Jag gillar inte skyline

SIGGE_C70R
5 februari 2006 · 258 Inlägg

deta e exakt vad som kommer med i själva trimmningen

Autronic sm2 Sprut 1st
Autronic CDI box 1 st
Autronic CD programvara 1st
Kabel härva 1st
Turbonetics Y2k 88 Qtrim 1st
SKR Grenrör 1st
Ross kolvar 6st
Total seal ringar 6st
Eagel stakar 6st
Motor lager sats 1st
Motor packningssats 1st
Toppbultar 6st
Tändstift 6st
Qx olja 7L
Olje filter 1st
Vevhus ventilations filter 1st
Lintec Filter 1st
Ventilslangar 2,4m
Bränsle slangar 2st
SKR Catch tank 1st
Borch 044 Bränslpumpar 2st
AMW Bränsletrycksregulator 1st
Laddtrycks styrventil 1 st
Fuelrail 1st
Spjälläges givare 1st
Holly Gasspjäll 1st
Hallgivare 2 st
Avgasbandage 2st
JB Intercooler 1st
Siliconslangs anslutningar 8st
JB Incornell avgas system 1st
HKS GT2 Wastegate
PPF Dumpar 2st
SBR Plenum 1st
Tryckrörsböjar 4st
Tryckrör 2st
Spec koppling 1set
Downpipe 1st
Spridare 6st
Borrning 1st

bild på delarna
http://212.214.223.230/shop/catalog/images/Y2KSTEG3.jpg

och faktiskt vare inte 1205 hk man skulel få uttan 1250 hk smile pris 279.400 kr

SIGGE_C70R
5 februari 2006 · 258 Inlägg

det låter väldigt bra tycker jag alltså för de som inte vill spandera en massa pengar för att bara få upp den till runt 900 hk här har ni bra fin stark kit för er supra ägare å det e bra wink
supramannen har lagt drygt 900.000 kr för några tusen hästar här har ni channsen men supramannen  har gjort mycket mer en bara trimm

BoostLogic
5 februari 2006 · 272 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
det låter väldigt bra tycker jag alltså för de som inte vill spandera en massa pengar för att bara få upp den till runt 900 hk här har ni bra fin stark kit för er supra ägare å det e bra wink
supramannen har lagt drygt 900.000 kr för några tusen hästar här har ni channsen men supramannen  har gjort mycket mer en bara trimm

Rickard (supramannen) har inte lagt många kronor på SMR Supran, allt han la ner va kunskap och Menghini betalade. Sen så gjorde dom mycket mer än bara trim för dom 750k dom la ner, hks drag coilovers, bur, ombyggd drivlina.. Några tusen hästar är också att ta i, 1067 på vp csp soppa för att vara exakt och då utan gas.

Hur vet du att det är kitet är "fin stark" och det är bra när du aldrig sett det monterat på en Supra och de lär inte bli monterat på en Supra på ett bra tag?

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
SIGGE_C70R
5 februari 2006 · 258 Inlägg

när supramannen la sin supra på blocket stog det att han lagt ner på den 900.000 kr det värkar se utt som du inte ha läst det därför
och hur jag vet att det inte e stark jo för i en bil på 600 hk e värkligen nåt riktigt bra och påtal om stylig kompaniet så säljer de biligt o bra styling o tuning saker
känner en med volkswagen golf som trimmad som bil där o det går värkligen räjält o
när du säger tänk om inte den e stark vilken dum människa ska säga att 1250 hk inte kan vara starka det där saken säger barn runt 3-6¨åldern

SIGGE_C70R
5 februari 2006 · 258 Inlägg

i sånafall menar du kvaliteten inte e bra det vet jag inte men det borde det vara med deras rykter o trimmm sägs vara bra men att du ska komma o säga 1250 inte kanske e stark e typ det roligaste jag nånsin hört ska du veta big_smile

MilleN
5 februari 2006 · 9 108 Inlägg

Supramannen och Menghini (ägaren) är inte samma person om du inte förstod det Sigge.
1250hk är starkt om det nu existerar, jag vill se kittet i en bil först!

För att hålla mig till topic tycker jag R-34 GT-R är det porrigaste man kan äga!! Men skulle hellre välja en Supra än någon annan modell av Skyline..

BoostLogic
5 februari 2006 · 272 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
när supramannen la sin supra på blocket stog det att han lagt ner på den 900.000 kr det värkar se utt som du inte ha läst det därför
och hur jag vet att det inte e stark jo för i en bil på 600 hk e värkligen nåt riktigt bra och påtal om stylig kompaniet så säljer de biligt o bra styling o tuning saker
känner en med volkswagen golf som trimmad som bil där o det går värkligen räjält o
när du säger tänk om inte den e stark vilken dum människa ska säga att 1250 hk inte kan vara starka det där saken säger barn runt 3-6¨åldern

Det där va nog det längsta mening jag läst wink Använd punkt och komma så blir allt lättare att förstå. Sen när du menar stark så trodde jag du menade att grejerna var starka men du menade att kitet är kraftfullt för det ger mycket effekt.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
BoostLogic
5 februari 2006 · 272 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
i sånafall menar du kvaliteten inte e bra det vet jag inte men det borde det vara med deras rykter o trimmm sägs vara bra men att du ska komma o säga 1250 inte kanske e stark e typ det roligaste jag nånsin hört ska du veta big_smile

Kanske ska tillägga att ross kolvarna och eagle stakarna inte pallar med effekten så det sket sig med 1250hk.. Deras rykte med att trimma Supror till 1250 hk är för mig bullshit, det skulle dom aldrig klara av om dom inte fixar ett stroker-kit.. Men du kanske kan lära mig lite om 2JZ och Supra MkIV? Sen kanske du borde säga att 1250hk är mycket effekt istället för att det är stark.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
BoostLogic
5 februari 2006 · 272 Inlägg

För att hålla mig till topic så väljer jag en Supra alla dagar i veckan smile Fast erbjuder nån en Skyline R34 GT-R N1 så kan jag ju välja den.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
SIGGE_C70R
6 februari 2006 · 258 Inlägg

men hallå siter ni o snackar om saker medans ni bara har runt 300 hk i bilen o snackar rakt utt om 1250 hk är ganska ovärkligt att få hos just dena trimm hemsidan.
och du som sa att det e bullshit om att få i 1250 hk hoss de har du testat det ??? har du sett nån köra supra med deras kit nån gång känner du nånn som kör det ?? nej tror inte det .
det du sa bullshit e bara vad du tror om saken
i såna fall tycker jag du ska formelera dina ord och tankesätningar

BoostLogic
6 februari 2006 · 272 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
men hallå siter ni o snackar om saker medans ni bara har runt 300 hk i bilen o snackar rakt utt om 1250 hk är ganska ovärkligt att få hos just dena trimm hemsidan.
och du som sa att det e bullshit om att få i 1250 hk hoss de har du testat det ??? har du sett nån köra supra med deras kit nån gång känner du nånn som kör det ?? nej tror inte det .
det du sa bullshit e bara vad du tror om saken
i såna fall tycker jag du ska formelera dina ord och tankesätningar

Haha, grabben lugna dig lite. Har du ens kört en bil som min med 400hk eller åkt? Sen så är det inte overkligt då TM's Scion bromsade lite drygt 1800hk ur sin 2JZ, men det är väl inte hemsidan som trimmar, sen så är ska dom mappa och jag tror inte dom har kunskaperna till att mappa en bil med den effekten. Har du nån aning om hur man ens får ut 450hk i en Supra? Vet du hur man får ut 1250hk i en Supra? Svara på det, annars tillåt mig att skratta för att du har så dålig attityd och tror du vet allt big_smile Nej jag har inte sett nån Supra som kört på deras kitt och lär aldrig göra det heller smile Och ordet bullshit som jag använde är för att det är bullshit att man får ut 1250hk med det där kittet!

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Alecci
6 februari 2006 · 2 014 Inlägg

Är ingen expert på Supra, men pallar verkligen orginal växellåda, drivaxlar, kardanaxel, etc med en effekt på 1250 hk, vare sig det där kittet ger det eller inte? Min spontana reaktion på den där speclistan är att den kanske kan ge 1250 hk om man även gör lite mer motorarbete än enbart borrning (typ portning, polering, etc), men frågan är om du kan använda det i bilen då resten av grejerna kanske inte pallar. Och att uppgradera växellåda, kardan, drivaxlar osv är allt annat än gratis...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
BoostLogic
6 februari 2006 · 272 Inlägg

Alecci skrev:
Är ingen expert på Supra, men pallar verkligen orginal växellåda, drivaxlar, kardanaxel, etc med en effekt på 1250 hk, vare sig det där kittet ger det eller inte? Min spontana reaktion på den där speclistan är att den kanske kan ge 1250 hk om man även gör lite mer motorarbete än enbart borrning (typ portning, polering, etc), men frågan är om du kan använda det i bilen då resten av grejerna kanske inte pallar. Och att uppgradera växellåda, kardan, drivaxlar osv är allt annat än gratis...

Ryan Woon kanske du har hört talas om? Kör en manuellt spakad Supra som gått 8.62@169mph. Innan den senaste uppgraderingen då han låg kring 1250hk så körde han med orginal kardan, drivaxlar, TRD diff och orginal växellåda med bytt koppling. Nu så kör han med helt orginal Getrag V160 låda med WOTM kolfiber koppling, orginal kardan, TRD diff och kolfiber drivaxlar och bromsat 1359rwhp och har 1.38 i 60ft smile Det är rätt så skapligt tycker jag. Så grejerna håller till en bra bit över 1000hk iaf om dom är i bra skick.

/mvh

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
SIGGE_C70R
6 februari 2006 · 258 Inlägg

hehe åkt i bilar som du alldrig komer åka i mannen
en exempel lamborghini diablo
kompis brorsa med sin nya ferrari f430
wolkswagen golf med sina 532 hk
och många fler och en supra fast mk3 med 460 hk

så ska du säga till mig att jag inte åkt i en bil med mer en 400 hk smile så borde du faktiskt undra vad jag gör här då ?? det e min intresse å så vidare det e  faktiskt mina kunskaper det här

alxalx fresh'n'clean
6 februari 2006 · 147 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
hehe åkt i bilar som du alldrig komer åka i mannen
en exempel lamborghini diablo
kompis brorsa med sin nya ferrari f430
wolkswagen golf med sina 532 hk
och många fler och en supra fast mk3 med 460 hk

så ska du säga till mig att jag inte åkt i en bil med mer en 400 hk smile så borde du faktiskt undra vad jag gör här då ?? det e min intresse å så vidare det e  faktiskt mina kunskaper det här

Jag tycker att du borde fila på dina svenska- och framförallt sociala kunskaper..

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
BoostLogic
6 februari 2006 · 272 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
hehe åkt i bilar som du alldrig komer åka i mannen
en exempel lamborghini diablo
kompis brorsa med sin nya ferrari f430
wolkswagen golf med sina 532 hk
och många fler och en supra fast mk3 med 460 hk

så ska du säga till mig att jag inte åkt i en bil med mer en 400 hk smile så borde du faktiskt undra vad jag gör här då ?? det e min intresse å så vidare det e  faktiskt mina kunskaper det här

Haha, jag själv tycker att dom 2 första är piece of shit bilar så det imponerar inte på mig ett dugg wink Och vilken är den Golf med 532hk som du har åkt då, det måste du ju vet för att en Golf med sånna effekter brukar vara kanska kända. Men det du säger har inget med den diskution vi hade, så har du inget annat vettigt att säga om deras påstådda 1250hk trim kit så kan vi ju lägga ner. För jag har sagt vad jag tror och då börjar du snacka om nåt annat för du vet ingenting om hur man får ut så pass mycket effekt ur en Supra som vi snackade om.. Förresten, vilka va dina kunskaper?

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
cossie84 cossie jens
6 februari 2006 · 127 Inlägg

fattar inte vad folk tjabbar om detta har väl inte med frågan att göra eller????? huvudsaken är väl att man är stolt över sin egna bil o gör vad man vill med den o skita i vad alla andra tycker.... så tycker jag det ska vara iaf men alla har ju olika åsokter men man behöver inte bete sig som man va 3år för det ha det bra grabbar mvh cossie jens 4wd for life

Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
6 februari 2006 · 148 Inlägg

vem fan bryr sig var åh en har väl d dom har råd me.. eller tycker dom vill ha.. sket väl i om någon kör fiat eller toyota bara man e nöjd tongue

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Semifreak
6 februari 2006 · 98 Inlägg

SIGGE_C70R skrev:
hehe åkt i bilar som du alldrig komer åka i mannen
en exempel lamborghini diablo
kompis brorsa med sin nya ferrari f430
wolkswagen golf med sina 532 hk
och många fler och en supra fast mk3 med 460 hk

så ska du säga till mig att jag inte åkt i en bil med mer en 400 hk smile så borde du faktiskt undra vad jag gör här då ?? det e min intresse å så vidare det e  faktiskt mina kunskaper det här

Sigge din idiot har du öppnat käften igen? Behövs inte mer än att man söker lite på forumet för att inse vilken Mytoman du är!! Hur går det med din 800 hk Supra Mk4, eller va de 900 hk ? Du kanske redan sålt den? *host*host*

Vilka jävla attityd problem du dragit på dig, va fan vet du om det? Han kanske har råd att skaffa 15st F430 20 st diablos elelr va fan som helst, uttala dig inte om något du inte vet något om. Asså ber om ursäkt för mitt tålamod till er andra, men har blivit så jävla trött på ditt skitsnack nu, fan ska du hit å göra?!

Johanromeo155 Såld på Italienare
6 februari 2006 · 579 Inlägg

Slayer9 skrev:

SIGGE_C70R skrev:
så ska du säga till mig att jag inte åkt i en bil med mer en 400 hk smile så borde du faktiskt undra vad jag gör här då ?? det e min intresse å så vidare det e  faktiskt mina kunskaper det här

Sigge din idiot har du öppnat käften igen? Behövs inte mer än att man söker lite på forumet för att inse vilken Mytoman du är!! Hur går det med din 800 hk Supra Mk4, eller va de 900 hk ? Du kanske redan sålt den? *host*host*

Vilka jävla attityd problem du dragit på dig, va fan vet du om det? Han kanske har råd att skaffa 15st F430 20 st diablos elelr va fan som helst, uttala dig inte om något du inte vet något om. Asså ber om ursäkt för mitt tålamod till er andra, men har blivit så jävla trött på ditt skitsnack nu, fan ska du hit å göra?!

Bara att hålla med Slayer9 wink

Senast redigerat av Johanromeo155 (6 februari 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang