanske är partisk...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
PeppeVectra Peppe Vectra
3 februari 2006 · 1 076 Inlägg

BAD_ROBOT skrev:

Lucifer84 skrev:

BAD_ROBOT skrev:

En högerstyrd automatare? Vänsterstyrda manuella går för en jävla massa i Sverige (250k+). Dock kan man hitta lite billigare i staterna...

Ang Skyline så är inte det någon personlig favorit, men den har ju sin charm.

250k?
Man får inte ha för höga krav.
http://www.blocket.se/vi/6978540.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/7178679.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/7143697.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/6829646.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/6989048.htm?ca=23_8_s

kan fortsätta hur långt som helst. atttänka på är att denna bil precis som skyline är högerstyrd från konstruktion, det kostar å ratta på vänster sida.
vänster styrd supra = icke orginal bil ?

Inget ont menat, men det är mina krav. wink Vänsterstyrd manuell twinturbo. wink

Ja då får man vara rik.  smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Germax
3 februari 2006 · 12 086 Inlägg

Jag känner en som tycker skyline är ful.. men så är han konstig oxåsmile

SIGGE_C70R
3 februari 2006 · 258 Inlägg

a men när jag säger utssende messigt så ser 240 lik skyline med dens form på karros å så
det e typ som ett skämt ferstår ni viss det tar det ganska hårt men det e som ett skämt

som att säga s40 ser utt som skyline front det e ju det men då ska inte en snubbe komma och säga att jag inte kan nåt fast det e vad jag tycker ferstår ni??


och du janken jag e inte arg eller nåt sånt på dig men det uppstår som en bomb i huvudet när det sker nåt sånt i ett forum smile wink

M1cha
3 februari 2006 · 645 Inlägg

SupraM3 skrev:

BAD_ROBOT skrev:
Inget ont menat, men det är mina krav. wink Vänsterstyrd manuell twinturbo. wink

ååååååååå!!! vilken smak!!! nu kommer jag dregla hela kvällen tack vare dej! men en VÄ styrd Supra med 6vxl låda...mmm mumma,kommer aldrig säljas om jag nån gång hittar en

Inte jag heller! big_smile

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
PeppeVectra Peppe Vectra
3 februari 2006 · 1 076 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
a men när jag säger utssende messigt så ser 240 lik skyline med dens form på karros å så
det e typ som ett skämt ferstår ni viss det tar det ganska hårt men det e som ett skämt

som att säga s40 ser utt som skyline front det e ju det men då ska inte en snubbe komma och säga att jag inte kan nåt fast det e vad jag tycker ferstår ni??


och du janken jag e inte arg eller nåt sånt på dig men det uppstår som en bomb i huvudet när det sker nåt sånt i ett forum smile wink

när du ändå nämner detta så tycler jag att skylinens bak liknar en blandning av calibra å lite ford

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
SIGGE_C70R
3 februari 2006 · 258 Inlägg

mm ok du tycker det det e bra o jag tycker nåt annat om skylines back den liknar ferrari 360 moddena big_smile

horsekiller
3 februari 2006 · 747 Inlägg

jag gillar inte dom bilarna heller...

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
wiikman
4 februari 2006 · 165 Inlägg

jag föredrar iaf s2 framför skyline och supra.. Om nån bryr sig

_________
Audi Coupe
2.3 '92
Janken Driver
4 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Alecci skrev:
Alla är ju berättigade att ha sin åsikt, men att jämföra en Skyline med en Volvo 240 tycker jag är väl hårt. Men jag kanske är partisk...

Exakt vad jag menar tongue. Hur ni än vrider o v'nder på det så lirar både supra och Skyline i den högre divisionen.

Sagt de förut o säger det igen. R34 GT-R. mumma!
Som du säger Alecci så nog knappast GTR bilarna vanligare än supra bilarna som jag tycker börjar finnas i överflöd nu...inget illa ment  om supra nu.skule mer än gärna äge en. Bara det att för mig lirar GTR skyline i en högre liga.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Alecci
4 februari 2006 · 2 014 Inlägg

wiikman:

Klart att någon bryr sig. Alla åsikter är värda att ta del av. Problemet för dig är snarare att just denna diskussion på sistone gäller Skyline vs Supra, inte Skyline eller Supra vs X-bilmodell.

Hoppas du inte tar detta på fel sätt, bara vidarebefordrar min uppfattning om vad tråden på sistone har kommit att handla om.

Janken:

Tror ingen betvivlar vad jag tycker, men som tidigare sagts så skiljer ju åsikterna åt, vilket jag är mycket glad för. Skulle varenda en människa i Sverige dyrka Skyline skulle jag KANSKE inte köpt en trots att det är min drömbil. En del av tjusningen av att äga en speciell bil är ju just att den är speciell (inte vardagsmat).... Men jag vidstår fortfarande att Skyline R34 GT-R är mer ovanlig än Supra MKIV TT.

Senast redigerat av Alecci (4 februari 2006)

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Janken Driver
4 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Alecci skrev:
Janken:

Tror ingen betvivlar vad jag tycker, men som tidigare sagts så skiljer ju åsikterna åt, vilket jag är mycket glad för. Skulle varenda en människa i Sverige dyrka Skyline skulle jag KANSKE inte köpt en trots att det är min drömbil. En del av tjusningen av att äga en speciell bil är ju just att den är speciell (inte vardagsmat).... Men jag vidstår fortfarande att Skyline R34 GT-R är mer ovanlig än Supra MKIV TT.

som sagt håller jag med dig...hehe smile..

på alla punkter.!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Alecci
4 februari 2006 · 2 014 Inlägg

Förtydligande: För säkerhets skull, innan jag får äta upp det med ränta, med detta menar jag inte bättre/billigare/snyggare/trimvämligare, utan just DET, den är mer OVANLIG, det vill säga det finns färre exemplar i världen av Skyline R34 GT-R än det finns av Supra MKIV TT.

Sedan att jag tycker R34 GT-R har alla de där fördelarna över Supran är - som någon kanske tidigare noterat - en sofistisk åsikt.

Senast redigerat av Alecci (4 februari 2006)

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
BoostLogic
5 februari 2006 · 272 Inlägg

Lucifer84 skrev:

BAD_ROBOT skrev:

Lucifer84 skrev:
fel.? varför de alla har sin smak eller hur. smile

  I min värld kör supran framför skylinen också.
  Men skylinen är billigare jämnför med hästar om man inte har tur förståss.
 
  By the way. Supra MK4 har slagit i pris fruktansvärt! hittar ju en vettig supra för mellan 120 till 180k.  big_smile

En högerstyrd automatare? Vänsterstyrda manuella går för en jävla massa i Sverige (250k+). Dock kan man hitta lite billigare i staterna...

Ang Skyline så är inte det någon personlig favorit, men den har ju sin charm.

250k?
Man får inte ha för höga krav.
http://www.blocket.se/vi/6978540.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/7178679.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/7143697.htm?ca=23_8_s Missat att det är en Non-Turbo??
http://www.blocket.se/vi/6829646.htm?ca=23_8_s
http://www.blocket.se/vi/6989048.htm?ca=23_8_s

kan fortsätta hur långt som helst. atttänka på är att denna bil precis som skyline är högerstyrd från konstruktion, det kostar å ratta på vänster sida.
vänster styrd supra = icke orginal bil ?

Finns väldigt billiga Supror att få tag på om du inte har så höga krav. En jap-spec får du i dom där prisklasserna du visar, sen kan du ju få tag i en us-spec som är i halvdant skick som dom 2 sista för samma slant. Men ska du ha en svart 6spd euro-spec som börjar bli väldigt sällsynta så är du uppe i 250-300k även fast det är en import.

Sen är det ju som Alecci säger, Skyline var en bil för den japanska marknaden så det är därför Supran är mycket vanligare. Det var väl typ 7st Skyline R34 GT-R som blev importerade till England när dom gjordes och skulle säljas som nybil. Så Skyline är mer JDM och ovanlig än Supra även fast Supra var i produktion ända fram till 2001 i Japan. I Sverige är det nog ganska lika mellan Supra och Skyline på antalet, men GT-R Skyline's är ju nästan lika ovanligt i Sverige som en singel-Supra. I Sverige nu så rullar det lite över 100st MkIV's och jag vet inte hur det är med Skyline? Sen är ju Supran lite billigare än en jämnbördes årsmodell av Skyline för att det finns just mer Supror.

Sen tycker jag man inte kan jämnföra en Skyline R34 GT-R med en Supra MkIV, det är som att jämnföra äpplen och päron. Det är 2 helt olika bilar som båda har för och nackdelar.

Senast redigerat av BoostLogic (5 februari 2006)

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
BoostLogic
5 februari 2006 · 272 Inlägg

Ghost_Face skrev:
högerstyrda hela bunten >:-(

Är Supra enbart högerstyrt? Du verkar ha noll koll grabben! Det är UK och Jap-spec som är högerstyrda sen är Euro och US-spec'sen vänsterstyrda. Skyline är enbart högerstyrt för att bilarna enbart gjordes för den japanska marknaden sen så var det nån smart europé/jänkare som tyckte att vi börjar importera dom så vi får sitta på fel sida vägen wink

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
BoostLogic
5 februari 2006 · 272 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
jag avgudar supra jag fersöker hitta en supra mkiv turbo 93-95 modelen
hittade en trimm paket från stylingkompaniet eller vad det var o det skulle ge 1205 hk på en singel turbo och priset 229.000 kr bara paketet det e fan sjust bra det

Det tror jag först när jag ser det wink Efter att ha byggt EN turbo kompressor Supra som för övrigt är den enda jag vet dom har byggt så har dom kit till salu för väldigt billiga pengar och som ska ge 1205hk. Låter lite bra för att vara sant. Vad är det som ingår i det där kitet?

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
PeppeVectra Peppe Vectra
5 februari 2006 · 1 076 Inlägg

man kan lämna in bilen till nismo i japan för å fixa till hela bilen. special nismo kjolpalet runt om å 800 hästar i spisen. kostar dock därefter också. bilen blir då omdöpt till S900.

http://www.supercars.net/cars/1822.html

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang