Stulen: BMW 530d E60 - ÄRENDET AVSLUTAT !

alminjo SLK
30 oktober 2008 · 610 Inlägg

agentchaos skrev:

alminjo skrev:
100 dagar sedan bilen försvann !!!!

Idag är det exakt 100 dagar sedan bilen stals och jag är lika informerad som  för 100 dagar sen !! Blir så jävla less på försäkringsbolaget att jag själv anlitat ett värderinsbolag samt BMW Göteborg att kolla vad min bil är värd. På Vesta vet man tydligen inte hur man gör detta eller hur man behandlar sina kunder ! KUNDBEMÖTANDE OCH SERVICE är lika med noll !

Har även varit i kontakt med Konsumentverkets försäkringsbyrå för att få tips om hur jag kan göra. Nästa steg blir att se vem som betalar advokat och domstolskostnader ifall jag skulle bli totalt missnöjd med  Vestas värdering.

Någon som har tips på hur jag kan gå tillväga, vad jag kan göra mer för det hjälper inte att ringa till Vesta, handläggaren är aldrig där ändå. ??

100 dagar  är inte acceptabelt , 30 dagar är limit , i ditt fall är det ju utlandshändelse så det kan ta lite extra men då MAX 60 DAGAR !   det Vesta får göra är erkätta dig för en månads lidande oxå !  Kontakta advokatbyrå . det kostar ca 1000kr så skickar dom ett brev till Vesta som får dom att skaka i läppen

Advokatbyrå?? Vad gör de och vart kan man kontakta de ? Tack för tipset !

agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

laglig utpressning kan man kalla det för  smile  så jävla trist men enda man kan göra. skicka varnings brev via en advokatbyro

ENIRO.SE   eller HITTA.SE  sök advokatbyro  , ta 3 nr i närheten. ring och prata med dom om pris för utförande av ett sådant krav brev !

kan kosta 800-1500kr .skiljer så kolla me ett par i närheten"  ,  boka tid, går på ett par dar bara,så knallar du dit , tar en timma typ ,visa dom lite papper, sen kan du gå hem, dom skriver ett brev till VESTA ,sen händer det grejjer vill jag lova ! då kan inte Vesta leka med dig mer

Senast redigerat av agentchaos (30 oktober 2008)

TRYIT Teddan
31 oktober 2008 · 2 495 Inlägg

agentchaos skrev:
laglig utpressning kan man kalla det för  smile  så jävla trist men enda man kan göra. skicka varnings brev via en advokatbyro

ENIRO.SE   eller HITTA.SE  sök advokatbyro  , ta 3 nr i närheten. ring och prata med dom om pris för utförande av ett sådant krav brev !

kan kosta 800-1500kr .skiljer så kolla me ett par i närheten"  ,  boka tid, går på ett par dar bara,så knallar du dit , tar en timma typ ,visa dom lite papper, sen kan du gå hem, dom skriver ett brev till VESTA ,sen händer det grejjer vill jag lova ! då kan inte Vesta leka med dig mer

Eller så surnar dom och vägrar betala, då får parterna mötas i Tingsrätten och försäkringsbolagen vinner 2 av 3 fall.


men när det har gått så här lång tid så tror jag advokat eller konsumentverket är det som hjälper bäst.

fan att det skall ta sådan tid alltså

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
iceman_21
31 oktober 2008 ·

agentchaos skrev:
laglig utpressning kan man kalla det för  smile  så jävla trist men enda man kan göra. skicka varnings brev via en advokatbyro

ENIRO.SE   eller HITTA.SE  sök advokatbyro  , ta 3 nr i närheten. ring och prata med dom om pris för utförande av ett sådant krav brev !

kan kosta 800-1500kr .skiljer så kolla me ett par i närheten"  ,  boka tid, går på ett par dar bara,så knallar du dit , tar en timma typ ,visa dom lite papper, sen kan du gå hem, dom skriver ett brev till VESTA ,sen händer det grejjer vill jag lova ! då kan inte Vesta leka med dig mer

Du är fullt medveten om att försäkringsbolagen har egna jurister?...som nog har haft fall som detta ett par gånger minst....så dom lär nog inte skaka läppen..eller nå annat...bara för att en advokatbyrå skickar ett brev... som nån tidigare skrev, fb vinner 9 av 10 gånger i rätten.

hur värderas bilen? dom verkar ligga runt 200k på blocket idag, men jag menar. värderar dom bilen efter hur dom låg i pris när bilen stals?  dvs för 100dagar sen? eller värderar dom efter aktuella priser?

viccoA
31 oktober 2008 · 3 111 Inlägg

iceman_21 skrev:
värderar dom bilen efter hur dom låg i pris när bilen stals?  dvs för 100dagar sen? eller värderar dom efter aktuella priser?

Du ska ju kunna köpa en likvärdig bil, dvs får du pengar för vad bilen är värd idag/när man gör värderingen.

När det gäller eftermarknadsgrejor påverkar de värdet ytterst lite. Det är ju allmänt känt att i princip alla pengar man lägger på styling är bortkastade när man ska sälja bilen. Fetare fälgar kan ju ge några extra kronor men i övrigt är jag tveksam till att styling höjer priset nämnvärt.

Senast redigerat av viccoA (31 oktober 2008)

agentchaos Avstängd
31 oktober 2008 · 93 Inlägg

här har inte Alminjo nått att förlora . bli gasad , polisen har intygat det , fort till advokatbyron nu
det är på tiden visa att man inte tål mer skit , all lycka till dig Alminjo nu . det tråkiga som hänt dig hoppas
jag får en något glad vändning. även om du hade vela ha bilen kvar. och åkt hem skönt i den ! fasiken din semester vart förstörd oxå ! sen ett försäkringsbolag som behandlat dig oseriöst! du måste till advokatbyron så löser det sig !

k1mzo BMW-Freak
5 november 2008 · 1 Inlägg

Helt seriöst du tror inte dom håller på för du skriver på internet att 1 månad innan du åkte ner så frågar du hur det fungerar när man ska sälja bil utomlands till släktingar, exportfrågor osv.
-> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=91555

Det andra är att om Vesta nu sett att du skriver "din bil" på internet när den stod skriven på din pappa, och på autopower så hävdar du att det var din pappas bil?

Jag blir lite förvånad bara och undrar hur du resonerar om du nu är lite halvt osmart att skriva på internet och visa solklar skenförsäkring.
Du ska inte tro att försäkringsbolagen inte sitter på internet och de undrar varför bilen ligger i ditt intresse när det är din pappa som borde ringa.

För övrigt tycker jag det är bra att du själv inte kom till skada och att försäkringsbolaget kunde hantera det bättre även om de tycker det är något skumt.

Lycka till

Senast redigerat av k1mzo (5 november 2008)

alminjo SLK
5 november 2008 · 610 Inlägg

Herregud villka spekulationer det finns! Har man inget vettigt att säga ska man skita i att svara!

Ni som följt tråden länge kommer bli informerade om hur det gick till med ersättningen som förhoppningsvis blir klar inom en vecka.

Aero_Plus
15 november 2008 · 62 Inlägg

Sta bi ovde,tisina neka ?

Mvh

Nale
16 november 2008 · 68 Inlägg

Joj jarane.. patim sa tobom. jebem im mater lopovsku. Jag körde ner med min 530i och några frågade om den o så, men när jag sa att den va 3.0 bensinare så tyckte dem att det va skit eftersom den inte va diesel.

P.S uhvatiti se tih lopova i poklati sa slatkocom jednog po jednog.

Opel Vectra "OPC" (2006)
alminjo SLK
16 november 2008 · 610 Inlägg

BILEN VÄRDERAD

Den 14:e oktober blev min bil värderad men det tog 3 veckor att få hem brevet konstigt nog. Värderingen gjordes precis som jag sa innan, man värderar bilens värde då skadan skedde, i mitt fall bilens värde i slutet av juli. Ersättningen hamnade ca 3.000 kr lägre än vad bilpriser.se värderade bilen till hos en återförsäljare så jag accepterade budet då jag tyckte det var realistiskt. Med tanke på min styling av fälgar, vinge, spoilers osv blev bilen värderad som om den hade M-paket.

Enligt försäkringsbolaget har de satt in pengarna för en vecka sedan men jag väntar fortfarande på att de skall synas på kontot. Sammanfattningsvis kan jag säga att jag är nöjd även om jag fick vänta över 100 dagar för att få ett första brev. Nu hoppas jag att ersättningen skall komma under nästa vecka då jag redan kikat på en annan bil.

te_wik Forummoderator
16 november 2008 · 12 813 Inlägg

Kul att höra att det löser sig!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
keffy89 Saab
16 november 2008 · 344 Inlägg

skönt och höra=) blir det för bil nu?

n0jas OEM <3
16 november 2008 · 194 Inlägg

gött de löste sig smile

These days ♪♫
-Mackan- Fire And Silk
16 november 2008 · 2 254 Inlägg

Satan va skönt för dig!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
daajvid Elektriker
16 november 2008 · 1 138 Inlägg

har precis läst hela tråden.. fyfan vilket dåligt försäkringsbolag..
Men hoppas du får en duglig summa för din bmw och hittar en ny pärla för dom pengarna

Mvh David

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
highway Livsnjutare
16 november 2008 · 362 Inlägg

vilket försäkringsbolag?

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
Bubblan84
16 november 2008 · 36 Inlägg

highway skrev:
vilket försäkringsbolag?

om du hade läst tråden så hade du nog vetat wink

Smajly
16 november 2008 · 3 059 Inlägg

highway skrev:
vilket försäkringsbolag?

Du vet inte va tråden handlar om va?
Läs i första inlägget: VESTA

highway Livsnjutare
16 november 2008 · 362 Inlägg

Smajly skrev:

highway skrev:
vilket försäkringsbolag?

Du vet inte va tråden handlar om va?
Läs i första inlägget: VESTA

jo men gick snabbare att fråga än att läsa igenom tråden och hoppas på att det skulle stå där.....

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang