Ne plexi kan nog bli snyggt tror ja man skulle ju kunna bygga egna lyktor eller vad man ska säga, att du typ tar från nån ny bil med xenon som har sån där lins, sen sätter en plexi skiva över. dock kanske svårt att få igenom bes efter som att man måste ha nivåreglering om man har xenon på halvljus, eller`?
hmm jaa c4 kan funka. ska kolla mer på lyktorna sen.
de viktiga nu är baklyktor då ja typ inte har några på bilen.
så en polare på kth (FL3JM här på garg) har fixxat hem runda led lampor som kommer funka lite bättre än c6 lamporna. dom är lite för stora för min lilla bak. så hittade dessa på ebay: ska plastas in ferraristyle: han har oxxå kirrat denna knopp: kommer bli smutt...
fårse när dom kommer hem...beställdes trotts allt i förra veckan..
snyggt bygge, men akta dig för de där EBAY-startknapparna - relå´t i dem e skit.
jag kör med en knapp från en industrimaskin istället.
Sen när är det ett relä i en knapp? Du har väl inte försökt koppla startmotorn rätt på knappen eller nått sånt? Tror inte en knapp pallar så många ampere, klart den pajjar då. Ska knappast behövas en knapp från en industrimaskin för att starta en bil, då har man kopplat fel (eller iaf kopplat utan att använda ett relä).
En startknapp är en momentanknapp, dvs den sluter kretsen så länge den hålls inne. Det finns inga reläer i den. Precis som vanliga starten när man vrider om bilnyckeln. Du sluter en svagströmskrets som går genom ett relä som då sluter starkströmskretsen till startmotorn.
snyggt bygge, men akta dig för de där EBAY-startknapparna - relå´t i dem e skit.
jag kör med en knapp från en industrimaskin istället.
Sen när är det ett relä i en knapp? Du har väl inte försökt koppla startmotorn rätt på knappen eller nått sånt? Tror inte en knapp pallar så många ampere, klart den pajjar då. Ska knappast behövas en knapp från en industrimaskin för att starta en bil, då har man kopplat fel (eller iaf kopplat utan att använda ett relä).
En startknapp är en momentanknapp, dvs den sluter kretsen så länge den hålls inne. Det finns inga reläer i den. Precis som vanliga starten när man vrider om bilnyckeln. Du sluter en svagströmskrets som går genom ett relä som då sluter starkströmskretsen till startmotorn.
Det följer med ett startrelä som i sin tur fungerar precis som du skrev tidigare! E nog detta reläet som Kristian menar!?
rätta mig om ja har fel men kablarna till rattlås/nyckellåset är väll inga starkströmskablar e väll 12 volt som i sin tur drar ett relä..så relät i med knappen drar ju där org nyckelbrytaren e. så då har man kvar org starktströmsrelä.