Film: Jag testar Ferrari 430 Scuderia

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
5 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

MDrei skrev:
Jag antecknar...

"Har provkört både Lamborghini och några Porschar, men inte lägger jag upp halvkassa klipp på det."

Du lägger inte upp det för du itne har det alltså. Låter rimligt lol


Irmscher Vectra skrev:

MDrei skrev:
Det var egoistiskt lol Jag hade gärna sett det.


Det var ganska länge sen. Det var oplanerat och det fanns inte kameror i mobilerna då... Diablon körde jag 1997.

Ojoj va manlig man kan vara då!!
Innan du börjar skryta & försöker skapa din " Tvshow " så kan du ju till att börja med skaffa en bättre kamera & kameraman då!
Det där är la inget att skryta med direkt med,Inte för att jag själv testat en, Men dock är jag inte intresserad av sånna bilar, V8 som gäller här mer.  Kom tillbaka när du testat Alf Hansson 2000 hästars Pontiac GTO eller nån koenigsegg  , Där börjar det bli intressant!

C H E V R O L E T <3
Opelmadness German cars, quality and beyond
5 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

MDrei skrev:
Jag antecknar...

"Har provkört både Lamborghini och några Porschar, men inte lägger jag upp halvkassa klipp på det."

Du lägger inte upp det för du itne har det alltså. Låter rimligt lol

Du kan ju ringa Lasse Jönsson på Porsche center i Karlstad och fråga.

Senast redigerat av Irmscher Vectra (5 augusti 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Det var film jag skulel vilja se, om du gjort det eller ej intresserar mig inte lika mycket.

Irmscher Vectra skrev:

MDrei skrev:
Jag antecknar...

"Har provkört både Lamborghini och några Porschar, men inte lägger jag upp halvkassa klipp på det."

Du lägger inte upp det för du itne har det alltså. Låter rimligt lol

Du kan ju ringa Lasse Jönsson på Porsche center i Karlstad och fråga.

MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Som sagt, detta blev improviserat .Vi har bättre kameror vid andra rejs. Du kommer nog itne att missa det wink

big_smile


Children-Of-Bodom skrev:

MDrei skrev:
Jag antecknar...

"Har provkört både Lamborghini och några Porschar, men inte lägger jag upp halvkassa klipp på det."

Du lägger inte upp det för du itne har det alltså. Låter rimligt lol


Irmscher Vectra skrev:

Det var ganska länge sen. Det var oplanerat och det fanns inte kameror i mobilerna då... Diablon körde jag 1997.

Ojoj va manlig man kan vara då!!
Innan du börjar skryta & försöker skapa din " Tvshow " så kan du ju till att börja med skaffa en bättre kamera & kameraman då!
Det där är la inget att skryta med direkt med,Inte för att jag själv testat en, Men dock är jag inte intresserad av sånna bilar, V8 som gäller här mer.  Kom tillbaka när du testat Alf Hansson 2000 hästars Pontiac GTO eller nån koenigsegg  , Där börjar det bli intressant!

Opelmadness German cars, quality and beyond
5 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

Hade iofs varit roligare att se när mekanikern var ute och gjorde donuts med Lasses banpreppade F40 smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Donuts tycker jag är fel sätt att använda en banpreppad Ferrari F40...

Irmscher Vectra skrev:
Hade iofs varit roligare att se när mekanikern var ute och gjorde donuts med Lasses banpreppade F40 smile

Horizon
5 augusti 2008 · 296 Inlägg

Filmen var faktiskt jävligt kass:P

MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Tack för den konstruktiva kritiken lol

Horizon skrev:
Filmen var faktiskt jävligt kass:P

Opelmadness German cars, quality and beyond
5 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

MDrei skrev:
Donuts tycker jag är fel sätt att använda en banpreppad Ferrari F40...

Irmscher Vectra skrev:
Hade iofs varit roligare att se när mekanikern var ute och gjorde donuts med Lasses banpreppade F40 smile

Dom skulle flytta om i bilhallen, jag fick ta ut Diablon och en av mekarna tog ut F40'n. När han skulle vända den orkade han tydligen inte hålla foten från gasen...

Sen skulle man ärligt talat ta dig mer på allvar om du hade nån sorts egen bil upplagd här på garaget.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Horizon
5 augusti 2008 · 296 Inlägg

MDrei skrev:
Tack för den konstruktiva kritiken lol

Horizon skrev:
Filmen var faktiskt jävligt kass:P

Nejdå. men håller i stort med dem andra. man ser inte mkt utav bilen och det är tråkigt med tanke på vilken bil det är. men att klaga på din engelska och hur du är klädd är bara töntigt! Men gärna mer vinklar osv på bilen så kan de bli bra!

Skulle oxå vara glad o få köra sådana där monster big_smile

Pikey
5 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

MDrei skrev:
Ta med dig HD-kamera och använd inte skjorta på provkörningen då lol

Jag skulle uppskatta din film.

Pikey skrev:
Vänta ett tag, ska få provköra en Enzo.

Ingen ironi

Självklart annars tror ingen.

R.I.P. Michael Jackson!
MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Bilen har filmats och fotograferats VÄLDIGT mycket utifrån och inifrån så material på detta kommer. Jag kan säga att den både förnedrade och blev förnedrad, och detta är dokumenterat väldigt väl.

Sedan tror jag fler har chansen att se en Scuderia än att åka med eller köra, därav mkt film inifrån.

Där är vi överens att stora majoriteten är väldigt låga kommentarer, men det verkar vara så snacket går på denna site. Rätt förvånande med få kommenterer om själva bilen (växlingar, ljud etc) utan bara annat trams.

Yes, jag är väldigt glad, dock är det närapå att man ångrar det då man vill ha en nu. Men helst av allt vill jag ha en Porsche Carrera GT som jag testade förra sommaren sad



Horizon skrev:

MDrei skrev:
Tack för den konstruktiva kritiken lol

Horizon skrev:
Filmen var faktiskt jävligt kass:P

Nejdå. men håller i stort med dem andra. man ser inte mkt utav bilen och det är tråkigt med tanke på vilken bil det är. men att klaga på din engelska och hur du är klädd är bara töntigt! Men gärna mer vinklar osv på bilen så kan de bli bra!

Skulle oxå vara glad o få köra sådana där monster big_smile

Pikey
5 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

MDrei skrev:
Bilen har filmats och fotograferats VÄLDIGT mycket utifrån och inifrån så material på detta kommer. Jag kan säga att den både förnedrade och blev förnedrad, och detta är dokumenterat väldigt väl.

Sedan tror jag fler har chansen att se en Scuderia än att åka med eller köra, därav mkt film inifrån.

Där är vi överens att stora majoriteten är väldigt låga kommentarer, men det verkar vara så snacket går på denna site. Rätt förvånande med få kommenterer om själva bilen (växlingar, ljud etc) utan bara annat trams.

Yes, jag är väldigt glad, dock är det närapå att man ångrar det då man vill ha en nu. Men helst av allt vill jag ha en Porsche Carrera GT som jag testade förra sommaren sad



Horizon skrev:

MDrei skrev:
Tack för den konstruktiva kritiken lol


Nejdå. men håller i stort med dem andra. man ser inte mkt utav bilen och det är tråkigt med tanke på vilken bil det är. men att klaga på din engelska och hur du är klädd är bara töntigt! Men gärna mer vinklar osv på bilen så kan de bli bra!

Skulle oxå vara glad o få köra sådana där monster big_smile

Jag personligen är riktigt avis på att du fått köra det där jävla monstret.
Jag har kollat så jävla många filmer på just denna bil och kommenterat allt så jag orkar inte skriva mer än att jag skulle kunna döda alla jag känner för den tongue

HAHAHA

R.I.P. Michael Jackson!
MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Den är riktigt grym, men det är ingen supersportbil som tex Carrera GT. Men den är supergrym, med hela inrednignen i Alcantara med kontrastfärgade sömmar i rött. Underbar.

Pikey skrev:

MDrei skrev:
Bilen har filmats och fotograferats VÄLDIGT mycket utifrån och inifrån så material på detta kommer. Jag kan säga att den både förnedrade och blev förnedrad, och detta är dokumenterat väldigt väl.

Sedan tror jag fler har chansen att se en Scuderia än att åka med eller köra, därav mkt film inifrån.

Där är vi överens att stora majoriteten är väldigt låga kommentarer, men det verkar vara så snacket går på denna site. Rätt förvånande med få kommenterer om själva bilen (växlingar, ljud etc) utan bara annat trams.

Yes, jag är väldigt glad, dock är det närapå att man ångrar det då man vill ha en nu. Men helst av allt vill jag ha en Porsche Carrera GT som jag testade förra sommaren sad



Horizon skrev:

Nejdå. men håller i stort med dem andra. man ser inte mkt utav bilen och det är tråkigt med tanke på vilken bil det är. men att klaga på din engelska och hur du är klädd är bara töntigt! Men gärna mer vinklar osv på bilen så kan de bli bra!

Skulle oxå vara glad o få köra sådana där monster big_smile

Jag personligen är riktigt avis på att du fått köra det där jävla monstret.
Jag har kollat så jävla många filmer på just denna bil och kommenterat allt så jag orkar inte skriva mer än att jag skulle kunna döda alla jag känner för den tongue

HAHAHA

MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Fixat smile

Här är f.ö. en film som jag gjorde på premiären av F430 Scuderia i Frankfurt 2007 i höstas:

http://www.youtube.com/watch?v=pNQFdAh2V-E

URC skrev:
Hade jag vart du så hade jag skaffat en riktig presentation, och en avatar som visar vem du är.
Tror inte det har med sajten att göra att inläggen blir låga...nu är du bara ett namn " MDrei"
Kan ju vara vem som helst, behöver inte ens vara du som kör bilen.

Lättare att bilda sig en uppfattning om personen...men sen finns det ju förstås dom som dissar oavsett smile

Senast redigerat av MDrei (5 augusti 2008)

Molle_S60
5 augusti 2008 · 329 Inlägg

Hade inte tänkt kommentera nåt här från början men kan inte låta bli..

Kul grej helt klart, och bra jobbat att få chans att få köra såna fina bilar.

Men du måste väl själv inse att om du försöker göra ett seriöst top-gear inslag när det är så dåligt och amatörmässigt är det ju självklart att folk reagerar. Kritik får man ju räkna med om man postar ett inlägg på detta sättet, är det inte bra så blir det den hårda sanningen som framförs.. Är väl inget konstigt med det?

MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Jag aspirerar itne på att göra en Top Gear inslag. Var har du fått det ifrån? Som jag skrivit tidigare blev det väldigt improviserat med vanlig Cybershot-digitalkamera. Bättre det än ingenting alls.

Klart att man får kritik, men det är ltie lustigt att i princip 90% inte diskuterar bilen i sig utan kläder, kamerakvalite, språkval, dialekt.

På alla andra siter är det diskussion om bilen, men garaget om allt annat big_smile

Hursom, bra med kritik, så bra eller dålig keep it coming big_smile



Molle_S60 skrev:
Hade inte tänkt kommentera nåt här från början men kan inte låta bli..

Kul grej helt klart, och bra jobbat att få chans att få köra såna fina bilar.

Men du måste väl själv inse att om du försöker göra ett seriöst top-gear inslag när det är så dåligt och amatörmässigt är det ju självklart att folk reagerar. Kritik får man ju räkna med om man postar ett inlägg på detta sättet, är det inte bra så blir det den hårda sanningen som framförs.. Är väl inget konstigt med det?

Senast redigerat av MDrei (5 augusti 2008)

Molle_S60
5 augusti 2008 · 329 Inlägg

Top Gear var bara ett exempel på ett motorprogram, på engelska eftersom du pratar just det i din "film".
Intrycket jag får av det du gör är att du beter dig som en motorjournalist, varför jag gjorde det antagandet att det var nåt sånt du försöker likna.

MDrei skrev:
Bättre det än ingenting alls.

Tyvärr, men i detta fallet så är det nog inte det.

MDrei
5 augusti 2008 · 657 Inlägg

Engelska används som tidigare sagt för att fler personer än svensktalade ska förstå det. Som bekant förstår de flesta svenskar också engelska smile

Ditt antagande är fel, jag gör det för att det är kul.

Majoriteten av tittarna på filmen delar itne din åsikt och uppskattar filmen och framförallt bilen lol




Molle_S60 skrev:
Top Gear var bara ett exempel på ett motorprogram, på engelska eftersom du pratar just det i din "film".
Intrycket jag får av det du gör är att du beter dig som en motorjournalist, varför jag gjorde det antagandet att det var nåt sånt du försöker likna.

MDrei skrev:
Bättre det än ingenting alls.

Tyvärr, men i detta fallet så är det nog inte det.

Pikey
5 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Men det är ju typiskt i sånnahär situationer när man lägger upp något på Garaget som inte är av det vanliga.

Han har provkört en av världens nu ledande bil och pratade engelska under provkörning för att fler ska fatta det.
Och direkt ska det klagas för att han inte pratar svenska för ni FATTAR inte engelska?!

Men sen kommer den där avundsjukan att folk klankar ner på killen blablabla för olika löjliga anledningar bara för att ni är avundsjuka för att ni aldrig kommer att få köra en såpass fet bil utan ni vet att det ända ni kommer göra är att glida omkring i eran äckliga Volvo på Lördagarna som ni gjort era tidigare år och det stör er så jävla mycket att ni låter det gå ut över en person som fått köra en fet grej.

Sluta klaga äckliga jävla lowlifes och njut av bilen

Senast redigerat av Pikey (5 augusti 2008)

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang